#1 23-11-2012 21:20:24

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Sfeerverslag organisatie GK4 en BEKC Endurance Genk 2012

gk4.png

gk4-bekc.png


GK4 en BEKC Endurance 2012 race 9 Genk

Het is een onwerkelijke gedachte dat we niet op korte termijn hoeven toe te werken naar de volgende wedstrijd in het seizoen. Even wennen, maar aan de andere kant hebben we veel voorbereidingen te treffen voor het nieuwe seizoen, waarin weer van alles staat te gebeuren. Zoals vanmiddag iemand zei: Het einde van het seizoen is het begin van het nieuwe. En dat is een waarheid als een koe.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7JjgzMD4na3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669261

Maar eerst nog even mijmeren over de afsluitende wedstrijden BEKC en GK4 2012 op het geweldige circuit van Karting Genk. Zoals ik al eerder heb gememoreerd zijn we het enige viertaktkampioenschap dat in Genk aan de start staat. Daar doen we alles voor, want we willen u toch al het goeds bieden dat binnen onze mogelijkheden ligt. We begrijpen wel dat dat links en rechts wat reacties los maakt, maar het is nu eenmaal zo dat we uitsluitend voor onze deelnemers gaan en verder geen boodschap aan foute communicatie hebben.

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84Jz45JWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353669979
Druk en gezellig = synoniem voor GK4 en BEKC

Wat een fantastisch weekeinde hebben we weer mogen beleven. Ik kan er geen ander woord voor bedenken dan fantastisch. U hebt met z’n allen opnieuw laten zien hoe karting ervaren kan worden, hoe het tot een feest kan worden omgetoverd. Want een feest was het, wat hebben we een lol gehad.
De titel die we de races hadden meegegeven: “Grande Finale” werd in alle opzichten en in alle klassen vorm gegeven. Want wat hebben we mogen genieten van zeer spannende en bovenal zeer sportieve wedstrijden. Genk leent zich enorm voor een dergelijke entourage, want laten we wel zijn, men heeft daar in België werkelijk alles tip top voor elkaar.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7JjgwNTUna3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669263
Freunde

Het weer speelde een bijzondere factor gedurende het weekeinde, dat we beter aan kunnen duiden als driedaagse, want wat stond de paddock op vrijdag al vol zeg.
De VT250 teams hadden de handen vol aan de nieuwe geluidsnormen van 93 dB, maar uiteindelijk kwam alles goed. We waren noodgedwongen vooruitstrevend in dit geval. De normen staan vast voor 2013, we zijn er nu al klaar voor met z’n allen. En dat is geruststellend.

We kregen afgelopen weekeinde weer eens mee waarom we de GK4 zo'n geweldige serie vinden om te organiseren. Een weekeinde waarin alles aanwezig was; vriendschap, elkaar helpen in een gemoedelijke sfeer, elkaar ondersteunen op alle mogelijke vlakken, en adrenalinerush veroorzakende races.
Dank jullie vooral voor die fijne berichten en ondersteuning die we mogen ondervinden. We knallen er nog harder tegenaan in 2013 dat garanderen we.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7JjgwNTIna3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669264
Friends

Als de jongens van K4A voor het eerst aanwezig zullen zijn, er zin in hebben en dan een ongeluk krijgen net voor Genk en alles vernield zien worden dan weet je even niet wat te zeggen. Totdat de stroom van hulp vanuit de Paddock op gang komt. Werkelijk vanuit alle kanten; aanhanger, auto, vrijwilligers, plek in de tent, gedurende zaterdag ondersteuning van de rijders, Wiebe en Robbin kregen werkelijk alle hulp aangeboden. Als je dan hoort dat de jongens zelf OK zijn is dankzij u allen alles zo voor de bakker en kan er toch geracet worden op beide dagen. We werden er even stil van mensen, mag je rustig weten. En vrienden, dat is GK4, dat zijn onze mensen, zo kan het ook! (Geleend uit mijn facebookbericht, waard om te herhalen).

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7JjgwNDYna3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669265
Zonder familie geen races

Als je dan de twee dagen in vogelvlucht de revue laat passeren valt de sportiviteit op in combinatie met het hoge niveau waarop wordt geacteerd door de deelnemers. Op de zaterdag was het al groot feest tijdens de trainingen en nam de spanning toe naarmate de BEKC Endurance wedstrijd dichterbij kwam. Want daarin kwamen 33 teams aan de start, die ons in natte omstandigheden een enorm spektakel voor zouden schotelen; 26 Rotax Max teams en 7 RK1 teams, waarvan 1 K4A uit het nieuwe Arrive and Drive arrangement. En met een deelnemer van 65 jaar in het team van Van der Pol Kartracing. Gewoon mooi!!

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7JjgwNDIna3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669266
Lekker warm binnen


Ik kan me niet herinneren met zoveel hartkloppingen van de spanning de BEKC race te hebben gezien en gefotografeerd. Dat laatste was ook een mooie ervaring en uitdaging in de regen waarbij metershoge waterkolommen achter de karts te fotograferen waren. Zie de foto’s op mijn facebookpagina of op www.gk4kartseries.com en je weet genoeg.
Na afloop werd er in de BEKC tenten tot in de late uurtjes feest gevierd. Goed dat er geen decibelmeter hing!

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84JDQ%2FJWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353669986
Nervositeit voor de start

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84JDExJWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353669993
BEKC bij kunstlicht, 33 teams,wat een spektakel

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84IjI5JWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353670044
Eerbetoon aan onze oudste deelnemer, 65 jaar ik geef het je te doen. RESPECT!

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84JT8%2BJWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353670028
Met paps mee naar de BEKC

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84Ijc6JWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353670031
Sfeerbeeld wissels

In de sprintwedstrijden op zondag was het evenzo feest. Diverse prijzen waren nog te verdienen. Een aantal kampioenen was al bekend, maar het leek wel of de strijd om de overige plaatsen er nog heviger door werd. Uiteindelijk werd er zelfs tot aan de streep gevochten om die ene podiumplaats in het eindklassement.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHR%2BJDI5VHlnaW9mcy8gMiUkPGtjbScnNyY%2BMiMoMjsyJiYrPjsmMyszOS03IislPiItJiY%2BIw%3D%3D&m=1353669287
Metershoge waterkolommen achter de karts

Van Honda Cadet tot VT250 Senior, alleen maar spanning. In de VT250 Senior een wel heel internationaal podium; Nederland-Zweden-Duitsland. Wel even lastig dat Duits en Engels, maar we sloegen ons er door heen. Mooi toch?

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVGpleGNoVGljY2N9LDAkMyE8eHF0Jj8gKD87Mj83MTsuOjowOSc7LjI2JTQyPjc5Ij40Pz87&m=1353669227
drie rijen dik door de bocht bij de Cadetjes

Je ziet dat de verzegelde concepten hun vruchten afwerpen. Wat zaten de tijden en dus de rijders dicht bij elkaar. Dat verzegelde concept krijgt een extra vervolg in 2013. Ook weer niet leuk voor sommigen onder ons, maar wel broodnodig voor de karting in het algemeen.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7Jjg0PzIna3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669271
Goed eten tussendoor

Voor het eerst stond in de klasse RK1 de nieuwe K4A aan de start. Jordi Verhagen was de eerste rijder in het K4A Arrive and Drive Arrangement en deed het buitengewoon goed. Wat heet: hij reed met de K4A naar de tweede plaats algemeen. Niet verwacht, wel gehoopt door K4A.
Jordi werd dit keer zoals afgesproken buiten het totaalklassement gehouden en kreeg een mooie beker als eerste K4A winnaar en kon tevreden huiswaarts keren. Net als de K4A jongens Wiebe en Robbin, die zo toch nog een mooi eind kregen van het voor hen zo vervelend begonnen weekeinde. K4A zal een compleet RK1 seizoen draaien in 2013 met hun Arrive and Drive arrangementen.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHBhJ1hrVHkvNTA6Nix4d3I%2BJjI%2FPzsjKDk7Mj80LTwyJicrPDsmNzcqOS0yPjI5JyI%3D&m=1353669251
Vuurdoop voor het K4A Arrive and Drive arrangement. Wat een succes.

Tijdens de prijsuitreiking werd door de aanwezige mensen van Swissauto de Golden Engine voro de winnaar van de officiële Swissauto250 cup uitgereikt aan Dimitri Mom en de Waardecheque voor een motorrivisie aan Jentsen Adriaenssens, die hun prijs onder luid applaus in ontvangst mochten nemen.

Waarna het de beurt was aan de importeur van GM om de winnaar van de GM VT250 Cup, Jeroen van As, in het zonnetje te zetten.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHJ4f216fmN2dWNgamt8YDggJTEhJGFjYyY%2FMT8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1353669231
Winnaars official Swissauto250 Cup 2012 Dimitri Mom en Jentsen Adriaenssens

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHJ4f216fmN2dWNgamt8YDggJTAjJGFjYyY%2FMT8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1353669231
Winnaar GM VT250 Cup 2012 Jeroen van As

We hebben een aantal gesprekken gevoerd met fabrikanten, importeurs en nieuwe geïnteresseerde dealers en rijders. Dat de GK4 midden in de belangstelling staat is dan ook geweldig te constateren. We blijven vooruitstrevend, nieuwe normen stellen, nieuwe mogelijkheden uitpluizen. Je ziet internationaal diverse interessante ontwikkelingen die we met veel interesse volgen.

We zullen zo spoedig mogelijk met de bijzonderheden over de GK4 2013 komen. Nu ik net Muse op heb staan en luister naar New Born, word ik herinnerd aan ons uitgangspunt. Voor 2013 is het motto Back to Basic, Terug naar de Basis zo u wilt. Terugdringen en beheersbaar houden van kosten is een pre.

p.php?a=JyIjM0xobnhnVTJddGFvYC84JT44JWByYCo9NS4nNyU%2BITEjJjs%2FMzonMz8xMSc3Ojo3JTsmNyszOQ%3D%3D&m=1353670029
Fotografe, fotograaf, rijder, thnx voor de inzet

De geluiden gaan rond dat we 2-T en 4-T gaan combineren. En dat klopt. Twee nieuwe verzegelde klassen gaan deel uit maken van de GK4; de 125 automaat met drie motormerken en 125 schakel met in eerste instantie twee merken, het derde volgt voor aanvang seizoen.
Het GK4 dealeroverleg was in zijn totaliteit enthousiast. We doorbreken taboes, want die zijn er tenslotte voor om doorbroken te worden. In dit geval het taboe van het krampachtig gescheiden houden van 2- en 4-takt. We gaan voor de combi 2- en 4-takt in een kampioenschap op onze voorwaarden, dus verzegeling, waardoor het racen op hoog niveau via het verzegelde GK4 concept bereikbaar wordt voor nog meer mensen. En daar is het om te doen!

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHJ4f216fmN2dWNgamt8YDggJTUhJGFjYyY%2FMT8xMTsuOSY3JTsmNTcqOC03IisgIj4xPzonJig%2FOw%3D%3D&m=1353669239
Yeeeeeeeeeessssssss

Er komen zogezegd de nodige veranderingen aan. We laten op zo kort mogelijke termijn een bulletin uitgaan over alle veranderingen en aanpassingen in de GK4.

Maar, voordat het zover is gaan we eerst nog even op zondagmiddag 16 december naar Kart Centre Roosendaal, om daar vanaf 13.00 uur de Prijsuitreiking van de GK4, BEKC, IKK en MKS te houden. Met natuurlijk de Race of Champions (RoC). Was het maar vast zover. Tot dan.

p.php?a=JyIjM0xtYCdbM1RldmpqVHFsc2J7JjgwNDUna3J1KyEhPjQjOicgNDonMj8zMSczJiM3JT46LjcqOS03PjIl&m=1353669265
Mooi afsluiten met onze toekomst.

Bas Kaligis zal het raceverslag Genk zo snel mogelijk op www.racexpress.com plaatsen.

Het GK4 Team
Ben de Feyter
Casper Reinders


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices