#1 26-06-2011 11:21:23

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag GK4-RK1 zoekt talent actie Paul Broekmeulen team KWM-de Uithof

GK4-no-text.png


Verslag GK4 Eindhoven. 18/19 – 6 – 2011
Door: Paul Broekmeulen.

Vrije trainingen. 18 – 6 – 2011

We waren zaterdag lekker vroeg op het circuit om mee te helpen en kennis te maken met het team van KWM.
Nadat ik had kennisgemaakt met het team was het tijd om de kart klaar te maken voor de eerste vrije training van 11.00 tot 11.30. De baan was nog vochtig omdat het die ochtend nog had geregend. Na mijn eerste rondjes met de RK1 kart van KWM kon ik de kart steeds beter beheersen en probeerde ik steeds later te remmen. Maar helaas liet de uitlaat los waardoor ik voortijdig een einde moest maken aan de training.
De 2e vrije training. De 2e vrije training was voor mij een training om vooral te kijken wat de kart doet en hoe het reageert op een bepaalde beweging, natuurlijk probeerde ik ook zo hard mogelijk te gaan. Nadat we de bandenspanning wat omlaag hadden gehaald ging het duidelijk beter. Ik stelde mijn rondetijden wat scherper en kon steeds beter aanvoelen hoe de kart reageert op mijn rijstijl. Na de training heb ik proberen uit te leggen hoe ik vond hoe de kart reageerde en waar ik tijd verloor.
De 3e vrije training. Nadat mijn monteurs de kart hadden afgesteld op mijn rijstijl ging het ook in de 3e vrije training nog veel beter. Ik merkte een duidelijk verschil met het rijgedrag van de kart. Ik had in ieder geval dus niks te klagen wat betreft het werk van mijn monteurs! Ik had mijn tijd scherper gesteld naar een 51.2. Ik kwam nu dankzij deze afstelling nog maar 0.5 à 0.7 seconden tekort op de top 5. Ik was daar ook erg blij mee!
De 4e vrije training. Het had erg hard geregend voor deze training dus kon ik mooi wat oefenen in de regen en een beetje lopen rotzooien met de regen-setup die zeker niet onbelangrijk was voor de race van zondag!
Ik had het moeilijk in de regen aangezien dit pas mijn 2e keer was met een buitenkart in de regen. Ik had vooral moeite om de kart op de ideale lijn te houden maar toch de snelheid hebben om de bocht(en) goed door te kunnen komen. Ik probeerde van alles, De snelheid waarmee ik kon insturen zonder uit te breken, hoe hard ik kon remmen, hoe veel ik mocht insturen terwijl ik remde en dat soort dingen. Ik spinde tot mijn eigen verbazing slechts 1x wat mijn persoonlijke record was in de regen .
Nadat de kart na de trainingen nog wat beter was afgesteld had ik veel vertrouwen in de race van zondag. Mijn doelstelling was top 10.

p.php?a=f2d8aHx4JiY3MjwseXRmJzMzOjI5OyYxNzYlMS4lNzkjPjQjJj4jKDonMj8xLT4y&m=1309001479
Paul Broekmeulen reed via Team KWM de Uithof een puike race

De races. 19- 6- 11
Voor de races van zondag was er eerst nog een vrije training van 20 minuten om de kart nog wat aan te passen op de weersomstandigheden.
Wij maakten hier nuttig gebruik van en pasten de kart nog wat beter aan aan de nat/droge omstandigheden op de baan.
Net voor de kwalificatie besloten we om het tandwiel nog snel te verwisselen alleen de ketting kwam hierdoor te strak te staan waardoor we nog héél snel een oplossing moesten vinden. Nadat het was gelukt stond er nog maar 2 minuten op de klok in de kwalificatie. Dus vlug naar de baan, één opwarm rondje gereden en toen had ik nog maar 1 ronde over om een tijd neer te zetten. Ik zette alles op alles en ging voor mijn gevoel op “the limit” rijden en zette uiteindelijk nog een 10e tijd neer deze kwalificatie. Doelstelling 1 was dus gehaald.

Race 1.
De eerste race mocht ik van P10 starten. We stonden op slicks omdat de baan door de cadetten was drooggereden, alleen net voor de start begon het te regenen en werden de omstandigheden op de baan erg veradelijk.
Ik had mezelf voorgenomen om gewoon op de baan te blijven en zorgen dat ik heelhuids over de finish zou komen. Maar dit ging beter dan verwacht aangezien wat jongens voor mij door het stoeien spinde of langs de baan belandden, hierdoor won ik de ene na de andere plaats en door nog een paar inhaalacties lag ik zonder het zelf te weten opeens 3e. In de nattere omstandigheden was ik sneller dan de jongens voor mij en dus kon ik met nog ongeveer 3 ronden voor het eind de 2e plaats pakken. Maar helaas voor mij werd de baan helemaal drooggereden binnen die laatste 3 ronden en liet ik mezelf in de allerlaatste ronde nog inhalen en verloor ik mijn 2e plaats aan Mathijs Vanderwalle.
Maar een 3e plaats in de eerste race had ik natuurlijk nooit verwacht en daarvoor wil ik mijn monteurs nog een keer bedanken voor de geniale setup die ze voor me neer hadden gezet!

Race 2.
De tweede race moest ik rijden onder erg natte omstandigheden, dus
mij kennende zou ik een héél erg lastige race tegemoet gaan. En dat was ook!
Ik kon nog lang mijn derde plaats vasthouden maar toen eenmaal iemand voorbij stak was het veld niet meer te stoppen. Ik moeste de een na de andere voorbij laten en reed op een gegeven moment ergens rond de 7e plaats. Ik wou deze plaats iets te gretig vasthouden en werd naar buiten gedrukt en toen kwam ik in
een plas terecht. Mijn carburateur liep vol met water en even leek het alsof mijn race voorbij was. Gelukkig kon ik mijn weg nog vervolgen, weliswaar op de 9e plaats maar dat maakte voor mij niet uit. Ergens in de laatste 5 minuten probeerde ik nog iemand uit te remmen maar ik remde helaas voor mij te laat en te hard waardoor ik spinde en langs de baan terecht kwam. Deze heat zat er voor mij helaas dus niet meer in dan een 13e plaats.

Race 3.
De 3e race mocht ik van de 7e plaats starten. Ik pakte na de start een paar plaatsen maar verloor later een hele hoop tijd op alles wat om mee heen reed.
Volgens mij lag dat aan de opdrogende baan, omdat ik nog op de regenafstelling reed. Dus ik dacht dat ik in de nattere periode van de race het veld nog kon bijhouden door de afstelling. Ik verloor dus wat plaatsen en kwam in een hevig gevecht te zitten. Ik had het lastig in de groep en probeerde met hand en tand mijn plaats te verdedigen en tegelijkertijd ook nog aan te vallen maar na een wat rommelige actie in de laatste ronde verloor ik nog eens 2 plaatsen en finishte ik deze race als 10e. Gelukkig voor mij waren de prestaties van de jongens voor mij ook niet veel beter en kwam ik toch nog op een 6e plaats in de eindstand uit waar ik super tevreden mee ben.

Dus bij deze wil ik het KWM team nog een keer bedanken voor het superleuke weekend dat ik bij hun heb gehad!


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices