#1 10-12-2008 18:24:41

Pistol-Pollie
Gebruikers
Geregistreerd: 31-05-2008
Posts: 6

Paul de Jong

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Paul de Jong en mijn vrienden noemen mij ook wel Pistol-Pollie (Engelse vertaling voor Pistolen Paultje)

Kartvirus
Voor mij is het allemaal begonnen in de Linnaeushof (Europa's grootste familiespeeltuin). Toen ik nog een heel jong mannetje was, een jaar of 10, kon je voor een knaak 10 miniuten rondjes rijden in een apparaat dat op kart leek. Laat ik het zo zeggen, het had in ieder geval vier wielen, een motor en een gas- remsysteem. Ik was als klein mannetje al fearless en Ik kon dan ook aardig meekomen met alle volwassenen. Na die periode ben ik een hele tijd non-actief geweest wat betreft karten, tot in 2000 Jos Verstappen ging rijden voor het F1 team Arrows. Deze man wist mij te inspireren met zijn "no guts no glory" karakter. Ik ben door hem dan ook indirect besmet met het race-virus. Vanaf 2000 ben ik samen met een goede vriend, regelmatig gaan karten op de indoorkartbaan Silverstone. Ook kocht ik toen voor het eerst een racespel (Grandprix 3) met een bijbehorend racestuurtje.  Imiddels was ik zo verslaafd geraakt aan het spelletje dat zelfs toen het buiten 30 graden was en al mijn vrienden op het strand lagen, zat ik nog thuis zwetend op mijn kamer, opzoek naar de laaste 1000ste van een seconde. Ik moet toegeven dat het een beetje freaky was, maar uiteindelijk heeft het er voor gezorgd dat mijn tijden steeds sneller werden met karten.

DIKC 2005
In 2003-2004 ben ik op advies van het baanpersoneel (nadat ik hen regelmatig had zoek gereden)  uurs-races gaan rijden op Silverstone onder de naam Hillegom Racing. Tijdens deze races had ik altijd mooie gevechten met Rob en Jeroen van het team Van der Valk Racing (destijds top team in de DIKC). Na een aantal goede races gereden te hebben, werd ik gevraagd door Rob of ik in 2005 voor zijn nieuwe team (Ellf Racing) wilde rijden in de DIKC. Dit was uiteraard a dream come true. De vraag was alleen of ik ook op andere banen hard kon rijden, het kampioenschap bestond immers uit 9 verschillende kartbanen verspreid over heel Nederland. De eerste race van het kampioenschap was op Dordrecht. Al vroeg in de race crashte een van onze rijders in de muur waardoor we na de eerste 10 minuten al 10 rondes achterstand hadden op de laatste plaats.  Ik reed tijdens mijn debuut een geweldige inhaalrace op een baan waar inhalen praktisch onmogelijk is. Wat tijden betreft kon ik ook goed meekomen met de topteams. De tweede race op Huizen ging nog beter. Ik reed van P5 naar naar P2 en uiteindelijk zijn we met het team net  buiten de top 3 geëindigd.  P4 was het resultaalt en dit was tevens ons beste resultaat van het seizoen. Uiteindelijk zijn we 14e geworden van de 24 teams.

DIKC 2006
In 2006 reed ik weer mee in het DIKC kampioenschap. Alleen dit jaar reed ik voor het tweede team van  BtB-Racing. Dat jaar konden we als team geen potten breken en waren we eigenlijk alleen maar aan het strijden met en tegen het eerste team van BtB Racing. Uiteindelijk eindigde we in het kampioenschap 1 positie boven het eerste team. Aan het eind van 2006 hebben we met de snelste rijders uit beide teams 1 team gevormd. Dit resulteerde gelijk in een derde plaats tijdens een trainingsrace op Den Haag. Helaas stopte de DIKC na 2006. Omdat we toch graag wilde weten hoe we zouden presteren met deze nieuwe formatie, hadden we besloten om in 2007 ARKC te gaan rijden onder de naam 2007 Racing.

46544828ir6.jpg
w432.png

ARKC 2007
Dit jaar reed ik met drie voormalige rijders van het oude DIKC team Styxx. Op papier hadden we een goed team, maar ook een relatief zwaar team. Omdat alle vier de rijders boven de 75 kilo wogen, werden we ingedeeld als zwaargewichten. We wisten in het begin niet goed wat we moesten verwachten van het kampioenschap, hoe sterk de deelnemende teams zouden zijn en op wat voor soort banen we zouden gaan rijden. Op een enkele baan na (Nijverdal) waren alle banen nieuw voor ons. Ik had in 2006 al een keer een ARKC race gewonnen op Bleekemolen en dat was dan ook ons doel voor 2007. Helaas hebben we dat doel niet kunnen halen. Uiteraard wonnen we wel het zwaargewicht kampioenschap.

MKS 2008
Het waren altijd mooie races in de DIKC en ARKC. Alleen het grote nadeel van karten met huurmateriaal is, dat je toch altijd afhankelijk bent van het materiaal en onderhoud van een kartbaan. Plat gezegd,  elke race was eigenlijk min of meer een loterij. Mijn grote wens was dan ook altijd om buiten te gaan rijden met een eigen kart. Maar omdat de IB-Groep min of meer mijn hoofdsponsor is, is het helaas nog niet mogelijk om die stap te maken. Anyway, de relatief nieuwe en goedkope MKS klasse bood daarom meer perspectief. Het voordeel van deze klasse is dat je met eigen materiaal rijdt en dat je zelf verantwoordelijk bent voor onderhoud en afstelwerkzaamheden. Dit kan uiteraard ook een nadeel zijn (lees verslag MKS Swalmen). Na veel wikken en wegen heb ik toch twee teamgenoten weten te overtuigen om mee te gaan rijden in deze klasse. We zijn deze klasse ingestapt met 0,0 ervaring. De enige ervaring die ik had op het gebied van afstellen, was met Grandprix 4 (pc game). Sommige van ons wisten zelfs niet wat onderstuur of overstuur was. Gelukkig konden we alle drie wel hard en constant rijden en dat heeft ons een aantal goede resultaten opgeleverd. Het kampioenschap is nu bijna afgelopen en we kunnen met nog 1 race te gaan, redelijk tevreden terugblikken op een mooi seizoen MKS. Wat 2009 me gaat brengen is nog niet zeker, alles ligt nog open.

Amen cool

Laatst bewerkt door Pistol-Pollie (16-12-2008 14:15:03)


No guts, no glory!!!

Offline

#2 10-12-2008 20:19:38

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Paul de Jong

hey paulie ,

leuk man , rijd je volgend jaar weer MKS?

greetz sander

Offline

#3 11-12-2008 15:02:09

Pistol-Pollie
Gebruikers
Geregistreerd: 31-05-2008
Posts: 6

Re: Paul de Jong

Heeey SmurfvanosICE!!

Volgend jaar stoppen mijn teamgenoten. Dus ik moet even kijken of ik een beetje een leuk
team kan samenstellen. Of ik ga bij een ander team rijden. 2009 ligt nog open.

Greetings m8


No guts, no glory!!!

Offline

#4 11-12-2008 21:05:03

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Paul de Jong

mmmm oke maar wil je gewoon mks rijden want anders zijn er mischien teams die nog rijders zoeken in de ARKC .......
kom je 20e ook naar  the end of season party ?

spreek je snel.

sander wink

Offline

#5 12-12-2008 12:59:43

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Paul de Jong

Hee Paul,

Leuk dat jij je ook aangemeld hebt op het forum! Er zijn veel leuke dingen te vinden over rijders/banen/competities!
Ik heb ook even een foto van jou erbij gepost, als je deze foto niet leuk of goed genoeg vind hoor ik dat graag van je..

Bert Salari attendeerde mij hierop.. Groetjes


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#6 12-12-2008 15:08:54

simages
Gebruikers
Van: Oudenbosch
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 14
Website

Re: Paul de Jong

Kijk Kevin, nou weet ik zeker wie het is ;-)

Offline

#7 12-12-2008 15:52:46

Pistol-Pollie
Gebruikers
Geregistreerd: 31-05-2008
Posts: 6

Re: Paul de Jong

Heeey Sander, ik had er graag bij willen zijn de 20e, maar dan ben ik aan het snowboarden in La Plagne. Wat betreft 2009 wil ik iig MKS blijven rijden. ARKC was leuk, maar na een jaar MKS gereden te hebben.... wink

Mooie site Kevin!!! Ik zal een aantal vrienden (die ook karten) van me ook attanderen op deze site. Btw, foto is goed. Ik heb alleen nog een paar mooie foto's gezien en ik heb een aantal mooi op m'n computer staan. Kun je ook foto's van je computer uploaden?

Groetjes Paulus (en zie je zaterdag)


No guts, no glory!!!

Offline

#8 12-12-2008 16:08:26

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Paul de Jong

Dat kan paul onder aan de site staat img tag klik die aan en dan vind je

Gr sander

Offline

#9 12-12-2008 16:47:23

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Paul de Jong

Paul,

Dit is alleen mogelijk als jou foto daadwerkelijk op internet staat.. Dan kan je helaas alleen de IMG tag gebruiken.
Anders zou je dit krijgen [img]C:\Foto's\TestvoorPaul.jpg[\img]

Je ziet dus dat dit niet werkt.. je moet de image tag gebruiken daarna de eigenschappen van de foto op internet openen.. Dat URL adres bijv.. Http://Imageshack.nl/paul.jpg plaats je dan tussen de IMG tags!

Zoek op google naar ImageShack en daar kan je gratis je foto uploaden en zelf bij jou stukje plaatsen


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#10 12-12-2008 18:03:39

Goten
Gebruikers
Van: Boxtel
Geregistreerd: 01-01-1970
Posts: 19
Website

Re: Paul de Jong

Hey Paul,

Welkom op het forum. Zou wel erg jammer zijn als je niet meer mee rijd. Is het echt 100% zeker
dat je teamgenoten stoppen? En wat betreft de plaatjes op het forum zetten zal ik binnenkort
wel even een How-to topic aanmaken en daarin voor iedereen op het forum uitleggen hoe je
bepaalde dingen op het forum kan doen.

Offline

#11 12-12-2008 18:56:43

Pistol-Pollie
Gebruikers
Geregistreerd: 31-05-2008
Posts: 6

Re: Paul de Jong

Thx Kevin, ik ga wel even googlen hoe het precies werkt met imagehack.

Heey Goten, ja het is 100% zeker dat mijn teamgenoten stoppen. Eentje was al gestopt na Oldenzaal en de ander stopt na Middelburg. Voor volgend jaar heb ik al een aantal plannen klaar liggen. Het is alleen nog afwachten wat er precies gaat gebeuren met de MKS. Als de nieuwe ontwikkelingen een beetje betaalbaar zijn dan sta ik in 2009 uiteraard gewoon weer aan de start wink

Groetjes


No guts, no glory!!!

Offline

#12 16-12-2008 21:36:01

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Paul de Jong

VOORAL NIET VERGETEN, HIJ IS BESCHEIDEN;

PAUL DE JONG IS UITGEROEPEN TOT RIJDER VAN HET JAAR BIJ DE MKS.

TOPRIJDER EN DITO PERSOONLIJKHEID

Laatst bewerkt door Casper (16-12-2008 21:36:18)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#13 17-12-2008 13:07:05

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Paul de Jong

En ik denk geheel terecht. Ik ken paul en er zijn weinig mensen onzelfzuchtiger of sportiever.
Netjes pollie, en dik verdiend maat.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#14 17-12-2008 23:18:40

Pistol-Pollie
Gebruikers
Geregistreerd: 31-05-2008
Posts: 6

Re: Paul de Jong

Bedankt Casper!!!!! en Tim uiteraard!!

De titel "rijder van het jaar" vind ik een van de grootste complimenten die een rijder kan krijgen. Zeker omdat er heel veel super snelle jongens rijden in de MKS klasse. Ik kan dan ook niet wachten om de opgedane kennis en ervaring van dit jaar, te gaan testen en toepassen in 2009!!!! De MKS is echt een mooie klasse!! Mijn complimenten naar jou toe Casper, voor het opzetten van zo'n geniaal concept!! Hulde!!

Cu in 2009!!!


No guts, no glory!!!

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices