#1 05-12-2011 14:52:20

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

MKS 2012

Is er iets bekend over de MKS seizoen 2012?

Kalender bijvoorbeeld en welk merk en type banden het worden?

Gr Roel

Offline

#2 07-12-2011 22:35:15

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: MKS 2012

Nope kalender is er nog niet. Casper zal dat waarschijnlijk hem kennende half januari bekend maken. Waarschijnlijk de eerste race wordt ergens februari denk het einde. Banden is ook nog niet duidelijk daar heb ik ook al informatie over opgevraagd. Er is een zeer grote kans dat het de Vega's wordt die RN racing heeft getest. Volgens mij is dat rood uit het hoofd. Edward zal daar denk ik niet lang mee duren om dat bekend te maken. Jullie gaan meedoen 2012 volledig met de CRG?


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 08-12-2011 16:15:09

rubenb
Gebruikers
Van: rotterdam
Geregistreerd: 25-12-2008
Posts: 55
Website

Re: MKS 2012

volgensmij zoals het er nu voor staat gaat de voorkeur uit naar Vega LL99, ik hoop dat deze een stuk harder is dan de vervelende Mojo! Maar het is denk ik nog niet zeker voor volgend jaar.

Offline

#4 09-12-2011 10:58:48

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: MKS 2012

Ze zijn iets harder maar niet zo hard als de dunlops die we in 2010 hebben gebruikt. Tijden gaan ook niet drastisch naar beneden. Geloof 0.4 sec per ronde dat het scheelde wat aangeeft dat ze niet zo hard zijn als jij zou hopen ben ik bang. Al met al zullen we toch moeten afwachten want het kan overigens een complete andere band worden.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#5 10-12-2011 13:16:16

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

Re: MKS 2012

en dat is wachten op Edward neem ik aan... of gaat Edward nog verschillende banden testen met een MKS team om te kijken welke geschikt zijn?

Offline

#6 17-12-2011 12:42:30

Speedsport Holland
Gebruikers
Geregistreerd: 22-12-2010
Posts: 8

Re: MKS 2012

Hallo mannen,

Ik ben al sinds eind 2010 bezig met het vinden van de geschikte band voor de MKS.
Door tijdsgebrek is er begin 2011 gekozen voor de MOJO D1 band.
Hoezo tijdsgebrek hoor ik jullie denken, nou dat had te maken met verschillende discussie's.
Eerst had het te maken met de tandwielverhoudingen en de bepaalde chassis die daar moeite mee hadden.
Er zijn namelijk karts waarbij een 85 tands achtertandwiel (gebruikt tot eind 2010) niet past.
De discussie was toen, sluiten we teams met zo'n frame uit van deelname of verplichten we die teams om de buis die in de weg zat voor het tandwiel er uit te slijpen en ergens anders weer vast te lassen.
In mijn ogen waren dat beide niet de juiste oplossingen, dus werd het zoeken naar een band met een kleinere omtrek zodat we allemaal met 80 tands achtertandwielen konden gaan rijden.
Daarin zijn we dus uiteindelijk wel geslaagd, maar al snel bleek dat de MOJO D1 band op veel banen toch wel erg veel grip ging leveren. Dus ook in 2011 bleef ik verder zoeken naar een beter geschikte band, met minder grip maar wel met dezelfde omtrek, zodat we de tandwielverhoudingen gelijk kunnen blijven houden.
Gedurende het seizoen ben ik enkele keren op een maandagavond in Roosendaal geweest om daar te testen met verschillende merken en type banden met de juiste omtrek. Ik heb daar het team van RN Racing bij betrokken, omdat die veel trainings en test kilometers maken en daar dus ook zeer snel een oordeel over konden vellen. En bedenk nou niet opeens allemaal dat RN Racing nu wel weer in het voordeel zal zijn ten opzichte van alle andere teams. Want na het uitvoeren van een test die nooit meer tijd in beslag nam dan 1 uur heb ik de banden die getest moesten worden en gemonteerd zaten op mijn velgen weer netjes mee naar huis genomen. Dus nee RN Racing heeft niet al maanden ervaring met een nieuw type band. Eerst hebben we een hard compound band van Heidenau getest, maar die bleek veeeeeeeeel te hard te zijn, daarmee veranderde de kartbaan van Roosendaal in een groot gljpaleis. Later hebben we getest met een hard compound band van Vega en daarmee zijn we denk ik dik tevreden. zonder iets aan de kart te veranderen werden de rondetijden van Nick en Ryan gemiddeld 0,6 seconde langzamer, maar was er nog steeds voldoende grip om lekker te kunnen racen. Volgens Nick en Ryan zou het rijden weer leuker worden. Kwam het meer op de rijder aan en minder op de band en behoorde inhalen ook weer tot de mogelijkheden, omdat de remzones langer worden en de bochtensnelheden lager.

Ik zal nog even in overleg gaan met Casper over seizoen 2012, en wie weet kunnen we tijdens de prijsuiteiking in januari al een tipje van de sluier oplichten.

Vriendelijke groeten,

Edward

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices