#1 26-12-2008 12:49:21

rubenb
Gebruikers
Van: rotterdam
Geregistreerd: 25-12-2008
Posts: 55
Website

Ruben Boutens

Ik ben Ruben Boutens, geboren op 13 april 1992.

Van jongs af aan ben ik altijd al een sportman geweest, van mijn 5e tot en met mijn 18e heb ik aan judo gedaan, zwarte band behaald en bij de junioren redelijk mee kunnen komen bij de nationale top in mijn gewichtsklasse. Ook heb ik marathon van Helsinki en de vierdaagse van Nijmegen uitgelopen. Maar naast mijn studie aan de Erasmus Universiteit is karten de rode draad door mijn leven!

Ik keek vroeger altijd al naar formule 1 races en toen ik een jaar of tien was ben ik bij Indoor Karting Middelburg op de kidsclub gegaan. Daar kreeg ik les van van Jan-Willem de Conick. Na een aantal jaar reed ik mijn eerste wedstrijden, in de lokale competities en dat ging goed, steeds beter en met de jaren ben ik steeds fanatieker geworden. In het begin heb ik vooral in Middelburg veel wedstrijden gereden. Begin 2004 kwam ik terecht bij Veersedam Auto Racing, waar ik nu nog steeds bij rijd. Met Veersedam Auto zijn we de afgelopen 6 jaar Zeeuws Indoor Kart Kampioen voor teams geworden. Ik reed hierin samen met Jos Boone, Dave Adriaanse, Corné Snoep, Leroy Wehmuller en Marcel Kouijzer. Via Veersedam ben ik ook in de Master Kart Series terecht gekomen, voor het eerst in 2008. In 2009 reden we een volledig seizoen mee (Dave Adriaanse, Ruud van Rooijen en ik, uiteindelijk 2e geworden) en in 2011 strijden Dave en ik opnieuw voor de titel. Van 2006 tot en met 2008 zijn we met het jeugdteam 2 Mili's Fashion (Marcel Kouijzer, Dimitri en Quinten Schnitzler, Leon de Visser en ik) ook winnaar van de landelijke NJIKV-bokaal geworden!

Naast de verschillende teamkampioenschappen ligt mijn passie toch vooral ook bij de individuele kampioenschappen. Zo werd ik 5 keer op rij Individueel Zeeuws Kampioen Indoor Karting. In 2008 kwam ik voor het eerst in aanraking met het Indoor Kart World Championship (IKWC), één van de beste dingen die me in mijn leven zijn overkomen. In 2008 was het IKWC in Kortrijk (België), ik werd daar 10e en was direct verkocht. Strijden tegen de beste indoorkarters ter wereld is fantastisch, en je leert zoveel nieuwe mensen kennen van over de hele wereld, uniek! In 2009 besloot ik helemaal naar Rio de Janeiro (Brazilië) te gaan voor het IKWC 2009, ik werd daar tot mijn eigen verbazing 3e in een veld van 110 rijders en wereldkampioen in teamverband met het Belgische Bluestar. In 2010 ben ik naar Phoenix in de USA gegaan voor het WK waar ik uiteindelijk vice-wereldkampioen (2e) werd. In 2011 was het opnieuw in België, Eupen, dit keer deden maarliefst 190 deelnemers mee, veruit het sterkste deelnemersveld ooit. Ik werd dit jaar 3e en ook met het teamkampioenschap voor Veersedam Auto werden we 3e!!

De laatste jaren ben ik meer en meer in België gaan rijden, vooral omdat het niveau van indoor karters daar ontzettend hoog is, op het IKWC ben ik via wereldtoppers als Mathias Grooten, Robin Borremans, Kenny Geldhof en Mats de Jong enthousiast gemaakt om mee te doen aan de Belkart en de KartGrid Cup. In de KartGrid Cup (zeg maar het Belgisch Kampioenschap) ben ik in 2011 (mijn 1e jaar) gelijk 3e geworden. Ook heb ik aan een aantal grote losse wedstrijden meegedaan, en daarvan onder meer de 24 uur van Brussel (2010) en de 24 uur van Eupen (2011) gewonnen! Dit alles leidt ertoe dat ik de laatste jaren 70 tot 80 wedstrijden per jaar rijd!

Door de jaren heen heb ik met heel veel plezier ook het outdoor karten verkend. Dit staat momenteel op een laag pitje vanwege de financien. Van 2006 tot en met 2008 heb ik in de Rotax Max Junioren een aantal wedstrijden gereden (voornamelijk in Strijen), 1 keer gewonnen en vaak vanaf koppositie uitgevallen met pech. Ook in het Prokarten ben ik ruim 2 jaar actief geweest (2009-2011) in de Kings of Karting. Een prachtig endurance kampioenschap voor prokarts, tweemaal 2e geworden in het kampioenschap (1e jaar met Corné Snoep, Jodey Ungerer en Dave Adriaanse, 2e jaar met laatstgenoemde, René Joziasse en Jan-Willem de Coninck).

110729%20podium%20finale%201a.jpg

Mijn belangrijkste resultaten (compleet overzicht op mijn site):

2011 3e IKWC Eupen (Be) individueel
2011 3e IKWC Eupen (Be) teams
2011 3e Belgisch Kampioenschap
2011 3e Belgisch Kampioenschap teams
2011 2e Kings of Karting Proklasse
2011 Zeeuws Kampioen individueel
2011 Zeeuws Kampioen teams
2011 winnaar 24 uur Eupen (Be)
2011 winnaar 12 uur van Middelburg
2011 winnaar 10 uur van Roosendaal

2010 2e IKWC Phoenix (USA) individueel
2010 2e IKWC Phoenix (USA) teams
2010 2e Kings of Karting Proklasse
2010 Zeeuws Kampioen Karten individueel
2010 Zeeuws Kampioen Karten teams
2010 winnaar 24 uur Brussel (Be)

2009 3e IKWC Rio de Janeiro (Br)
2009 Wereldkampioen Rio de Janeiro (Br) teams
2009 2e Master Kart Series
2009 Zeeuws Kampioen individueel
2009 Zeeuws Kampioen teams

2008 Zeeuws Kampioen individueel
2008 Zeeuws Kampioen teams
2008 Nederlands Kampioen junioren (NJIKV-bokaal)

2007 Zeeuws Kampioen individueel
2007 Zeeuws Kampioen teams
2007 Nederlands Kampioen junioren (NJIKV-bokaal)

2006 Zeeuws Kampioen teams
2006 Nederlands Kampioen junioren (NJIKV-bokaal)

In al deze races ben in bijgestaan door onder andere Veersedam Auto, Indoor Karting Middelburg en Stoffels Blijenberg, en natuurlijk ook mijn ouders die ik hiervoor allen wil bedanken evenals al mijn andere sponsors door de jaren heen!
Op mijn website kan je verslagen, resultaten, foto's, informatie en nog veel meer terugzien: http://www.formularuben.nl/ smile

kopstr.JPG

Laatst bewerkt door rubenb (10-12-2011 00:17:18)

Offline

#2 26-12-2009 13:33:03

LaatstePlaatsRacing
Gebruikers
Van: zeeland
Geregistreerd: 24-12-2009
Posts: 20

Re: Ruben Boutens

heeey ruben jij ook hier,ik ken je verhaal al,hoop dat je dit jaar paar wedstrijden mee gaat rijden met ikk zou wel leuk zijn spreek je grtz


The enemy of my enemy is my friend
(Alien v/s Predator)

Offline

#3 09-12-2011 23:32:14

rubenb
Gebruikers
Van: rotterdam
Geregistreerd: 25-12-2008
Posts: 55
Website

Re: Ruben Boutens

zo dit verhaaltje ook weer even up-to-date gemaakt!

Offline

#4 11-12-2011 11:23:24

TerrorTosti
Gebruikers
Van: Deventer
Geregistreerd: 03-01-2010
Posts: 264
Website

Re: Ruben Boutens

even wat extra reclame gepost haha slim tongue

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices