#1 05-11-2008 20:42:52

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

cpoint.jpg
Racewear en Kart Incentives

antwerpkarting_1.jpg
Antwerp Karting

dbkc.png
Kart Battle Nederland – België 2008

Informatie Dutch Belgian Kart Contest (DBKC)

Dames en heren racetoppers in Nederland en België.
Een paar weken geleden was er al de aankondiging van een bijzondere racedag, maar nu is het dan definitief.

In overleg met Antwerp Karting hebben we een opzet voor de Dutch-Belgian Kart Contest (DBKC) opgesteld waar de deelnemers uit beide landen zich in zouden moeten kunnen vinden. We hebben gekeken naar wat de rijders in hun land gewoon zijn in racing en hebben daarvan een mix gemaakt.
Om niets aan het toeval over te laten hebben we een compleet nieuw Reglement DBKC gemaakt.

Hieronder eerst een samenvatting van de opzet van de racedag en races, waarna het totale reglement wordt weergegeven.

Soort race
Individueel kampioenschap DBKC, officieus individueel kampioenschap der Lage Landen.
Organisatie betreft samenwerking tussen Antwerp Karting (B) en Cpoint Racewear (NL)

Datum
Zondag 30 november 2008
Aanwezig 10.00 uur
Aanvang races 11.00 uur

Plaats van handeling
Outdoor Circuit Antwerp Karting
Boomsesteenweg(Wilrijk) 952
2610 Wilrijk, België
+32 3 877 38 61
www.antwerpkarting.be

p.php?a=JSIlND1ge3Qoa2dgZmksOTEmIDc5Jz4yNyo5LTUiKyQ%2BIi0j
Antwerp Karting, Prachtige lay-out, mooie brede baan

Karts
Nieuwe Sodi Clubkarts

p.php?a=JSIgOT1ge3Qoa2dgZmksOTEmIDc5Jz4yNyo5LTUiKyQ%2BIi0j
[Perfecte Sodi’s voor de DBKC[/b]

Opzet DBKC
Er wordt gereden in drie afzonderlijke klassen, welke zijn gebaseerd op lichaamsgewicht van de deelnemers.

Klasse 1:    Lichaamsgewicht         tot 65 kg
Klasse 2:    Lichaamsgewicht         65 tot 75 kg
Klasse 3:    Lichaamsgewicht        75 kg en zwaarder

De  race van iedere klasse is verdeeld in drie afzonderlijke heats van ieder 20 minuten.
Toewijzing van de karts per heat vindt plaats op basis van loting voorafgaande aan de races.
De loting is zodanig van opzet dat iedere deelnemer ten hoogste één heat met dezelfde kart rijdt.
Tevens zal per loting worden bepaald in welke volgorde de drie klassen hun heats rijden.

Een kwalificatie van 5 minuten zorgt voor de startopstelling van heat 1.
Na afloop kwalificatie worden de deelnemers opgevangen en in de juiste startpositie geplaatst, waarna de eerste heat plaatsvindt.
De eindstand van heat 1 is bepalend voor de startopstelling van race 2.
De uitslagen van heat 1 en 2 opgeteld bepaalt de startoptelling voor heat 3.
Iedere heat worden punten toegekend, 1 voor de winnaar, 2 voor de tweede, 3 voor de derde etc. Degene met het minst aantal punten opgeteld na drie heats is winnaar van de race in zijn klasse.
Eventuele ex-aequo’s in de eindrangschikking zullen gescheiden worden op basis van de door hen over de totale racedag gerealiseerde snelste rondetijd. Mochten deze identiek zijn, dan geldt de tweede gerealiseerde tijd, etc.
Indien een deelnemer wordt gediskwalificeerd, dan wordt hij uit de rangschikking geschrapt.

Totaalstand: Bij (nagenoeg) gelijkblijvende weersomstandigheden zal een Totaalstand van de drie klassen gezamenlijk  worden gerealiseerd, gebaseerd op de drie per deelnemer opgetelde beste tijden, waarbij uitsluitend de beste tijden per heat worden opgeteld.

Aanmelding
Uitsluitend via e-mail; info@cpoint-racewear.com
Aantal deelnemers maximaal 16 per klasse,  in beginsel evenredig verdeeld over de twee nationaliteiten. Dus 8 Belgen en 8 Nederlanders voor iedere klasse.
Inschrijving per nationaliteit op binnenkomst mail aanmelding.
Bij inschrijving aub je lichaamsgewicht vermelden.

Na inschrijving zullen je de bescheiden zoals Reglement per mail worden toegezonden.

Wanneer je twijfelt over je lichaamsgewicht is weging van tevoren mogelijk, voor de Belgische deelnemers via Antwerp Karting, voor de Nederlandse deelnemers via Cpoint.

Inschrijfbedrag
Per deelnemer € 65,00 voor DBKC race
Per deelnemer bedrag verzekering aan Antwerp Karting € 15,00.


Het Reglement DBKC

1.    ALGEMEEN
Onderhavig reglement is van toepassing op het individueel kampioenschap Dutch–Belgian Kart Contest, nader te noemen als DBKC.
De DBKC is een co-organisatie van Antwerp Karting  en C.Point Racewear.

De organisatie behoudt zich het recht voor om een deelnemer de deelname aan de wedstrijd te weigeren zonder opgave van redenen.

Om misverstanden vanwege taalgebruik te verkomen worden piloten cq rijders in dit reglement aangeduid als deelnemers.

Inschrijven kan enkel via E-mail info@cpoint-racewear.com.  Inschrijving is mogelijk tot 3 dagen voor de wedstrijd datum.

Het inschrijfbedrag voor deelname aan de DBKC wordt bepaald op € 65,00 per deelnemer;
Het inschrijfbedrag wordt per deelnemer eenmalig verhoogd met een bedrag van € 15,00 bestemd voor de geldende Collectieve Ongevallen Verzekering afgesloten door Antwerp Karting.

Na de wedstrijd is er een huldiging voorzien met bekers en spuitchampagne voor de drie eerste plaatsen per klasse.
Een extra beker wordt ter beschikking gesteld voor de deelnemer die de wedstrijdleiding in positieve zin is opgevallen.

2.    WEDSTRIJDLEIDING
De wedstrijdleiding zal bestaan uit een tweehoofdige leiding; Een Belgische- en Nederlandse wedstrijdleider.

3.    OPZET DBKC
Er wordt gereden in drie afzonderlijke klassen, welke zijn gebaseerd op lichaamsgewicht van de deelnemers.

Aantal deelnemers maximaal 16 per klasse,  in beginsel evenredig verdeeld over de twee nationaliteiten.
Inschrijving per nationaliteit op binnenkomst mail aanmelding.

Klasse 1:    Lichaamsgewicht         tot 65 kg
Klasse 2:    Lichaamsgewicht         65 tot 75 kg
Klasse 3:    Lichaamsgewicht        75 kg en zwaarder

4.    LICHAAMSGEWICHT
Deelnemers worden voor aanvang van het raceprogramma, tussen 10.00 en 10.40 uur, gewogen op een geijkte personenweegschaal.
Iedere deelnemer is verplicht zich daartoe uit eigener beweging ter weging aan te bieden binnen deze tijdstippen.
Deelnemers melden zich ter weging in de outfit waarin wordt geracet.
Gewogen wordt het naakte lichaamsgewicht van de deelnemer, vermeerderd met de raceoverall, onderkleding en schoenen waarin/waarmee wordt geracet.
Verder worden geen kledingstukken en toebehoren bij de weging meegewogen.

5.    OPZET RACES
De  race van iedere klasse is verdeeld in drie afzonderlijke heats van ieder 20 minuten.
Toewijzing van de karts per heat vindt plaats op basis van loting voorafgaande aan de races.
De loting is zodanig van opzet dat iedere deelnemer ten hoogste één heat met dezelfde kart rijdt.
Tevens zal per loting worden bepaald in welke volgorde de drie klassen hun heats rijden.

Een kwalificatie van 5 minuten zorgt voor de startopstelling van heat 1.
Na afloop kwalificatie worden de deelnemers opgevangen en in de juiste startpositie geplaatst, waarna de eerste heat plaatsvindt.
De eindstand van heat 1 is bepalend voor de startopstelling van race 2.
De uitslagen van heat 1 en 2 opgeteld bepaalt de startoptelling voor heat 3.
Iedere heat worden punten toegekend, 1 voor de winnaar, 2 voor de tweede, 3 voor de derde etc. Degene met het minst aantal punten opgeteld na drie heats is winnaar van de race in zijn klasse.
Eventuele ex-aequo’s in de eindrangschikking zullen gescheiden worden op basis van de door hen over de totale racedag gerealiseerde snelste rondetijd. Mochten deze identiek zijn, dan geldt de tweede gerealiseerde tijd, etc.
Indien een deelnemer wordt gediskwalificeerd, dan wordt hij uit de rangschikking geschrapt.

6.    TOTAALSTAND
Bij (nagenoeg) gelijkblijvende weersomstandigheden zal een Totaalstand van de drie klassen gezamenlijk  worden gerealiseerd, gebaseerd op de drie per deelnemer opgetelde beste tijden, waarbij uitsluitend de beste tijden per heat worden opgeteld.

7.    GESCHILLEN
Bij geschillen is tel¬kens het eindoordeel van de wedstrijdlei¬der bindend.

8.    PROTEST
Het is mogelijk voor deelnemers een protest in te dienen.
Het voornemen tot protest dient binnen 20 minuten na beëindiging van de heat kenbaar te worden gemaakt bij de wedstrijdleiding.
Het protest dient uiterlijk de dag na de race per e-mail te worden ingediend bij de organisatie en diezelfde week schriftelijk te worden bevestigd. 
Zowel mailadres als postadres worden bij het kenbaar maken van het protest verstrekt.
In dit schriftelijk protest zal duidelijk moeten worden omschreven :
    1. Naam van indiener.
    2. Zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de inhoud van het protest.

Indienen van een protest dient op de dag van de betreffende race vergezeld te gaan van contante betaling van het protestgeld van € 25,00 per protest, waarna het door de wedstrijdleider zal worden behandeld.
Indien men niet voldoet aan voornoemde punten, wordt het protest niet in behandeling genomen.
Wordt een ingediend schriftelijk protest toegekend zal restitutie van het protestgeld plaatsvinden, bij afwijzing vervalt het protestgeld aan de organisatie. 
In beroep gaan tegen een afgewezen protest is niet mogelijk.

9.    LEEFTIJD DEELNEMERS
De minimum leeftijd van de deelnemers wordt gesteld op 14 jaar. Legitimatie onder de 18 jaar is verplicht.
Dispensatie is mogelijk voor deelnemers van 13 jaar, die in het van toepassing zijnde jaar de leeftijd van 14 jaar bereiken.
Minderjarige deelnemers (-18 jaar) kunnen alleen deelnemen met gewettigde ouderlijke toelating.

10.    KLEDING
Het dragen van de volgende, in goede staat verkerende kleding is voor iedere deelnemer verplicht:
•    Overall; lichaam, armen en benen bedekkend
•    Helm; zogenaamd integraalmodel en voorzien van een vaste kinbescherming
•    Schoenen; schoenen welke de enkels omsluiten en afdoende beschermen
•    Handschoenen
Gebruik mag worden gemaakt van door de organisatie ter be¬schikking gestelde kleding.
Indien door een deelnemer gedragen kleding niet aan vorenstaande eisen voldoet, kan deze van (verdere) deelname aan de wedstrijd wor¬den uitgesloten.

Tijdens de race dient de kleding het lichaam afdoende te blijven omsluiten.
Het helmvizier dient te zijn gesloten, waarbij een kleine openen ter ventilatie is toegestaan.
Een en ander ter beoordeling van de wedstrijdleiding.

11.    STIMULERENDE EN OF ALCOHOLHOUDENDE STOFFEN
Het inwendig gebruik van stimulerende en/of alcoholhoudende stoffen is gedurende de racedag, van het moment van betreden van de baanomgeving tot einde race, voor deelnemers en begeleiders niet toegestaan.
Onder begeleiders worden verstaan personen die direct actief zijn bij race- en/of begeleidingshandelingen.
Bij het weigeren van een gevraagde controle volgt automatisch diskwalificatie voor het hele evenement. Vermelde personen moeten gedurende het gehele evenement beschikbaar zijn voor evt. controles.

12.    COMMUNICATIEAPPARATUUR
Aanwezigheid van deugdelijke en goedwerkende communicatieapparatuur, nader te noemen CA, wordt aan de deelnemers en begeleiders toegestaan.
CA wordt uitsluitend gebruikt in positieve zin ten behoeve van een goed verloop van de wedstrijd, op straffe van uitsluiting van de race, een en ander ter beoordeling van de wedstrijdleiding.
Gebruik van kanaal vier (4) is voorbehouden aan de wedstrijdleiding.

13.    GEBRUIK VAN INZETSTOELTJES
Het gebruik van een inzetstoeltje is toegestaan mits dit gebeurt zonder beschadiging van de kart.
Eventuele schade veroorzaakt door het inzetstoeltje zal vergoed moeten worden door betreffende deelnemer.

14.    WEDSTRIJDSIGNALEN
De wedstrijdsignalen bestaan uit:
1.    Vlagsignalen
2.    Bord
3.    Pacekart

Ad 1 VLAGSIGNALEN
Vlagsignalen kunnen op twee manieren worden gegeven: Gezwaaid c.q.  statisch:

1.    Geel   :
        Er is een gevaarlijke situatie ontstaan, rustig rij¬den, verboden in te halen.
        Na passeren van de gele vlagsituatie wordt de race voortgezet.

2.    Blauw  :
        Let op u wordt ingehaald door een snellere deel¬nemer, laat deze passeren.
    Uitgangspunt hierin is dat er niet wordt gevlagd in het geval van een onderlinge
    strijd om dezelfde positie.
De blauwe vlag kan worden toegepast in geval van ongeoorloofd afwijken van de
gekozen racelijn als bedoeld in artikel 21.
Binnen drie bochten na de plaats waar de vlag is getoond moet gevolg aan de
opdracht zijn gegeven.
In het geval dat er deelnemers onderling strijden en er sprake is van een ongelijk
aantal gereden ronden, bijvoorbeeld als een deelnemer “terugkomt vanuit een of meer
ronden achterstand” wordt dit niet gezien als strijd om positie en kan de blauwe
vlag naar oordeel van de wedstrijdleider worden gezwaaid en getoond aan de
deelnemer met het hoogst aantal gereden ronden.
In blauwe-vlag-situaties mag gebruik worden gemaakt van een (deels)blauw
        bord met daarop het betreffende startnummer.
   
Rood:
        De race is stilgelegd. Onmiddellijk stoppen vóór de rode vlag.

4.    Zwart met oranje stip    : Materiaalvlag
De deelnemer dient in de pits te stoppen wegens een technisch mankement
en mag verder na reparatie. De rijder is verplicht bij de eerstvolgende
passage van de ingang van de pitstraat de pitstraat in te rijden.
Er is door de wedstrijdleiding een mankement aan het voertuig geconstateerd
dat direct dient te worden hersteld. Er mag niet meer aan de wedstrijd worden
deelgenomen voordat het mankement naar de mening van de wedstrijdleiding
op een goede en veilige wijze is hersteld. Zie voor nadere bijzonderheden
artikel 19.
    
    5.     Zwart/wit geblokt :
        Finishvlag, einde wedstrijd.

    6.    Diagonaal zwart/wit :
        Waarschuwing voor een geconsta¬teer¬de over¬treding.
Bij een volgende over¬treding volgt een tijdstraf.
Deze waarschuwing geldt gedurende de gehele wedstrijd.

    7.     Zwart :
        Diskwalificatie, stoppen in de pits bij eerstvolgende doorkomst.
   

Vlaggen 4, 6 en 7 worden zoveel mogelijk getoond, tezamen met een bord met daarop het betreffende startnummer.
Ad 2 BORD
In twee situaties wordt gebruik gemaakt van een bord met daarop vermeld het betreffende startnummer;
•    Bij het tonen van de zwarte- en de diagonaal zwart/witte vlag.
•    Bij het toekennen van straf.

Ad 3 PACEKART
Gebruik wordt gemaakt van de door de kartbaan ter beschikking gestelde pacekart, welke voor aanvang van de race bekend wordt gemaakt.
De pacekart wordt indien mogelijk ingezet tijdens de heats, wanneer de race wordt on¬der¬bro¬ken.
De blauwe en gele vlaggen worden gelijktijdig gezwaaid.
In deze situatie is het voor de deelnemers verboden el¬kaar onderling in te halen.
De pacekart pikt de leider in de wedstrijd op. Overige deel¬nemers sluiten aan in de rijvolgorde van dat moment.
Wanneer de leider in de wedstrijd niet de eerste kart achter de pacekart is, wordt de pacekart op aangeven van de bestuur¬der ervan, een voor een ingehaald door de door hem aan¬ge¬wezen deelnemers, totdat de leider in de wedstrijd de eerste kart achter de pacekart is.
De aangewezen deelnemers sluiten achter het deelnemersveld aan.
Tijdens de aan¬slui¬tingsron¬de(n) mogen deze deelnemers elkaar niet onder¬ling inhalen.
De race wordt voortgezet op het moment dat de pacekart de baan verlaat.

15.     KWALIFICATIE
De kwalificatie bestaat uit een kwalificatieheat van 5 minu¬ten.
De snelste rondetijd per deelnemer in de kwalificatieheat is bepa¬lend voor de startopstelling voor de race.
In het geval dat twee of meerdere deelnemers dezelfde snelste rondetijd hebben gerealiseerd is de als
tweede snelste gere¬gistreerde rondetijd bepalend voor de start¬volgor¬de.

16.     START
De start van de heats is een stilstaande start.
Gestart wordt met gebruikmaking van de Belgische vlag. 
De starter loopt daarbij vanaf de buitenzijde naar de binnenzijde van de baan en toont daarbij boven zijnde hoofde de startvlag. Bij aankomst binnenzijde baan zwaait de starter de vlag, waarna de race is aangevangen.

17.     DUUR VAN DE WEDSTRIJD
De duur van de wedstrijd wordt bepaald op 1 uur, verdeeld over drie afzonderlijke heats van 20 minuten.

18.    SNELHEID IN DE PITSTRAAT
In de pitstraat is het uitsluitend toegestaan stapvoets te rijden.

19.    KARTS EN HANDELSWIJZE BIJ DEFECT
Er wordt uitsluitend gereden met door het door de organisatie aangeboden pakket karts.

Een verschil in prestaties van de ingezette karts kan geen inzet zijn van een klacht.
De kart toewijzing zal gebeuren volgens loting voorafgaande aan de race.

De organisator draagt er zorg voor dat er een volgetankte wisselkart klaar staat op een daarvoor aangewezen en bekendgemaakte plaats.

Tijdens een heat dient een defecte kart, die zich nog op eigen kracht kan voortbewegen, in de pits te worden afgeleverd.
De deelnemer dient voor het inrijden van de pits(straat) zijn rechterhand zichtbaar (zo hoog mogelijk) op te steken om zodoende de andere deelnemer op de baan in kennis te stellen van zijn pitstop.

Tijdens een heat dient een deelnemer van een uitgevallen kart zich op een zo veilig mogelijke plaats te stationeren, in ieder geval buiten de ideale lijn. De baancommissaris stelt de gele-vlag-procedure in.
Het is ten strengste verboden de kart te verlaten zonder toestemming van de baancommissaris.

Het is ten strengste verboden met een niet-defecte kart stil te staan op het circuit, behalve indien het tijdelijk is ten gevolge van een ongeval of het een gevolg is van een instructie gegeven door de baancommissaris.
Het overtreden van deze regel zal bestraft worden met terugzetting naar de laatste plaats in de betreffende heat.
Uitsluitend defecte karts worden vervangen. Het oordeel van de technisch verantwoordelijke zal bepalend zijn voor de vervanging van een kart. Indien deze, in samenspraak met de wedstrijdleiding, een negatief advies geeft, zal er geen kartwissel doorgevoerd worden.
Elke defecte kart zal worden getest door een medewerker van de technisch verantwoordelijke.
Indien blijkt dat de kart rijvaardig was wordt de betreffende deelnemer teruggeplaatst naar de laatste plaats in betreffende heat.
De deelnemer wacht op het teken van de pitsverantwoordelijke om terug de baan op te rijden.
Opgelopen vertraging bij een kartwissel kan geen onderwerp zijn van een klacht.

20.      BOTSEN
Botsen is verboden.

21.    PLAATS OP DE BAAN
De deelnemer mag na het uitkomen van een bocht ten hoogste een keer van zijn gekozen racelijn afwijken.

22.     OPHOUDEN/HINDEREN
Het ophouden en hinderen van andere deelnemers is verboden, met inachtneming van hetgeen is bepaald in artikel ** “wedstrijdsignalen”.

23.     ONBEHOORLIJK/ONFATSOENLIJK EN ONSPORTIEF GEDRAG
Geconstateerd onbehoorlijk c.q. onfatsoenlijk gedrag door deelnemers dan wel begeleiders, tijdens en na de race, wordt op geen enkele wijze getolereerd. Een en ander ter beoordeling van de wedstrijdleiding.
De wedstrijdleiding heeft de volgende mogelijkheden als strafbepaling:
•    Individuele verwijdering van de baan naar een door de wedstrijdleiding te bepalen plaats voor de duur van de race of een deel ervan;
•    Onmiddellijke diskwalificatie, uitsluiting van de wedstrijd.

24.     ONDERBREKING VAN DE WEDSTRIJD
Wanneer de omstandigheden op de baan dit vereisen kan de wed¬strijdleider de wedstrijd onderbre¬ken en wordt op zijn aanwijzing de pacekart op de startgrid stil¬gehouden.
Wanneer deze omstandigheid zich voordoet en er minder dan de helft van de tijdsduur van de heat is verstreken wordt de wedstrijd over twee heats verreden en wordt bij hervatting van de wed¬strijd een herstart gehouden.
De stand in de wedstrijd in de ronde voorafgaande aan de on¬derbreking is bepalend voor de nieuwe startvolgorde.
De rondentelling vangt in dit geval opnieuw aan, te beginnen bij 0.
Beide uitslagen worden bij elkaar opgeteld teneinde te komen tot de juiste eindstand.
Bij een gelijke eindstand is de onderlinge finishvolgorde in de laatst gereden heat bepalend.
Bij een meer dan 50% van de heat verstreken racetijd wordt er niet opnieuw gestart en is de stand in de wedstrijd in de ronde voorafgaande aan de on¬derbreking de eindstand van de heat.
Doen zich meerdere van deze situaties voor, ligt de beslissing omtrent de voortzetting dan wel beëindiging van de wedstrijd telkens bij de wedstrijdleider.

25.     STRAFFEN
Voor overtreding van de regels uit dit reglement kunnen straf¬fen worden uitgedeeld.
De toewijzing en de eindbeslissing liggen telkens bij de wed¬strijdleider.

De volgende straffen zijn overeenkomstig van toepassing:
1. Diskwalificatie
2. Tijdstraf
3. Waarschuwing

Ad 1 DISKWALIFICATIE:
Hieronder wordt verstaan uitsluiting van (verdere)deelname aan de wedstrijd.
Deze straf kan worden gegeven wanneer zich een van de vol¬gen¬de situa¬ties voordoet:
•    Niet gehoor geven aan een stop-and-go-penalty binnen de daarvoor gestelde ter¬mijn.
•    Bij derde stop and go penalty.
•    Onbehoorlijk/onfatsoenlijk gedrag.
Ad 2 TIJDSTRAFFEN:
Tijdstraffen worden gegeven in de vorm van de zogenaamde stop-and-go-pe¬nal¬ty.

De volgende tijdstraffen zijn daarbij mogelijk:
•    Stop-And-Go zonder aangewezen tijdstraf: Voor naar oordeel wedstrijdleiding lichte overtredingen.
    Stop bij wedstrijdleider. Op zijn aangeven wedstrijd vervolgen.
•    Drive through:  Stapvoets door de aangewezen pitstraat. Deze straf is van toepassing indien de lay-out van de betreffende baan zich daartoe leent, te bepalen door de wedstrijdleider.
•    Stop-And-Go met aangewezen tijdstraf:
1/2 minuut  :     Inhalen onder geel zwaailicht situatie.
1/2 minuut  :     Inhalen onder gele vlagsituatie.
1/2 minuut  :     Inhalen onder pacekartsituatie.
1/2 minuut  :     Bij ongeval tijdens oprijden van de baan na een pitstop.
1/2 minuut  :    Voor over¬treding van een van de overige voor¬schrif¬ten van dit re¬gle¬ment.
Tot 1/2 minuut  :     In niet in het reglement genoemde gevallen, waar¬bij naar oordeel van de wedstrijdleider sprake is van niet correct of onsportief gedrag.
10 seconden :     Niet opvolgen blauwe vlag.
10 seconden :     Botsen.
5  seconden  :    Niet opvolgen bord rijderswissel binnen de daar¬voor gestelde termijn.
5  seconden  :     Sneller rijden dan stapvoets in de pitstraat.

PLAATS WAAR DE TIJDSTRAFFEN WORDEN ONDERGAAN
Op de plaats waar het bord "stop-and-go" wordt getoond.

Ad 3 WAARSCHUWING
Een waarschuwing kan worden gegeven om een deelnemer te at¬tenderen op een door hem gemaakte overtreding. De waarschuwing is van toepassing op de gehele wedstrijddag.
Een waarschuwing kan ten allen tijde worden gegeven in de in dit reglement genoemde situaties, met uitzondering wanneer dis¬kwalificatie van toepassing is.
Hiertoe wordt aan de betreffende deelnemer de zwart/witte diagonaalvlag getoond.
Gelijktijdig kan hierbij een bord worden getoond met daarop het startnummer van de be¬treffende deelnemer.
Bij een volgende overtreding volgt een tijdstraf.

19.  ALGEMENE REGEL BETREFFENDE VEILIGHEID EN REGELINGEN SCHADE EN CLAIMS
De DBKC worden voor wat betreft persoonlijke bescherming en veiligheid en daaruit voortvloeiende claims verreden onder de bij Antwerp Karting geldende regels.
Door de door de organisatie toegelaten deelnemers, o.a. rijders, begeleiders, pers, fotograaf , verklaren via het daarvoor opgestelde “Inschrijfformulier DBKC seizoen 2008”, dat zij met de daarin gestelde bepalingen akkoord zijn en ondertekenen daartoe het betreffende formulier.
Iedere deelnemer en genoemde overige personen worden ter kennisgeving hiervan van een Reglement DBKC voorzien en door de organisatie op onderhavige bepalingen gewezen.


INWERKINGTREDING REGLEMENT
Dit reglement treedt in werking op 01 november 2008.
Alle voorgaande reglementen komen hiermee te vervallen.

Laatst bewerkt door Casper (05-11-2008 20:52:34)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 06-11-2008 19:50:47

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

75kg de zwaarste klasse?

Hoe graag ik ook had deelgenomen, met mijn 7-8kg "overgewicht" dan maak ik geen enkele kans om degelijk mee vooraan te rijden tegen anderen die net 75kg wegen. Het is jammer, maar ik ga niet meedoen als ik weet dat ik maximum ergens in het middenveld rondbengel enkel en alleen door het gewicht.

Laatst bewerkt door Spiderpig (06-11-2008 19:57:56)


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#3 06-11-2008 20:05:50

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Zou jammer zijn als je niet meeracet. Je redeneert naar uitersten. Niet alle rijders zijn 75 kg in de zwaarste klasse. Daarbij komt er meer kijken voor goed te racen dan alleen gewicht. Je bent van veel factoren afhankelijk.
Kijk naar onze zwaargewichten die telkens weer vooraan racen in de IKK en veel lichtere jongens verslaan.
We zouden je graag zien bij de race. Jammer dat je de uitdaging niet aan gaat. Gewoon meedoen zou ik zeggen en laten zien dat je een goede rijder bent.

Racen met dood gewicht is voor de organisatie Antwerp Karting en Cpoint geen optie. De verzekeringen gaan hier niet meer in mee vanwege gevaarszetting. Daarom ook drie gewichtscategorieen, zodat je je met je eigen categorie kunt meten.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#4 06-11-2008 23:13:19

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Spiderpig geschreven:

75kg de zwaarste klasse?

Hoe graag ik ook had deelgenomen, met mijn 7-8kg "overgewicht" dan maak ik geen enkele kans om degelijk mee vooraan te rijden tegen anderen die net 75kg wegen. Het is jammer, maar ik ga niet meedoen als ik weet dat ik maximum ergens in het middenveld rondbengel enkel en alleen door het gewicht.

De meeste rijders uit dit segment wegen gem 80/82 kg. Dus daar zit jij precies tussen. (dus geen excuus)
En om bij voorbaat al te stellen dat je (als gewichten hetzelfde zijn) vooraan zou rijden is wel HEEL erg stellig!!
En dan ook nog "in het middenveld rondbengelen door gewicht" getuigd OOK niet van je eigen geloof in kundig rijden, want als alles afhangt van gewicht, is de rijkunst geen meerwaarde meer.

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#5 06-11-2008 23:56:11

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Ik ben het met Psyco eens , als je geen zelfvertrouwen hebt houdt idd op , en al zou je 8 kilo verschil hebben verlies je echt geen secondes ofzo als je techniek maar goed dan rij je gewoon vooraan met dat gewicht . Kijk maar naar Rmk Racing techniek is prima en kunnen meestal meekomen met de lichtgewichten dus geen excuus om niet mee te doen

JSM-Sander

Offline

#6 07-11-2008 01:06:27

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Ik zal hier (ongeveer) hetzelfde opschrijven als op Kartgrid, zodat jullie ook kunnen meegenieten van de hernieuwde discussie daar wink

Ik vind het een mooi initiatief, daar blijf ik bij. Ik kan me volledig in de doelstelling vinden van de opzet en ik wil gerust de dag zelf afkomen voor de gezelligheid rond het circuit, ik twijfel niet dat die er zeker zal te vinden zijn smile

Maar...  Ik stel niet dat ik absoluut vooraan zou eindigen, ik weet dat er betere coureurs zijn dan mezelf. Maar rijkunst hangt niét samen met gewicht. Als 85kg-coureur moogt ge nog zo goed zijn, iemand van 75kg en minder zal er altijd voor eindigen als die ietswat kan rijden.  Ik wil niet meedoen om te winnen, ik wil meedoen als ik competitief ben. En met bijna 10kg overgewicht ben ik dat niet ten opzichte van de kerels die wél aan het minimum gewicht voldoen en zie ik ook niet het nut er van in om dat bedrag (voor een student blijft het veel geld) uit te geven als je op voorhand al weet dat ik niet competitief ga zijn.

Dat we (refererend naar mij en Zippy op Kartgrid) een excuus zoeken in ons gewicht en dat het aan onze rijderskwaliteiten zou liggen. Bah, absoluut niet. Dat jullie met 85kg coureurs verslaan die 70-75kg wegen zal, in de meeste gevallen en zonder afbreuk te willen doen aan de toppers, dan eerder aan de rijderskwaliteiten van de 70-75kg liggen dan aan het mindere gewicht. Zet iedereen op hetzelfde gewicht en als ik dan in het middenveld of achteraan eindig zal ik met plezier toegeven dat het aan de kwaliteiten lag. Eindig ik in het middenveld of achteraan enkel en alleen door het overgewicht (om het maar een naam te geven) en weet ik dat ik eigelijk sneller ben dan de lichtgewichten is voor mij het plezier er gewoon af.

Ik wil mezelf niet bestoefen maar ik wil gerust Robin Borremans (Zippy op Kartgrid, degene van het IKWC zullen hem misschien wel herinneren) als voorbeeld nemen. Naar mijn mening is hij één van de beste indoorkarters van België, zo niet de beste. In een race tegenover 75 en zelfs 80kg zal je dat absoluut niet merken omwille van het gewicht. Pas als er met gelijke wapens wordt gestreden komen die kwaliteiten overduidelijk naar boven (getuige zijn intussen 22 zeges op rij in den Belkart).

Ik hoop dat ge dat dan ook kunt snappen dat voor ons het rijplezier er al af is als je op voorhand weet dat je weinig kans maakt smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#7 07-11-2008 01:56:32

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Misschien een idee maar waarom niet een klasse 65 - 80 kg.. en dan 80+.
Je krijgt dan wel hetzelfde verhaal als dat Spiderpig zegt dat je een verschil hebt van 10kg of meer. Naar mijn mening en afgeleid van de kartcursus is 65 kg het ideale gewicht om te karten.

Maar om eerlijk te zijn.. Ik vind de klasses zoals ze nu zijn ingedeeld.. tot 65kg lichaamsgewicht ( de lichtgewichten ) ideaal. Daarna is de lichte zwaargewichten klassen ook gewoon ideaal, je rijdt tegen rijders die tussen 10kg zitten en met ervaring uit de MKS waar met lood gewerkt wordt maakt 10kg echt bijna geen donder uit.

75+ is gewoon echt de zwaargewichten klassen en alles wat daarboven zit heeft iets meer nadeel ten opzichte van de vorige lichte zwaargewichten.

Spiderpig, je zegt zelf dat je 85kg weegt.. Ik zou zeggen IDEAAL voor de zwaargewichten klassen! De rijders die daar te vinden zijn wegen bijna allemaal 80kg en die enkele die er net onder zit ( lees hierboven ) maakt toch niet uit.

Uit jou verhaal kan ik opmaken dat je wel een goede coureur bent en dan moet je die jongens/mannen tussen de 75 tot 80kg in je pocket hebben! Ik hoop je toch te mogen ontmoeten in Antwerpen als rijder en hoop dat je dan laat zien dat jouw 85kg daadwerkelijk wel vooraan te vinden is! smile smile


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#8 07-11-2008 14:01:29

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

10kg dat niets uitmaakt? smile 10kg = ongeveer 0.3 seconden verlies per ronde, afhankelijk van het circuit. Hebben we enkele jaren geleden eens uitgetest (zelfde coureur, zelfde kartje en 10kg verschil). Enkel in de regen zal het verschil kleiner zijn. Maar als het gemiddelde gewicht in de "zware" klasse 80-82kg is, waarom wordt er daar dan een minimum van 75kg gezet en niet van 80? Beter 3kg teveel dan 8 ... Bv. klassenonderverdeling in 60-70-80 kg of 65-75-85kg? Moest dat er komen weet ik zo al drie coureurs die met hun 90kg te overtuigen zijn om mee te doen.

Ik weet dat 'k zaag maar zijn gewoon enkele dingen die mij opvallen smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#9 07-11-2008 17:56:12

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Dames en heren racers

We dachten een mooie mix te hebben gemaakt om de racers uit beide landencompetities bij elkaar te brengen.
Het gewicht blijft kennelijk toch een erg heikel punt aan Belgische zijde.

We werken in Nederland o.a. niet met gewicht om de volgende reden:
We werken met een collectieve verzekering. In de huidige tijd gaan verzekeringsmaatschappijen (er is nog maar een enkele die kartraces wil verzekeren) niet meer accoord met toevoeging van los "dood gewicht" in de vorm van lood in karts, vanwege de verhoogde gevaarszetting die een ongeval met zich brengt. Toevoeging van gewicht is dan ook geen optie.

We probeerden een voor beide landen bevredigende tussenoplossing te vinden en dachten een mooie optie te hebben gevonden in de vorm van vermeld reglement.
De Nederlandse rijders zijn het rijden en strijden zonder gewicht gewend en schrijven zich in.
Een aantal Belgische rijders schrijft eveneens in. Maar ook een aantal helaas niet om vermelde reden.

Bij een aantal Belgische rijders is de gewichtsdrempel zo hoog dat we op basis van hun opmerkingen nog een keer met Antwerp Karting hebben overlegd.

We komen aan hun wens voor een extra categorie tegemoet en komen met vier raceklassen;
Klasse 1: tot 65 kg
Klasse 2: 65 - 75 kg
Klasse 3: 75 - 85 kg
Klasse 4: 85+ kg

Er zit wel een maar aan. We gaan er van uit dat er voldoende inschrijvingen zijn voor de zwaarste klasse, anders kan deze geen doorgang vinden en zullen we voor de topgewichten een andere oplossing vinden.

Wij zijn er klaar voor.
Het woord is aan de Belgen en jullie of je de handschoen oppakt.

Casper Reinders
Ben de Feijter


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#10 07-11-2008 18:24:21

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Dit is mooie beslissing, bedankt!

Nog één klein vraagje, wordt een inzetstoeltje aanzien als dood gewicht (en dus verboden) of is het toegelaten? smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#11 07-11-2008 18:32:07

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Spiderpig geschreven:

Dit is mooie beslissing, bedankt!
Nog één klein vraagje, wordt een inzetstoeltje aanzien als dood gewicht (en dus verboden) of is het toegelaten? smile

Als ik het regelement goed lees...... Staat daarin dat een inzetstoeltje geoorloofd is, Als het maar geen schade aan de kart veroorzaakt.

Een stoeltje is ook bedoeld om de zetel passend te maken, en is dus (denk ik)
geen toegevoegde waarde, aan het bijdrage/verminderen van het totale gewicht.

En daarbij, wat weegt zo'n stoeltje nou..

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#12 07-11-2008 19:06:26

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Helemaal zoals Joop het uitlegt.
Overeenkomstig reglement toegestaan. Wordt niet als gewicht beschouwd.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#13 07-11-2008 20:11:56

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Ok, nu kan ik terug helemaal volgen, bedankt voor de uitleg smile


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#14 10-11-2008 21:58:25

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

De inschrijvingen van Nederlandse zijde lopen vlotjes. Een groot aantal toppers staat al ingeschreven.
Zorg dus dat je je inschrijft als je mee wilt doen. Het aantal plaatsen per klasse is beperkt.
Deze week de plaatsing van de deelnemers via deze site.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#15 11-11-2008 20:34:49

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Casper, al enig idee of er veel inschrijvingen voor de klasse 85+?

Offline

#16 11-11-2008 21:07:47

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Een aantal tot nu toe. De zwaarste jongens hebben nog de meeste plaatsen vrij.
Drie klassen zitten vwb Nederland bijna vol.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#17 11-11-2008 22:22:07

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Casper geschreven:

Een aantal tot nu toe. De zwaarste jongens hebben nog de meeste plaatsen vrij.
Drie klassen zitten vwb Nederland bijna vol.

Ja, en ik denk dat die klasse 65-75 "te veel" rijders heeft, hoe los je dit dan op?
Zomaar eens een losse gedachte........

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#18 11-11-2008 22:45:48

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Vol = Vol
Bij te veel inschrijvingen zullen we op dat moment onze raderen weer laten werken over een oplossing.
En jullie die van jullie hopelijk. wink

Bij minder inschrijvingen per land gaan deze plaatsen naar de concurrentie uit het andere land.

Trouwens twee klassen zitten vwb Nederland vol; 65-75 kg en 75-85 kg.

Laatst bewerkt door Casper (11-11-2008 22:46:09)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#19 12-11-2008 10:15:22

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Wie gaat NL vertegenwoordigen tongue zomaar even....
In de lichtgewicht klasse weet ik het al.... denk ik..


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#20 12-11-2008 12:15:53

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

ik ben idd ook wel benieuwd naar de (voorlopige) deelnemerslijst qua Nederland

Offline

#21 12-11-2008 20:07:55

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Inschrijvingen tot nu toe.
Waar blijven de Belgen, toch niet bang geworden hoop ik??

Plaatsen die open blijven kunnen door Nederlanders worden ingevuld, dus aanmelden ondanks dat een enekel poule vol is.

Chrizz, je staat er nog steeds niet bij.

Inschrijving DBKC 2008                               

                           
Klasse tot 65 kg
                               
1    Jorg Aldenhuijsen            NL    7-nov    55    
2    Yvonne Houffelaar            NL    6-nov       
3    Arjan van Damme            NL    7-nov    55   
4    Sinh Ho                NL    10-nov       
5    Kevin den Ouden            NL    7-nov        
6    Tim Struijs                NL    12-nov    64   
7    Melvin Benders            NL    12-nov    58   
8    Vince Joseph            NL    12-nov    57   
9    Rob Reynders            B    7-nov    50   
10                    B           
11                    B           
12                    B           
13                    B           
14                    B           
15                    B           
16                    B   
       
Klasse 65 - 75 kg
                           
1    Tim Porter                NL    6-nov    65    
2    Jerfaas van Sijll            NL    6-nov       
3    Rick Debski                NL    7-nov    70   
4    Maikel van Beek            NL    10-nov        
5    Fabian Hardjoprajitno            NL    10-nov    68   
6    Ruben Boutens            NL    9-nov    68   
7    Pim Speelman            NL    9-nov    67   
8    Niels Joseph            NL    12-nov    68   
9    Stijn Weytens            B    6-nov    70   
10    Bart van de Vel            B    7-nov    67   
11    Matias Grooten            B    8-nov    70   
12    Yves Soers                B    11-nov    67   
13                    B           
14                    B           
15                    B           
16                    B   
       
Klasse 75 - 85 kg
                       
1    Joseph Descendre            NL    6-nov    75    
2    Ferry Diemel            NL    6-nov    82   
3    Kai Wagenaar Hummelinck        NL    10-nov       
4    Edgar Wurster            NL    10-nov       
5    Renato                NL    10-nov       
6    Erik Koster                NL    10-nov       
7    Quyen Nguyen            NL    11-nov    78   
8    Dragan Ladanowicnis            NL    11-nov    79   
9    Thijs Cottyn            B    6-nov    81   
10                    B           
11                    B           
12                    B           
13                    B           
14                    B           
15                    B           
16                    B   
       
Klasse 85+ kg
                       
1    Patrick van den Berg            NL    11-nov    91    
2    Marcel van Helden            NL    11-nov    95   
3                    NL           
4                    NL           
5                    NL           
6                    NL           
7                    NL           
8                    NL           
9                    B           
10                    B           
11                    B           
12                    B           
13                    B           
14                    B           
15                    B           
16                    B

Laatst bewerkt door Casper (13-11-2008 19:54:58)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#22 13-11-2008 03:48:45

Spiderpig
Gebruikers
Van: Vlaendrenland
Geregistreerd: 09-10-2008
Posts: 37
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Zo weinig Belgen ... Bang? Neenee. Lui wink Mijn inschrijving volgt waarschijnlijk ergens volgende week (weet ik tevens ook of ik die dag moet werken of niet).


- Some men are no racing drivers. They drive racing cars, that's all. - Gilles Villeneuve

- No man can do miracles. Although Gilles made you wonder; he was that quick - Jacques Laffite

Offline

#23 13-11-2008 14:06:50

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

gekke vaag wellicht maar heeft sinh ho een dubbelganger, zijn er twee, de dikke en de dunne ?


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#24 13-11-2008 16:04:48

Niels Joseph
Gebruikers
Van: Beuningen Gld.
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 41
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

Hee!

Vince en ik hadden ons ook opgegeven, (pro-racing.nl)
Staan wij nu ook ingeschreven of was het al vol ?

Groeten!


Pitparts.nl

Offline

#25 13-11-2008 16:22:23

kaihard
Gebruikers
Van: Utrecht/ baan: Maarssen
Geregistreerd: 09-06-2008
Posts: 136
Website

Re: Dutch Belgian Kart Contest (DBKC) definitieve opzet

waar blijven de belgen???
de grote bazen ontbreken, want de belgen wouden er een klasse bij en die is gekomen,
er is een hele contest opgezet om de titanenstrijd te meten tussen de belgen en nederlanders.
dus belgen meld jullie aan!
dan kunnen we het voor ene sne voor altijd beslissen...

mvgr.
kai wagenaar hummelinck


Seize every moment...

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices