#1 06-05-2008 14:02:41

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Timothy Porter

Timster's my name

Ik ben Timothy Porter en heb een passie voor alles wat snel gaat, en dat van kinds af.
Nadat ik als heel klein Timmetje op een zelf gebouwde kart had gezeten van een vriend ben ik eigenlijk altijd verslaafd geweest aan alles wat rijden kan en dan met name hard natuurlijk. Echter was voetbal mijn leven en daardoor heb ik verder nooit iets in de racerij ondernomen, op een keer op de crossmotor na. De passie voor snelheid bleef altijd sluimeren en evolueerde via brommers, racespellen op de computer en autocross op het boerenland tot de tijd kwam om te laten zien dat racen echt in het bloed zat. In 1994 in Frankrijk deed ik mee aan een minirace en wist deze te winnen.
Hierna was het kartvirus ontwaakt, maar ouders hebben er vaak een andere kijk op, en voetbal opgeven was op dat moment ook ondenkbaar. Hierna is het virus min of meer ingeslapen maar in 2004 begon het toch te kriebelen en wat wil het toeval....  enorm kartevent in de Raï. Eenmaal aangekomen sloeg de twijfel toe aangezien hier wel erg veel goed uitgerustte en gemotiveerde jongens rondliepen maar toch doorgezet, voor de gein..
De race startte ik vanaf de laatste plaats achter 15 anderen, en met de snelste tijd en de tweede tijd van de hele dag wist ik deze te winnen. De eerste prijs was binnen en het besluit om karten als sport te gaan bedrijven duurde ongeveer...
een seconde of 1,5. Na wat rondgekeken te hebben op sites e.d ben ik een maand later mijn eerste individuele race gaan rijden en deze won ik, ik was uitzinnig aangezien het vooral totaal onverwacht was. Echter een bevestiging van het nodige talent was het wel en binnen no-time zat ik haast vaker in een kart als ernaast.

Dan is het vaak nog een lang eind om echt te gaan strijden, want mijn wens was om niet achteraan te gaan rondtuffen maar eerst zoveel mogelijk ervaring opdoen om in ieder geval op respectabel niveau in te stromen, motivatie is naamlijk het belangrijkste in sport in het algemeen. Iemand zei mij; "dat komt echt goed als je gewoon zo blijft rijden, dan wordt je snel genoeg benaderd". Iets wat ik niet geloofde maar echt waar was. Binnen enkele maanden werd ik benaderd om met een groep jongens een team voor te bereiden voor het NK. Dit ging uitstekend en na een jaar keihard trainen, wennen aan het niveau en heel veel kilometers waren we klaar om de kartwereld in te stappen. Dit heeft ons geen windeieren gelegd en eigenlijk is op 1 persoon na iedereen van het team aardig verder gekomen en hebben we allen goede resultaten weten te boeken in verschillende competities.Het doel was de MKS, maar is jammerlijk anders gelopen. Helaas hield het team door meerdere redenen op te bestaan en ik heb de overstap gemaakt naar Dynamic racing omdat ik daar een toegevoegde waarde kon hebben.
De afgelopen twee jaar hebben we met dit team goede resultaten geboekt, en weten ons te manifisteren bovenin.
Daarnaast reden we allen het IKK in 2006 en 2007 en ook hier werden uitstekende resultaten geboekt. Het is een erg leuk team, we hebben veel meegemaakt en weten vooral samen goede vooruitgang te boeken.

0004.jpg

Persoonlijk heb ik me daarnaast altijd bezig gehouden met zoveel mogelijk verschillende dingen qua racen, ik heb het niet zo op labels, en kan niet zeggen dat ik een indoorkarter per sé ben. Ik hou van alles wat rijd en hoe harder, hoe beter, of eigenlijk hoe spannender ,hoe beter..   De mogelijkheden zijn helaas alleen niet altijd voor het grijpen.
Maar wanneer er ergens gereden kan worden, dan ben ik graag van de partij, no matter where.
Naast de DIKC, ARKC, MKS en IKK, heb ik een aantal losse buitenraces gereden, wat internationale races, heb mogen ruiken aan de rotax bij Koene (wat erg beviel uiteraard) en heb wat ervaringen opgedaan bij de prokarts. En overal is voor mij hetzelfde gebleken, het maakt mij niet uit hoe hard het gaat of wat de omstandigheden zijn, het mooiste is er telkens alles uit te halen wat er in zit. In de racerij is er altijd een focus, een doel wat je kunt bereiken, en nergens kun je jezelf zo vaak en op zoveel manieren overwinnen en overtreffen als hier. Die limiet blijft verschuiven en dat is toch fantastisch. 
Inhalen echter blijft ongetwijfeld het allermooiste wat er is.


Greetz Timster




"life goes fast anyway, why not make it as fast as we can"

Laatst bewerkt door Timster (21-08-2011 18:36:21)


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices