Je bent niet ingelogd.
Racewear en Kart Incentives
Individueel Kart Kampioenschap
Aankondiging IKK race Antwerp Karting 22 augustus 2009
Volgende week zaterdag 22 augustus 2009 zijn we met het NK Indoorracing Individueel Individueel Kart Kampioenschap (IKK), te gast bij de familie de Feijter op hun mooie outdoorbaan in Antwerpen.
De zomerstop zit er ook voor de IKK weer op en we gaan dan ook vol de tweede seizoenshelft in.
Na afloop van de vrije training MKS is het de beurt vanaf 13.00 uur voor de IKK.
De Sodi’s staan klaar om vol over de baan gejaagd te worden. We zijn vol verwachting naar de prestaties van de rijders.
Volle bak, totaal 30 rijders, met 8 reserverijders zegt veel over de IKK en het animo dat er voor is.
Ik durf geen voorspelling te doen wie de winst algemeen en bi j de ZG in de beide poules zal pakken.
In het kampioenschap is het ongemeen spannend. We zijn verschrikkelijk benieuwd of iemand een grote stap richting het kampioenschap kan maken.
We starten met het raceprogramma om 13.00 uur en hopen exact om 16.30 uur te eindigen.
[b]De deelnemers:
First Division:
1 Kevin den Ouden
2 Jeroen van As
3 Niels Mutser
4 Annemarie Borgers
5 Pim Speelman
6 Niels Joseph
7 Vince Joseph
8 Dave Noija
9 Edgar Wurster
10 Marcel Kerkhofs
11 Mark van den Anker
12 Quyen Nguyen
13 Peter van Dijk
14 Jeroen Feenstra
15 Niels Snoeck
Second Division
1 Joop van Grinsven
2 Jerfaas van Sijll
3 Paul Broekmeulen
4 Malcolm Poppe
5 Brian Kroon
6 Justin Jansen
7 Annelien Boutens
8 Arnaud Prins
9 Iwan Gerbes
10 Rene Melenhorst
11 Laura van Veldhuisen
12 Rene Wegman
13 Remco Vos
14 Kai Wagenaar Hummelinck
15 Dragan Mladenovic
Antwerp Karting:
Boomsesteenweg 952,
2610 Wilrijk (Naast autostad Kardoen)
ROUTE
Vanuit van Brussel :
Volg de A12 richting Antwerpen, aan de verkeerslichten aan Atlas Copco (Wilrijk - Atomiumlaan) links afdraaien en terugkeren in de andere richting. Vlak naast Cardoen de parking oprijden, 200 m achterin ligt Antwerp Karting. Opgelet, als je op de A12 de middenweg volgt moet je even voor de bovenvermelde verkeerslichten rechts uitsorteren, anders kan je nooit de A12 dwarsen.
Vanuit Antwerpen :
Volg de A12 richting Brussel tot aan autocenter Cardoen in Wilrijk. Indien je op de middenbaan rijdt moet je vlak na de lichten aan Atlas Copco rechts uitsorteren.
ROUTE
Vanuit van Brussel :
Volg de A12 richting Antwerpen, aan de verkeerslichten aan Atlas Copco (Wilrijk - Atomiumlaan) links afdraaien en terugkeren in de andere richting. Vlak naast Cardoen de parking oprijden, 200 m achterin ligt Antwerp Karting. Opgelet, als je op de A12 de middenweg volgt moet je even voor de bovenvermelde verkeerslichten rechts uitsorteren, anders kan je nooit de A12 dwarsen.
Vanuit Antwerpen :
Volg de A12 richting Brussel tot aan autocenter Cardoen in Wilrijk. Indien je op de middenbaan rijdt moet je vlak na de lichten aan Atlas Copco rechts uitsorteren.
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Beste Casper
Wordt de start opstelling nog veranderd in Antwerpen ??
De vorig keer starten we dicht naast en achter elkaar, wat in mijn ogen nog al veel duw en trek werk opleverden, voor namelijk in de eerste drie bochten.
Als je als even nummer starten (buitenkant van de bocht), kreeg je eigenlijk geen kans om je startplek te behouden zonder je kart er tussen te proppen omdat de oneven nummers als een trein de eerste twee bochten in gingen.
Ik weet niet hoe de andere IKK rijders hier overdenken ???
"Float lika a Cadillac''
''Sting lika a Beemer''
Offline
In 2010 introduceren we de nieuwe GP4 startopstelling outdoorraces. Een startopstelling voor de GP4 die ook in de andere series zal worden toegepast bij de outdoorraces.
De klassieke startopstelling bij CIK/FIA outdoorraces zorgt voor veel ergernis en frustratie. Als tweede gekwalificeerd betekent meestal terugval in plaatsen na de eerste bocht en voordeel voor de op oneven plaatsen gekwalificeerde rijders.
Vandaar onze nieuwe startopstelling met de even gekwalificeerde rijders achter de pole en de oneven gekwalificeerde rijders aan de buitenzijde van de baan. Pole is vanzelfsprekend de eerste plek op de grid aan de binnenzijde van de baan tov de eerte bocht. op deze wijze doen we recht aan de in de kwalificatie behaalde startposities.
Dit zullen we in Antwerpen al toepassen.
De startopstelling blijft volgens de door de baan aangegeven posities. De rijders hebben zelf een goed verloop van de eerste bochten in de hand. Hetgeen we altijd zeggen bij de briefing "De race is nog nooit gewonnen in de eerste bocht(en), maar wel vaak verloren" doet telkens opgeld. Al zetten we een meter meer tussen de rijen, dan nog zullen er altijd rijders zijn die denken in de eerste bocht de race te kunnen winnen, met telkens het tegendeel als gevolg. Het is aan de rijders zelf om die eerste bochten goed door te komen en aan ons als WL zo goed mogelijk te signaleren wat er gebeurt en daarnaar te handelen.
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Duidelijk Casper, ben benieuwd in Antwerpen.
Tot volgende week.
"Float lika a Cadillac''
''Sting lika a Beemer''
Offline