#1 06-07-2009 19:52:03

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

cpoint.jpg

mks.jpg
 
MKS race 6 Traxx Pary en Kartcentrum Uden

Op zondag 21 juni 2009 werd de zesde en tevens laatste MKS race voor de zomerstop verreden. Locatie was de kartbaan TRAXX in Uden. Na Antwerpen en Oldenzaal weer een indoorbaan waar gestreden werd. En dat leek even wennen voor de dertien teams….

Na de eerste  kwalificatiesessie vielen er drie teams af. Dat waren Poppe Racing, Squadra Revolutions en Antwerp Karting - DKC. Laatstgenoemde was niet eens aan de kwalificatie begonnen, nadat men tijdens de vrij training op technische problemen was gestuit. Het team  zou deze problemen niet op tijd oplossen en besloot uiteindelijk niet van start te gaan toen de race al eenmaal bezig was.

Na de tweede kwalificatie moesten de teams vanaf positie zes de baan verlaten. Dat waren respectievelijk Pitparts.nl, dat in Q1 nog vijfde was, BKWH – Kartlife.nl, Fencer.nl Racing, IKM racing en SignMind Racing.

En dat betekende dat de overgebleven teams KCR Kartteam, VeersedamAuto - IKM2 Racing, Racelijn.nl - Mechanica, North Racing en Team Speedworld overbleven in de strijd om de pole-position en het bijbehorende punt. KCR Kartteam was alle drie de kwalificaties dominerend en pakte deze pole. Racelijn.nl - Mechanica werd tweede en dat was de beste startpositie voor het team dit seizoen. VeersedamAuto - IKM2 werd derde, North Racing vierde en de top vijf werd afgesloten door Team Speedworld.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOD07PW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957474
Broer en zus de Boer namens Team Speedworld ook snel zonder de onderweg naar Uden met autopech gestrande Timmo Wijker

Vlak na de start veranderde er voorin het veld weinig. Achterin kwam Fencer.nl Racing met IKM Racing in contact waardoor beide teams boven op elkaar kwamen te staan. Fencer.nl Racing kon verder, maar IKM Racing liep dusdanige schade op dat ze even uitgeschakeld waren. De manier waarop met deze tegenslag om werd gegaan sierde het team. Zowel coureurs als begeleider(s) gingen daar rustig mee om. En om alvast op de zaken vooruit te lopen, leverde dit de rijder van de dag op. Gekozen werd voor Stefan Bosters van IKM Racing. Hij moest met veel achterstand zijn eerste stint beginnen toen het team eenmaal weer onderweg was. De houding en strijdlust, ondanks een “kansloze” positie, leverde Stefan in deze race de titel “rijder van de Dag” op met bijbehorende Champagne.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbODkyPW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957472
Lastige race voor Squadra Revolutions

Ondertussen was er een groepje achterin het veld ontstaan aangevoerd door Squadra Revolutions. Daarachter reden Poppe Racing en BKWH – Kartlife.nl . In een poging om voorbij te komen aan Poppe Racing, probeerde Bas Kursten van BKWH – Kartlife.nl  deze uit te remmen. Daarbij raakte hij Poppe Racing. Achteraf zou Squadra Revolutions aangeven dat zij ook de dupe waren van deze actie.  Squadra kon vervolgens het tempo niet meer bij houden en zag de afstand naar de teams voor hen groter worden.
Voorin was KCR Kartteam flink uitgelopen vlak na de start en was per ronde de voorsprong aan het uitbouwen totdat er achter op het circuit in de chicane iets afbrak. Het team was hierdoor voor lange tijd uit de race. Uiteindelijk zou men met tien ronden achterstand op de leider weer terug in de race komen. Door dit voorval kwam Racelijn.nl - Mechanica op de eerste plaats te liggen, gevolgd door VeersedamAuto-IKM2 op de tweede plaats.
Na de wissels bouwden Racelijn.nl - Mechanica en VeersedamAuto - IKM2 hun voorsprong op de rest van het veld uit. Met name Racelijn.nl - Mechanica had een flink gat geslagen naar VeersedamAuto - IKM2, maar dat was mede te danken aan VeersedamAuto - IKM2 zelf. Het team was in de eerste wissel binnengekomen terwijl er al een ander team stond. Dat kostte het team kostbare seconden.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOz80PW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957469
Geslaagd debuut voor Poppe Racing

North Racing en Team Speedworld waren ondertussen in een bumper aan bumper gevecht verwikkeld. Voor de tweede wissel nog in het voordeel van North Racing. Team Speedworld besloot echter laat te wisselen en kwam daardoor voor North Racing en zelfs voor VeersedamAuto - IKM2 de baan op. Hierdoor ontstond er wederom een bumper aan bumper gevecht, maar deze keer met VeersedamAuto - IKM2. In de 69ste  ronde wist VeersedamAuto - IKM2 aan Team Speedworld voorbij te komen en daarmee de tweede plaats te pakken. 
BKWH – Kartlife.nl  had daarvoor in ronde 65 weer eens technische pech. De ketting liep eraf waardoor men kortstondig stil stond.
SignMind Racing was inmiddels opgeklommen naar de zevende plaats met achter zich Poppe Racing op plaats 8.
Pitparts.nl lag vlak voor de wissel vlak achter North Racing op de vijfde plaats. Doordat North Racing eerder wisselde, kwam men er aan voorbij.
Racelijn.nl - Mechanica was inmiddels zo ver uitgelopen dat ze Pitparts.nl bijna op een ronde gingen zetten. Dit werd echter voorkomen doordat Pitparts.nl naar binnen ging om te wisselen.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOzIyPW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957471
De zwaargewichten van BKWH waren erg snel, maar kregen weer de pechduivel op bezoek

In de derde stint lag Racelijn.nl - Mechanica nog eerste, maar de teams erachter kwamen langzaamaan dichterbij.  Team Speedworld kwam weer terug in dezelfde ronde als de koplopers Racelijn.nl - Mechanica en VeersedamAuto - IKM2, dat op hun beurt bezig was de voorsprong van Mechanica te verkleinen.
Ook North Racing, met gelegenheidrijder Kevin den Oude achter het stuur, zou in deze fase van de wedstrijd weer terug komen in dezelfde ronde als de koplopers.
Tijdens de derde wissel zat men daarbij weer vlak op de bumper bij Team Speedworld. Zelfde situatie als in het eerste uur alleen dan in omgekeerde volgorde.
VeersedamAuto - IKM2 reed op dat moment ronde na ronde de snelste tijden van het hele veld. Dat droeg er mede aan bij dat het team voor Racelijn.nl - Mechanica de baan op kwam na de derde wissel periode.
IKM Racing was na de wissel nog steeds bezig bij BKWH – Kartlife.nl aan te dringen terwijl vooraan North Racing inmiddels weer gelapt werd door Racelijn.nl - Mechanica en daardoor niet meer in dezelfde ronde reed.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOjMzPW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957468
Kevin den Ouden viel erg sterk in bij North Racing

In deze vierde stint kreeg Fencer.nl Racing, rijdend op een keurige zesde plaats, pech met een ketting die eraf liep. Dat gebeurde ook nog eens op een ongelukkige plek vlak voor de finishlijn. Gevolg was dat VeersedamAuto - IKM2 het team te laat opmerkte en er achterop knalde. Daarna moesten meerdere teams vol in de ankers doordat de baan op die plek geblokkeerd was.
Ondanks dit ongeval kon VeersedamAuto - IKM2 de eerste plaats behouden, zonder schade, al was de voorsprong die men had opgebouwd wel verdampt.
Achter hen was een grote groep ontstaan, gemengd met achterliggers en koplopers. Omdat er onderling ook nog positiegevechten waren, duurde het een aantal ronden voordat de koplopers weg waren uit deze groep. Team Speedworld wist van deze situatie te profiteren en kwam voorbij aan North Racing.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOT41PW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957476
Sterke overwinning voor Veersedam Auto

In de vijfde en voorlaatste stint had Racelijn.nl - Mechanica de aansluiting met VeersedamAuto - IKM2 weer gevonden en reed vlak achter hen.
North Racing was ondertussen wederom in een felle strijd verwikkeld. Dit keer was het Pitparts.nl het team waar men aan voorbij probeerde te komen om de vierde plaats te pakken.  IKM Racing zag ondertussen nog steeds de achterzijde van de kart van BKWH – Kartlife.nl. Deze strijd om de achtste plaats zou men uiteindelijk winnen tijdens de vijfde en laatste wissel.
KCR Kartteam was inmiddels weer opgeklommen onder ander doordat Fencer.nl Racing uit was gevallen. Men had weer zicht op de tiende plaats en zou in de laatste stint daar beslag op leggen door aan Squadra Revolutions voorbij te gaan.

In het laatste half uur waren de kaarten geschud. Hoewel de vier seconden achterstand van Racelijn.nl - Mechanica op VeersedamAuto - IKM2 weinig lijkt, was de afstand te groot om er (voor)bij te komen. VeersedamAuto - IKM2 liet in de eindfase zien deze race absoluut de sterkste te zijn. Ondanks een eigen fout en een crash wist men de race overtuigend te winnen en pakte daarbij ook nog het punt voor de snelste ronde met slechts 2 honderdste van een seconde verschil met de snelste tijd van Racelijn.nl - Mechanica.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOj07PW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957468
Pitparts.nl heeft de weg omhoog gevonden via mooie vierde plaats

In de laatste minuten kreeg BKWH – Kartlife.nl  te maken met de ketting die er weer af liep. Daardoor haalden ze de finish niet en viel het team van Bas en Kay terug naar de elfde plaats.

Dat elke zwaar bevochte plaats voldoening oplevert, liet Pim Speelman van Racelijn.nl - Mechanica toch maar even zien. Hoewel je zou verwachten dat men baalde omdat men lange tijd zicht had op de eerste plaats, was de vreugde vuist in de lucht typerend voor de mentaliteit die we steeds vaker zien bij de teams in de MKS en ook ARKC. Elke plaats die door enorme inzet wordt bereikt is er een om trots op te zijn.
Daarnaast was het lang geleden dat Racelijn.nl - Mechanica mee deed om de eerste plaats. Team Speedworld eindigde wederom op het podium en deed daarmee weer goede zaken voor hun positie om het kampioenschap. Pitparts.nl kreeg eveneens loon naar werken met de vierde plaats voor North Racing.
SignMind Racing reed een solide race. Wat opvalt is dat dit team over het algemeen weinig technische problemen kent en de zaken dus goed op orde heeft. De zesde plaats was daarom een mooie plaats om te eindigen voor de zomerstop.
Dat gold ook voor Poppe Racing. Achteraan gestart en uiteindelijk geëindigd op de zevende plaats.
Grote verliezers waren KCR Kartteam dat met de negende plaats deze race als schrap resultaat kan beschouwen en IKM Racing waarvoor hetzelfde geldt met betrekking tot de achtste plaats.
Tot slot verlieten Fencer.nl Racing en Squadra Revolutions de baan in Uden ook teleurgesteld met respectievelijk plaats 12 en plaats 10.

De zomerstop biedt echter een mooie rustpauze waarna iedereen met een schone lei kan beginnen op 23 augustus in Antwerpen.

Wij, wedstrijdleiding en organisatie, kijken er in ieder geval naar uit en wensen alle teams en aanhang een goede zomervakantie toe.

Tot in Antwerpen.

p.php?a=JyIiOCM8OSJbOTw2PW5xbC4%2FISs8OzouNDY5LTI%2BMCU%2BIy0jJjs%3D&m=1245957477
Mooi podium in Uden: 2 Racelijn.nl-Mechanica – 1 Veersedam Auto – 3 Team Speedworld

Uitslag:
1.    VeersedamAuto – IKM2 ( + snelste tijd in de race)     31
2.    Racelijn.nl – Mechanica                 26
3.    Team Speedworld                     23
4.    Pitparts.nl                         21
5.    North Racing                         19
6.    Sign Mind Racing                    17
7.    Poppe Racing                         15
8.    IKM                             13
9.    KCR Kartteam ( + pole-position)             13
10.    Squadra Revolutions                     11
11.    BKWH – Kartlife.nl                     10
12.    Fencer.nl Racing                      9
13.    Antwerpen (niet gestart)                   0


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 07-07-2009 12:23:58

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

Het was inderdaad een lastige race voor ons. Traxx is een leuke baan maar als ik eerlijk ben ben ik blij dat we ervan af zijn. Pech op deze baan schijnt ons al te volgen vanaf het begin.

2007: Inschrijving was niet goed opgenomen en race was vol dus deelname was niet mogelijk.
2008: De slechtste race van het gehele seizoen in de Arkc dankzij drie drama karts.
2009: Langzaam blok gelood zonder enige koppel of snelheid. Ach  iedereen krijgt het blok ooit een keer dus dat wordt leuk.

Kortom niet echt een baan waar het geluk ons mee zat. Op naar antwerpen daar heb ik enorm veel zin in, ontzettend leuk baantje. Zomerstop had voor mij niet gehoeven hoor Casper. We hadden ook een one day off kunnen doen in bijv Kerpen ofzo. Of Enschede vind ik ook totaal niet erg. Neem aan dat Casper en CO er alles aan gaat doen om Enschede er volgend jaar bij te hebben. Vorig jaar zat ik er al om te zeuren en nu zit die in de ARKC verdorrie... sad
We zien wel.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 07-07-2009 18:01:52

Paul-Broekmeulen
Gebruikers
Van: haaren
Geregistreerd: 12-03-2009
Posts: 92

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

ja, aan de balie of bedoel je miss op het forum ?


Eat my revenge!

Offline

#4 07-07-2009 21:24:24

Pim Speelman
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 35

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

als je je rondentijden hebt staat de top 5 van die maand bovenin.

gr pim

Laatst bewerkt door Pim Speelman (07-07-2009 22:02:49)


"Racing is in my blood" 
   Senna is the best ! ! !

Offline

#5 07-07-2009 22:25:00

Paul-Broekmeulen
Gebruikers
Van: haaren
Geregistreerd: 12-03-2009
Posts: 92

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

nee dat nog niet, maar iig heb ik op traxx ooit in superstand een 41.2 gereden..


Eat my revenge!

Offline

#6 07-07-2009 23:01:35

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

de top reed 37érs en derest 38 ers. Denk niet dat het vergelijking is met elkaar wij rijden met een eigen kart dus.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#7 08-07-2009 08:40:27

Paul-Broekmeulen
Gebruikers
Van: haaren
Geregistreerd: 12-03-2009
Posts: 92

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

ja klopt smile zou mooi zijn als je dat kan rijden met een huurkartje !


Eat my revenge!

Offline

#8 08-07-2009 11:25:01

Pim Speelman
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 35

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

Tijdens de arkc wedstrijden word er volgens mij 39 hoog, 40 laag gereden.

Gr Pim


"Racing is in my blood" 
   Senna is the best ! ! !

Offline

#9 08-07-2009 13:43:35

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

vorig jaar was de snelste raceronde 40,0 ofso, en reed je (met een goede kart) 40 mid... en als je een slechte kart had, tja, dan reed je 41

of zoals wij in de kwalificatie 43, met een kart die echt niet vooruit te branden was

Offline

#10 08-07-2009 15:09:46

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

heeft niet specifiek met pk's te maken jasper. Onze karts hebben niet eens 10pk geloof 6pk uit het hoofd. Met een beetje geluk hebben we volgend seizoen 10pk +
Het zit hem in het chassis. MKS kart is heel er ligt en wentelbaar daarnaast gebruiken wij andere banden. De banden die om die huurkarts zitten zijn vaak van de hardste soort omdat je niet elke week van 20 karts de banden wilt vervangen. Daarnaast wordt onze kart afgesteld op de baan wat je bij een huurkart niet kan doen. Een huurkarts heeft dan ook nog een shitlood aan rotzooi op die kart zitten wat ook nog eens wat weegt en dat alleen maar zodat die kart heel blijft voor de recreanten. Want laten we eerlijk zijn er wordt meer geramd dan gereden tijdens een zaterdag. Kartbanen doen hun best om goed materiaal neer te zetten maar je ontkomt er niet aan dat idioten de kart verrot rijden waardoor die slecht stuurd. Het gaat om het totaal plaatje. Als je een 40 laag rijdt moet je in je handen klappen met een huurkart. Een 39ér komt heel zelden voor en alleen maar als je het snelste kartje hebt en zelf dan tip je net een 39.9 aan.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#11 08-07-2009 17:48:55

Paul-Broekmeulen
Gebruikers
Van: haaren
Geregistreerd: 12-03-2009
Posts: 92

Re: Verslag MKS race 6 Traxx Uden 21-06-09

je hebt denk wel gelijk, er zit eerlijk gezegd ook wel heel erg veel verschil in karts bij traxx... alles rijd zo ongeveer binnen een halve seconden van elkaar, maar ik heb ook een kart gehad, nummer 5 volgensmij, daar reed ja algauw 1 tot 1½ seconden langzamer mee.... maar igg we zullen wel zien tijdens de arkc. maar ik vertrouw erop dat het wel goed komt!

Laatst bewerkt door Paul-Broekmeulen (08-07-2009 17:49:53)


Eat my revenge!

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices