#1 09-12-2010 21:59:27

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Nieuwsbrief GP4 09-12-10

gp4.png

Dames en heren geinteresseerden GP4 Four Stroke Kart Series (GP4)

Met veel plezier denken we terug aan het eerste seizoen van de GP4, de Groene Kartserie, en kijken we al weer uit naar onze eerste wedstrijd in 2011.
Laat het nog een keer gezegd, we danken alle deelnemers en bezoekers hartelijk voor de steun in de rug die u ons hebt gegeven en nog steeds geeft.

Er blijkt anno 2011 een grote behoefte aan budgettair verantwoord racen. Aan een vorm van racen die deze optie combineert met het racen op een professioneel en hoog niveau. In 2011 gaan we op de ingeslagen weg verder. Een ingeslagen weg waarop we tuning en relatief veel te hoge kosten tegen zullen blijven werken. De GP4 zal het laagdrempelige kampioenschap blijven dat we voorstaan.

Dus ook in 2011 geen onzinnige administratiekosten en licentiekosten waar u niet beter van wordt, maar wel die vrije training (20 min), kwalificatie en drie races (van ieder 20 min) dus totaal 85 minuten rijden op de racedag voor dat basisbedrag van € 115,00. En vooral belangrijk die sfeer die we samen met u opbouwen.
Daarentegen in 2011 wel intensivering van de algemene motorcontroles na iedere race en bij de VT250 in het bijzonder de controles op te hoge toerentallen (zowel voor motor als koppeling).  Zodat het gelijkwaardig racen weer terugkomt van weggeweest in kartland en zodat geleverde prestaties weer getoetst worden op het talent van de rijder.

We hebben ons oor goed te luister gelegd. Uit het open communiceren en samen nadenken komen mooie dingen voort.
Zo zijn onze pre-seizoensraces zorgvuldig gepland om u datgene te bieden waarvoor dit soort races uitermate geschikt is. Een gedegen voorbereiding op het nieuwe seizoen. Races die zodanig zijn gepland dat u eerst via een pre-seizoensrace halverwege januari weer gehoor kunt geven aan de kriebels die vanaf de jaarwisseling ongetwijfeld weer de kop opsteken, en waardoor u vervolgens via de tweede seizoensrace volledig voorbereid aan het nieuwe seizoen kunt beginnen. Deze tweede race is namelijk gepland in februari, drie weken voordat de eerste seizoensrace wordt gereden op dezelfde baan. En dan kan zo'n race ineens heel zinvol zijn.

Maar voordat het zover is gaan we eerst op zaterdag 18 december 2010  de prijzen uitreiken aan onze kampioenen bij De Uithof In Den Haag. Vergeet u aub niet om even te mailen als u komt zodat onze vrienden in Den Haag een inschatting voor de horeaca kunnen maken. Het entreegeld dat we vragen, p.p. € 15,00 gaat grotendeels op aan de drankjes en hapjes die u hiervoor krijgt aangeboden. Daarnaast is er die eerste Race of Champions  waarvoor we De Uithof een compensatie willen bieden ondanks dat daar niet om is gevraagd. Dat siert Will, maar we vinden dat het zo hoort. Daarom hopen we op uw begrip voor de bijdrage.
Wat we wel met de mannen in Den Haag hebben afgesproken is dat kinderen t/m 12 jaar gratis toegang hebben tot de avond en dat de entreegelden dus niet op hen van toepassing zijn. Met dank aan William voor de open suggestie.

Tijdens het overleg dat we afgelopen dinsdag met een aantal importeurs en dealers hebben gehad zijn verder de volgende zaken naar voren gekomen. We hebben hier gelijk maar over beslist, scheelt weer tijd.

1. Extra klassement VT 250 Senior:
We gaan binnen de klasse VT250 Senior een extra klassement inbouwen. Het VT 250 Senior Zwaargewichtklassement.  Voor deelnemers met 175 kg plus op de weegschaal. Het ZG-klassement krijgt een eigen puntentelling. ZG-rijders strijden hierdoor zowel voor het VT 250 Senior Totaalklassement als voor het Zwaargewicht klassement. Een extra dimensie die ook voor de zwaardere rijders onder u het spelletje interessanter zal maken. Want wat is er dan mooier dan LG rijders achter je laten. En natuurlijk bij iedere race een huldiging met bekerset.

2. Dispensatieregel:
Er zijn vragen omtrent de wijze van verlenen dispensatie bij de VT250 Junior en Senior klassen. Het volgende wordt daarbij gahanteerd: Dispensatie kan zowel van senioren naar junioren als andersom worden verleend. Twee belangrijke criteria hierbij zijn gevaarzetting agv van te veel toe te voegen gewicht en leeftijd.
Het eerste criterium, het max. toe te voegen gewicht. Dit is gesteld op 20 kg. Resultaat is dat sommige erg lichte seniorrijders te veel gewicht mee moeten nemen om in de seniorklasse mee te kunnen rijden. We willen vooral gevaarlijke situaties agv overmatig mee te zeulen gewicht voorkomen.
Het tweede criterium is leeftijd. Deze mag niet te veel afwijken van de voor de gewenste klasse bepaalde leeftijdscategorie. Zo kan het dus voorkomen dat een erg lichte rijder van 18 jaar vanuit de VT250 Senior klasse dispensatie krijgt om deel te nemen in de VT 250 Junior klasse.(En daardoor het plezier in racen behoudt. En daar is het toch vooral om te doen.)

3. Waarschuwing in de race:
De regel omtrent de waarschuwing zal worden aangepast. Drie plaatsen terugzetten in de race wordt uit het reglement verwijderd. Voor 2011 zal de waarschuwing er als volgt uitzien; Waarschuwing, gebruikmakend van diagonaal zwart-witte vlag en tegelijk tonen van het startnummer. De rijder (en ingeval van minderjarigheid, de ouder of begeleider) wordt na race door de organisatie in kennis gesteld van de waarschuwing.
De waarschuwing blijft van kracht gedurende de hele wedstrijd, dus voor alle drie de races.
Bij een tweede waarschuwing volgt diskwalificatie, dus verdere uitsluiting van deelname aan de wedstrijd. Het wedstrijdresultaat wordt dan aangegeven als DQ, nulresultaat. Een DQ resultaat mag niet als schrapresultaat voor de eindstand van het kampioenschap worden aangewend.
Als overgangsbepaling, om voor de rijders te wennen, zal gedurende de winterraces en de eerste race seizoen 2011 het aantal van drie waarschuwing worden gehanteerd. DQ derhalve bij derde waarschuwing.

4. Homologatie motoren:
De homologatie voor de huidige motoren is in orde en wordt voor 2011 gehandhaafd. Informatie kunt u krijgen via uw favoriete importeur/dealer.

5. Verzegeling motoren:
De motoren moeten bij de keuring met voorgeschreven motorverzegeling worden aangeboden. Wanneer de verzegeling tijdens de races wordt verbroken kan deze door een erkend verzegelpunt opnieuw worden aangebracht. Melding bij de organisatie is hierbij voorgeschreven.

6. Uitlaat:
De uitlaat moet overeenkomstig homologatie zijn uitgevoerd. Andere (combinaties) van systemen zijn niet toegestaan. Ook hier informatie via uw dealer/importeur.

7. Banden:
In beginsel worden de banden voor de diverse klassen gehandhaafd.
Er zullen echter voor de VT 250 Senior klasse en B&S mogelijk wijzigingen komen. Betreffende de VT250 zullen er banden worden getest. Insteek is naast (natuurlijk) geschiktheid een goede consumentenprijs en hoge levensduur.

8. Endurance racing BEKC in GP4:
In 2011 zal het GP4 weekeinde worden uitgebreid met de BEKC, GP4 Four Stroke EnduranceRacing. Twee uurs teamracing op de zaterdagen, voor de b][/color=blue]klassen RK1 Junior en Senior en Rotax Max Junior en Senior:[/b][/color]. Een beproefd concept dat de GP4 nog interessanter zal maken voor deelnemers en karthandel. Aan de Endurance racing zal een afzonderlijke nieuwsbrief worden gewijd.

Last but not least. We gaan de overleg avond voor rijders, dealers, geinteresseerden beleggen. De datum maken we eerdaags bekend.
Zodat uw mening niet verloren gaat.


Met vriendelijke groet,

Casper Reinders
Ben de Feijter


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices