#26 13-10-2008 17:25:30

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

@spiderpig :We waren op kortrijk ook tweede vorig jaar. In Brugge deden aan de 24 uurs race nederlanders mee, die meermaals wonnen. Dus het is niet alleen Olen en Antwerpen wat onveilig oranje wordt gemaakt
De tijden waren outdoor in antwerpen en de tijd 48,1. In de ARKC daar met de Sodi's meen ik 47 hoog..
Onderschatten doen we niet, er rijd genoeg talent in Belgie.

@ Casper, whahahahaha, goed idee, ZG haha.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#27 13-10-2008 23:50:44

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

casper, team IKK-ZG schrijft zich in,
mits het in de schema past van wedstrijden en evenementen
IKK-ZG bestaat uit Kai wagenaar hummelinck & Edgar wurster


Seize every moment...

Offline

#28 14-10-2008 11:05:14

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Dat zou dan een leuke battle op zich zijn als ik met Eric aantreedt....

Laatst bewerkt door Timster (14-10-2008 11:07:06)


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#29 14-10-2008 13:09:56

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Timster geschreven:

@spiderpig :We waren op kortrijk ook tweede vorig jaar. In Brugge deden aan de 24 uurs race nederlanders mee, die meermaals wonnen. Dus het is niet alleen Olen en Antwerpen wat onveilig oranje wordt gemaakt
De tijden waren outdoor in antwerpen en de tijd 48,1. In de ARKC daar met de Sodi's meen ik 47 hoog..
Onderschatten doen we niet, er rijd genoeg talent in Belgie.

@ Casper, whahahahaha, goed idee, ZG haha.

Hmm, ik weet dat er met de oude kartjes sneller is gereden dan 48.1 maar ik durf er geen cijfer op plakken (ik dacht ergens rond 47.5, maar schiet mij niet af als ik fout ben smile ).

Ik weet dat er ook snelle Nederlanders zijn smile Melvin Benders, Ruben Boutens, Romano Fransen, Eric Van Den Hoogen... allemaal op het IKWC bezig gezien en ja ze zijn snel smile (maar wij waren net ietsje sneller toen cool big_smile)

Wat mij wel opvalt in de discussie op Kartgrid: de meesten werken blijkbaar precies niet graag met gewichten? big_smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#30 14-10-2008 14:10:58

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

=Spiderpig Wat mij wel opvalt in de discussie op Kartgrid: de meesten werken blijkbaar precies niet graag met gewichten? big_smile

Ho !! ho !! Spiderpig.
Eventjes alles relativeren.........
Je zinopbouw doet vermoeden dat je "denkt" dat de meesten Nederlanders TEGEN gewicht erbij zijn.
Nadat ik ALLE berichten heb terug gelezen op kartgrid, kom ik tot de volgende conclusie:

TEGEN gewicht:  1 Nederlandse rijder (Ladystuff)
Neutraal         :   1 Nederlandse rijder (Combicart)
                     :   1 Belgische rijder (Robke)
VOOR gewicht:  12 Belgische rijders (Fog-Bluestar RT, Senna's kingdom, Zippy, Bart 
                             VDV, Doefie, Keke, Mathias G, Chaos DM, DK-Racing, Flitser, 
                             Aston-12, Bruno.
                       : 1 Nederlandse rijder (Psyco)

Dus als je denk dat de mening van "1 Nederlandse rijder" , "onze" mening is heb je het mis.
En ik zou het HEEEEEL spijtig vinden, als "de" race geen doorgang zou vinden, als men zou denken dat wij Ollanders NIET met gewicht willen rijden.
Ik praat nu NIET voor alle Nederlandse rijders, maar puur vanuit ons team FeJo-Racing, dat zeker wel met gewicht wilt rijden....Maar ja daar hebben wij dan ook het gewicht voor.
En ik "denk" dat vele teams uit Olland er net zo over denken.
(PS: Ik zet dit berichtje OOK even op Kartgrid.be)
Grts Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#31 14-10-2008 14:53:07

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

ik ben niet zo zeer tegen gewicht
ik ben tegen het fijt dat er geen juiste verdeling is van gewicht
dat is mijn mening net zoals dat iedereen een mening geeft doe ik dat ook

Offline

#32 14-10-2008 15:06:23

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Ik rij met twintig kilo als t moet.
laten we gewoon het format afwachten en sowieso de strijd met elkaar aangaan! er zijn geen excuses, alles uit de kast.
Met of zonder gewicht, regen of zonneschijn, winnen of verliezen. Omstandigheden zijn voor iedereen gelijk.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#33 14-10-2008 15:57:30

Samuel
Gebruikers
Van: Ede
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 31

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Aller eerst wil ik zeggen dat ik het super vindt dat dit wordt georganiseerd!
Ik ben zeer benieuwd naar de datum en of er met gewichten wordt gereden. Wat er vanuit belgie wordt voorgesteld vindt ik zeer positief, ik doe graag mee als er met gewichten wordt gereden. Ik ben dus de 2e nederlandse voorstander van met gewichten rijden. wink


BRM - Biland SA250

Offline

#34 14-10-2008 17:52:22

tazboy
Gebruikers
Van: Haarlem
Geregistreerd: 12-07-2008
Posts: 57
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

hmmm, ik ga maar is even op zoek naar een teamgenootje, dan ben ik ook van de partij :-)


Racing is like religion.....if you don't beleive and loose faith, you will never succeed!

Offline

#35 14-10-2008 19:03:24

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Psyco geschreven:

Ho !! ho !! Spiderpig.
Eventjes alles relativeren.........
Je zinopbouw doet vermoeden dat je "denkt" dat de meesten Nederlanders TEGEN gewicht erbij zijn.
Nadat ik ALLE berichten heb terug gelezen op kartgrid, kom ik tot de volgende conclusie:

TEGEN gewicht:  1 Nederlandse rijder (Ladystuff)
Neutraal         :   1 Nederlandse rijder (Combicart)
                     :   1 Belgische rijder (Robke)
VOOR gewicht:  12 Belgische rijders (Fog-Bluestar RT, Senna's kingdom, Zippy, Bart 
                             VDV, Doefie, Keke, Mathias G, Chaos DM, DK-Racing, Flitser, 
                             Aston-12, Bruno.
                       : 1 Nederlandse rijder (Psyco)

Dus als je denk dat de mening van "1 Nederlandse rijder" , "onze" mening is heb je het mis.
En ik zou het HEEEEEL spijtig vinden, als "de" race geen doorgang zou vinden, als men zou denken dat wij Ollanders NIET met gewicht willen rijden.
Ik praat nu NIET voor alle Nederlandse rijders, maar puur vanuit ons team FeJo-Racing, dat zeker wel met gewicht wilt rijden....Maar ja daar hebben wij dan ook het gewicht voor.
En ik "denk" dat vele teams uit Olland er net zo over denken.
(PS: Ik zet dit berichtje OOK even op Kartgrid.be)
Grts Psyco.

Hehe, ik wou ook gewoon eens een kleine discussie opstarten om de meningen hier te weten, beetje leven brengen op het forum smile We moeten inderdaad gewoon eerst de reglementen afwachten smile

Laatst bewerkt door Spiderpig (14-10-2008 19:03:52)


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#36 15-10-2008 07:15:21

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Spiderpig geschreven:

Hehe, ik wou ook gewoon eens een kleine discussie opstarten om de meningen hier te weten, beetje leven brengen op het forum smile

He spider, vooral doen, want ook ik ben benieuwd hoe de lichtere rijders hierover denken.
Het is zeker NIET om je te corrigeren, maar om de feiten even duidelijk te stellen.

Dus Jongens....geef Spiderpig eens repliek !!

Grts. Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#37 15-10-2008 10:31:37

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Al gedaan, met of zonder, allebei goed. Ik geloof alleen wel dat het ARKC regelement in grote lijnen als uitgangspunt zou worden gebruikt en daarin is de verdeling  -75 kilo en  +75 kilo en dat is gemiddeld.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#38 15-10-2008 10:36:30

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

indd zou de belgen niet onderschatten. Het niveau ligt er erg hoog. En dat ze nog nooit op dit circuit hebben gereden betekent niet automatisch dat ze de mindere zijn. De echte toppers hadden naar mijn beleving verplichtingen elders das wel jammer. Mar dan nog steeds niet onderschatten. ik hoef niet te beginnen over de uitslag van Nederland - Rusland ofwel!
Dus ik zou nog even rustig aan doen met die rode lantaarn. Voor hetzelfde geld dragen wij die zelf en dat zou erg sneu zijn nietwaar.

Wat pas leuk zou zijn een Internationaal kampioenschap over Belgie, Nederland en Duitsland. En dan verschillende top teams van de landen. Dan is het niveau wel extreem hoog en misschien niet direct leuk voor alle teams. Maar duitsland heeft ook enorm veel toffe banen en de prijzen daar voor 3 uurs wedstrijden kosten ook amper wat.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#39 15-10-2008 11:04:05

Goten
Gebruikers
Van: Boxtel
Geregistreerd: 01-01-1970
Posts: 19
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Ik vind het wel mooi dat spiderpig hier een gelijke discussie wil opzetten als op kartgrid. En ik moet op dat punt zeggen dat het mij net als Timster en combicart niks uitmaakt of er met of zonder gewicht word gereden. Echter moet ik wel zeggen dat met de opzet zoals deze wordt gehanteerd in de ikk an arkc het voor een zwaargewicht team veel mooier is om dan twee prijzen mee naar huis te kunnen nemen. Je ziet het dan ook goed dat zwaargewichten als ze twee prijzen mee naar huis nemen oprecht heel trots op zichzelf zijn.

Maar ik hoop dat de discussie over met gewicht rijden hier ook een mooie wending kan krijgen. Ik ben metname benieuwd naar reacties van wat lichtere rijders zoals bijvoorbeeld kevin of sander. Overigens is het inderdaad niet zo dat wiju nederlanders met gewicht rijden niet erg vinden. In de mks bijvoorbeeld wordt er met gewicht gereden en moet ieder team gemiddeld 75 kg wegen. Er mag wel maar maximaal 21 kg meegenomen worden. Dus als een rijder met die maximale 21 kg nog niet aan 75 kg komt moet de andere rijder van dat team extra gewicht meenemen zodat het team gemiddelde wel weer op de 75 kg komt.

Offline

#40 15-10-2008 11:26:39

Volg-as
Gebruikers
Van: Maarssen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 10

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Het maakt mij niet zo veel uit of ik met gewicht moet rijden of niet. Ik vind de opzet van de ARKC met twee klassen prima dus ik zou het niet erg vinden als die toegepast zou worden. Echter ik denk wel dat het met gewicht misschien wel gelijker is. Ik heb op het IKWC zelf 11 (beetje speling in gewicht meegerekend) kilo mee moeten nemen en heb daar super spannende wedstrijden gereden omdat iedereen toen 70 moest wegen in de klasse waar ik in zat. Naar mijn mening is met gewicht rijden dus gelijk.

Maar met twee klassen rijden is ook goed. Als lichtgewicht en zwaargewicht heb je de eigen klassen en dus neem je het dan ook tegen mensen op die gelijk als jou zijn, dus is dat gelijk. Weeg je dan 70 kilo dan ben je naar mijn mening wel in het nadeel. Want je valt net onder de zwaargewichten en t.o.v iemand van 60 ben je gewoon langzamer. Ik kan dan wel begrijpen dat de belgen op kartgrid zeggen dat ze niet mee willen doen.

Mij maakt het dus niet uit. Met of zonder gewicht rijden. Ik vind het beide prima.

Offline

#41 15-10-2008 11:50:20

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

of mensen die 47 kg wegen want dat zijn er toch een paar. Want dat is er opeens een verchil van 23 kg

Laatst bewerkt door CriZz (15-10-2008 11:50:44)


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#42 15-10-2008 15:19:02

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Het overgrote deel van de Belgen op Kartgrid ziet zo'n "battle" wel zitten hoor, ik heb mezelf trouwens ook al opgegeven om mee te doen smile. We vinden het alleen vreemd dat volgens jullie systeem coureurs van +80kg meedoen tegen coureurs van (om het ruim te pakken) -70kg. Verbeter mij als ik fout ben, zo verstaan we het alleszinds smile Enkele Belgische toppers wegen in raceuitrusting makkelijk 85kg en meer (Robin Borremans, ikzelf als ik me bij de toppers mag rekenen, Marc Viskens, Dave Singelee, Didier Hulders, ...) en zouden dan al 0.3-0.4 seconden moeten toegeven op nog maar de 70-75kg. Ge zien de enorm kleine verschillen aan de top (zo bleek uit het vorige IKWC) is dat al meteen een achterstand.

Ons Belgisch individueel kampioenschap (we hebben geen Belgisch teamkampioenschap, jullie blijkbaar wel big_smile) bestaat dan ook uit drie verschillende klassen: een klasse vanaf 55kg, een klasse vanaf 70kg en een klasse vanaf 85kg. Vanaf dat er iemand 5kg of meer weegt in een bepaalde klasse (je weegt bv. 76kg en rijdt mee in de klasse van 70kg) wordt die dan ook door zijn medecoureurs aangeraden een zwaardere klasse te gaan rijden en extra gewicht mee te pakken, omdat die anders al te veel 'achterstand' (om het zo maar te noemen) zou hebben tegenover degene die net op het gewicht zitten.

Ik persoonlijk zou het wel eens zien zitten om deel te nemen aan een race in het Nederlands kampioenschap, uit nieuwsgierigheid naar hoe het er bij jullie aan toe gaat. Een 'perfect systeem' bestaat uiteraard niet, en eer we die discussie beginnen zouden beide landen elkaars systeem eens moeten leren kennen, nietwaar? smile Het enige wat mij tegenhoudt is de afstand, het is voor mij om 'nog maar' in Eindhoven te geraken al 2u rijden.

CriZz geschreven:

Wat pas leuk zou zijn een Internationaal kampioenschap over Belgie, Nederland en Duitsland. En dan verschillende top teams van de landen. Dan is het niveau wel extreem hoog en misschien niet direct leuk voor alle teams. Maar duitsland heeft ook enorm veel toffe banen en de prijzen daar voor 3 uurs wedstrijden kosten ook amper wat.

Bij ons zijn er al zulke ideëen geweest om het proberen in gang te trekken. Ook een Europees kampioenschap of een wereldliga en er een degelijk wereldkampioenschap van te maken. Niet zoals nu dat je betaalt en je rijdt mee op het zogenaamd WK, als je dan ziet wat voor "buschauffeurs" (een favoriete term bij ons big_smile) er dan mee rondrijden. Maar, het zou inderdaad een heel leuk idee zijn. De Oostenrijkers bv. kunnen ook degelijk aan een stuurtje draaien (Trügler, Gümpenberger, ...). Het probleem is enkel de buurlanden zo enthousiast te krijgen als je in eigen land al geen volledige steun krijgt. België en Nederland zijn één van de weinige landen met een degelijk indoorkartkampioenschap. Frankrijk bv. heeft er amper eentje, Engeland heeft naar mijn weten geen degelijk kampioenschap, Duitsland weet ik niet.

Pas als je daar een kampioenschap kan hebben, kan je bv. zeggen van de top x-coureurs kunnen hun land afvaardigen op een Europees of een wereldkampioenschap, zoals nu al gebeurd bij pakweg atletiek ofzo. Althans, zo wordt hier toch verteld. Grootse plannen, maar de uitwerking ... smile

We hebben hier bv. ook al enkele voorstellen gehad om een endurancekampioenschap op te richten. Een aantal 12- en 24u-races in één kampioenschap gieten ofzo, maar dan komen de budgetproblemen natuurlijk weer naar boven.


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#43 15-10-2008 16:17:59

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

juist... een kampioenschap verdeeld over duitsland, belgie en nederland. Maar t kost ook wat natuurlijk als je is na moet denken dat je zoveel moeten reizen.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#44 15-10-2008 17:50:04

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Ook, en wanneer ga je het doen ... de meeste zitten elke week wel ergens te karten smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#45 16-10-2008 16:20:46

chantal
Gebruikers
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 2

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

het ideale zou zijn 29-30 november

grtjs

Offline

#46 16-10-2008 17:59:53

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

Haa Chantal, ge hebt ook de weg naar hier gevonden precies big_smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#47 17-10-2008 16:08:38

chantal
Gebruikers
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 2

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

wat dacht je soms ;-) als ik erover sprak met navric was het onmiddellijk : mama ik doe mee !!!!
dus ja dan moet je op de hoogte blijven van wat de hollanders zeggen hé

tot zondag daan

Offline

#48 19-10-2008 14:13:33

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

111_2008101801_tmb1.gif

We hebben een erg prettig overleg gehad in Antwerpen en er is een in onze ogen goed voorstel uit voortgekomen.
Het voorstel wordt in Antwerpen uitgewerkt en zal volgende week in definitieve vorm worden bekend gemaakt.

Nu alleen even de datum, zodat jullie in de planning hier rekening mee kunnen houden:

zondag 30 november 2008

Bij onze eerste opzet gingen we er van uit dat de rijders in Belgie bij de BelKart teamraces zouden rijden. Het blijkt echter dat de BelKart een individueel kampioenschap betreft.

Omdat we ook in Nederland een NK individueel hebben en dus rijders in beide landen hiermee bekend zijn is voor de gelijkkwaardigheid het besluit genomen om de teamrace om te zetten naar in individuele race.

Wanneer e.e.a. goed valt zullen we zeker een teamrace neer gaan zeten, maar de Belgische rijders willen we daarvoor wel wat meer tijd gunnen.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#49 19-10-2008 15:05:31

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

wel leuk dat het individueel is big_smile (afhankelijk van de kosten, definitieve opzet) ga ik er zeker proberen bij te zijn smile hoe meer nederlanders, hoe meer vreugd tongue

Laatst bewerkt door Niels Mutser (19-10-2008 15:06:19)

Offline

#50 19-10-2008 18:54:06

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Kartbattle Nederland - Belgie "Dutch - Belgian Kart Contest (DBKC)"

reken mij maar mee mnr. casper

greetz...

kai wagenaar hummelinck


Seize every moment...

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices