#1 17-10-2010 14:30:52

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag GP4 Kart Series (GP4) Midland Circuit Lelystad 10-10-10

gp4.png


Verslag GP4 race 6 Midland Circuit Lelystad 10-10-10

Het seizoen GP4 gaat snel. Zeker als je veel plezier hebt tijdens de races zijn de weekeinden voorbij voordat je erg goed en wel erg in hebt.
Voor het eerst was het viertaktkarten te gast op het Midland Circuit Lelystad. We werden ontzettend goed ontvangen door de mensen van Lelystad. Een fijn contact gedurende het weekeinde zorgde voor goedgemutstheid. En daar is het om te doen. De catering was top, de lekkere bakkies leut van mevr. van der Wal een waar genoegen. Kortom een goede basis voor een mooi raceweekeinde.
Als dan ook nog het hele weekeinde de zon straalt onder een strakblauwe hemel, kan het al bijna niet meer verkeerd.

Het wordt zoals al eerder gememoreerd steeds drukker bij de GP4, de Groene Kartserie. Voor ons een stimulans om er nog meer tegenaan te gaan en samen met u de kwaliteit van viertaktracen naar dat niveau te brengen dat u en wij voorstaan.
Nu waren er op de zaterdag zo’n 100 trainers aanwezig, waarvan er uiteindelijk 65 deelnamen aan de races op zondag. Veel rijders en bezoekers die eens sfeer wilden proeven waren aanwezig. We waren blij met de positieve commentaren die we mochten ontvangen.

Ook het hele weekeinde aanwezig een delegatie van een Italiaanse motorenfabrikant die het GP4 concept helemaal ziet zitten en ook even kwam sfeerproeven. Het Italiaans was lastig, maar de lachende gezichten spraken boekdelen. Tijdens de afsluiter van de GP4 in Genk, op die mooie 14e novemberdag zullen ze weer aanwezig zijn.

We zijn een samenwerking aangegaan met www.fotogeplaatst.nl, dat zorgt voor top fotografie.
Dimitri krijgt op www.kartlife.nl een ruimte onder Outdoor/GP4 waar hij de links naar de pagina’s kan plaatsen. De foto’s Lelystad staan online.

Tijdens de vrije training op zaterdag ging het tijdens een rode vlag situatie even verkeerd voor Colin de Graauw. Helaas brak hij een sleutelbeen, waardoor hij noodgedwongen de races op de zondag moest missen. Colin was wel de hele zondag tot en met de prijsuitreiking aanwezig op het circuit en dat tekent de sportmensen in hem en zijn ouders. Colin werd door ons tijdens de huldiging in het zonnetje gezet en kreeg een mooie beker uitgereikt, want dat verdiende zijn instelling. Samen met het VT250 podium werd een luid applaus zijn deel. En terecht. Colin, de foto van de huldiging is besteld bij Bas Kaligis van www.racexpress.com en gaat naar jou toe.

Op de zondag werd tijdens de briefing ruim aandacht besteed aan gele en rode vlagsituaties. Veiligheid staat voorop, goede uitleg is het halve werk. Zeker omdat je niet zomaar kunt verwachten dat alle deelnemers het hele reglement in hun hoofd hebben zitten wordt bij iedere briefing een ander onderwerp extra belicht.

Honda Cadet
Zo rond 10.15 konden we met de races beginnen en kwamen de Honda Cadet rijdertjes de baan op voor hun kwalificatie. Het was Kerenzo Stevens die de snelste tijd zette en daardoor van pole mocht vertrekken en een extra punt bij mocht schrijven.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31292&g2_serialNumber=2
Mooi he? Beau Braster en Kerenzo Stevens

Tijdens de drie erop volgende races van 15 minuten elk, bleek dat het concept verzegelde GP4 motoren aanslaat en vruchten afwerpt als het om gelijkwaardige strijd gaat. Als bijen cirkelden de kleine rijders met, het moet gezegd, een groot hart, om elkaar heen. Wat een prachtig schouwspel en wat een heerlijke strijd werd er op de ban uitgevochten. Fair werd er om iedere meter asfalt gestreden. Drie rijders liepen in iedere race uit op de vijf achtervolgers. De drie, Jan Stuut, Calvin Streppel en Kerenzo Stevens hadden het sportief met elkaar aan de stok en remden elkaar vol uit, zodat er regelmatig een andere naam uit dit groepje op kop lag. Jan Stuut bleek telkens de langste adem te hebben en won de drie races met Calvin en Kerenzo evenzoveel keren op twee en drie.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31316&g2_serialNumber=2
Calvin nog voor Jan

Achter hen was het gevecht zo mogelijk nog heviger. De enige dame in dit snelle gezelschap, Kimberley van Drunick weerde zich kranig tussen de snelle boys. Met 5, 6 en 5 deed ze het geweldig in deze homogene groep. Als ik zo naar de ouders en begeleiders keek was het wel erg spannend, want weer waren de ooh’s en aah’s niet van de lucht. De dekselse Beer Dorrestijn pakte de vierde plaats algemeen via 4,4,6, net voor Kimberley. Jeffrey Roeffen, Thom Nelissen en Beau Braster wisselden per race van positie en eindigden uiteindelijk in het dagklassement in deze volgorde.
De snelste ronde was voor Calvin Streppel in 48,043 sec, ook goed voor een extra punt.
Een bewijs dat het concept GP4 Honda Cadet het juiste is moge blijken uit drie verschillende rijders die de pole, snelste ronde en dagwinst naar zich toe trokken. En dat is op sommige plaatsen wel even anders.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31288&g2_serialNumber=2
close racing in Honda Cadet GP4 met Beer op kop in de achtervolgende groep

RK1 Junior en B&S Junior
De klassen B&S Junior en RK1 Junior waren vervolgens aan de beurt om hun kunnen te tonen aan het massaal opgekomen publiek.
De jongens en dames hadden er zin in en dat bleek al vanaf de kwalificatie. De pole was voor de snelle Lucien van Doorn, evenals uiteindelijk de snelste ronde in 43,623 sec, welke hij al realiseerde in de eerste race.
Drie races van 20 min. in de GP4. En dat merk je. Er vol tegenaan gedurende langere tijd in drie races vergt het e.e.a. van rijders en materiaal. Positieve geluiden over dit concept. Je krijgt toch waar voor je geld.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31364&g2_serialNumber=2
Enorme strijd in de achterhoede

Helaas was Heleen van de Vossenberg er dit keer niet bij vanwege een kleine operatie die ze moest ondergaan. Heleen, van harte beterschap en tot in Genk.

De negentien rijders gingen in een kleurig lint over de baan. Drie races vol spanning waren het aanzien meer dan waard. Twee rijders staken uiteindelijk iets boven de rest uit. Zoals gezegd Lucien van Doorn was er een van. De andere was nog net iets sneller. Sam Kuitert was de sterkste vandaag met drie race overwinningen. Dat de strijd hevig was mag wel worden aangenomen als Lucien de pole en SR pakt en Sam de eindoverwinning.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31356&g2_serialNumber=2
Winnaar RK1 Junior Sam Kuitert, en hoe!!

Kampioenskandidaten Brian van Lit, Martijn Harpe en Brian Kroon bleven aardig bij elkaar in de buurt. Brian merkte de 12 kilo verschil en moest genoegen nemen met een zevende stek algemeen. Ondanks zijn felle en strakke rijden zat er niet meer in. Brian van Lit en Martijn Harpe bleven constant bij elkaar in de buurt en verloren elkaar niet uit het oog. Brian bleek met uitslagen 3,3,5 te sterk voor Martijn met 4,4,3. Het kampioenschap zal dan ook pas in Genk tijdens de laatste race beslist worden.

Met steeds meer rijders aan de start is het ook lastiger om iedereen aan te halen in een verslag. Dit keer wil ik de twee dames belichten: Roxy Barends en Denise de Rooij. Beiden lieten zien dat we in Nederland snelle dames aan het karten hebben. Denise reed de top tien binnen met 11,9,9, Roxy bleef steken op 13 met een constante serie 13,12,13. We zien uit naar jullie volgende optreden. En gunnen jullie beiden een plaats in de top 10. We hebben nu eenmaal een zwak voor aardige, snelle dames.
Nog even de twee broertjes Onstenk. Voor het eerst van hun leven aan de start. De begeleiding van pa Onstenk en het team van Erik Kootstra en Ronald Hoogeveen gaf hun meteen wat extra’s. Ze weerden zich knap. Pech gooide uiteindelijk wat roet in het eten, maar het goede gevoel bleef.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31368&g2_serialNumber=2
Mees Saal voor Robin Kalf

De B&S Junioren waren resoluut in de verdeling van de plaatsen. Timo Pahler stevent recht op het kampioenschap af. Hij pakte de pole en SR en bleef Darragh Adriaenssens drie races voor. Beide rijders kunnen een stukje sturen en verdienen wat meer tegenstand.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31406&g2_serialNumber=2
Winnaar B&S Junior Timo Pahler


RK1 Senior en B&S Senior
Zoals in de totale GP4 ook hier een toename van het aantal rijders. Twaalf stonden er dit keer aan de start.
Bij de RK1 Senioren was het Ashley Raven die resoluut de pole pakte en evenzo resoluut de snelste ronde neerzette in de drie met 45,278 sec. Pech in race 1 wierp hem wat terug. Een sterke tweede race en lastige derde brachten hem uiteindelijk niet meer dan P4 algemeen. Nog steeds een mooie score, maar er had meer in gezeten.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31526&g2_serialNumber=2
Winnaar RK1 Senior Nicky Meyer kreeg het niet cadeau met Naomi Eliaser op zijn bumper

Nu waren het Nicky Meyer, Naomi Eliaser en Mitch Verheijden die de show stalen met een felle strijd. Naomi verbaasde vriend en vijand met haar uitmuntende winst in race 1 en P2 in race 3. Ze komt er aan deze snelle dame. Ze moest net haar meerdere erkennen in Nicky die met 3,1,1 een mooie reeks neerzette en de dagwinst naar zich toe trok. Het kampioenschap gloort aan de horizon.
De NL-B battle werd voor België ingeluid door Mitch. Hij is super snel en met 4,3,3 maakte hij de spanning compleet. Want wat was het spannend vandaag.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31572&g2_serialNumber=2
Pole en snelste ronde voor Ashley Raven

Bij de B&S Senioren was het wederom de snelle Kevin den Ouden die liet zien niet voor niets Nederlands Indoorkampioen te zijn. Met overmacht reed hij naar de pole, SR in 46,518 en dagwinst.
Niels Mutser, Aaron Hendrickx en Kirsten Adriaenssens, ook al zo’n snelle lady vochten onderling een aardig robbertje uit en eindigden de wedstrijd in deze volgorde. Aaron riep recent nog te hopen op meer tegenstand. Welnu Aaron, die is er. Nu gaan voor de aansluiting en overwinning in Genk.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31522&g2_serialNumber=2
B]Winnaar B&S Senior Kevin den Ouden[/b]

VT250 Junior
Deze door de GP4 in samenwerking met de vier motorimporteurs ontwikkelde klasse slaat aan. De snelheid is goed, de uitstraling geweldig. Medewerking van motorfabrikanten is er om een goed product neer te zetten. Een product GP4 VT250 J dat door gelijkwaardigheid een belangrijke klasse gaat worden.
Nu stonden er al 11 deelnemers aan de start, waarvan vier dames, Yvon Harpe, Erica van Zuijlen, Angie Martens en Cathelijne Evers. En dat is een goede positieve ontwikkeling.
De snelheid in de VT250 J zit er aardig in, vergelijkbaar met een Rotax Max Junior. En dat is aardig snel. De geknepen VT250 motoren hebben een geweldig geluid, de kosten blijven naar maatstaven 2-takt aardig beheersbaar en dat maakt de klasse zeer interessant.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31584&g2_serialNumber=2
Start VT250 Junior

Yvon Harpe, kampioenskandidaat nr.1 voelde de druk aardig op haar ranke schouders. Ze pakte de pole en SR in 41,142, maar won de wedstrijd niet. Mogelijk speelden de zenuwen haar parten, maar na twee mislukte starts in race 1 werd het veld bij de WL geroepen die aangaf dat de rollende start wel iets anders moest. De derde keer ging het perfect. Yvon kwam in aanvaring met Erica van Zuijlen en vanaf dat moment was Yvon er niet meer bij. Ze raakte in het achterveld verzeild en eindigde uiteindelijk als elfde in de dagstand. Kom op meiske, ga er voor, het kampioenschap wacht in Genk op je.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31582&g2_serialNumber=2
Altijd snel, Erica van Zuijlen

Koen de Meester, voor het eerst aanwezig nam de leading rol over en reed drie keer naar P1. Waarvan een keer wat gelukkig omdat Brian Kroon een waarschuwing kreeg en drie plaatsen terug werd verwezen in race twee. De spanning werd er niet minder om, nee zelfs verhoogd, want daardoor konden ook Marcel Kleefstra en Bart Navis zich in de kopgroep blijven mengen. Bart had de pech van Eindhoven overwonnen en bleef vooraan meestrijden. Hij heeft het ritme duidelijk gevonden. Mooie inhaalacties waren het gevolg. En niet alleen van Bart, want je kwam ogen te kort, zo werd er gestreden.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31088&g2_serialNumber=2
kampioenskandidaat Brian Kroon

Bram Ramselaar en Jentsen Adriaenssens waren voor het eerst present na hun overstap vanuit resp. de RK1 Junior en B&S Junior klasse. Ze deden het meer dan goed. Ze sloten telkens bij Erica aan die de handen vol had aan de mannen, maar wel aan het langste eind trok. En dat toont de klasse van deze snelle dame.
Cathelijne Evers en Angie Martens bleven Chris Ebbing en Yvon Harpe voor. Waarbij het goede rijden van Cathelijne opviel. Ze wordt niet meer naar huis gereden. De trainingen werpen nu al vruchten af. Dat gaat nog wat worden in de toekomst.
Chris Ebbing had regelmatig last van een onwillige motor. Dat zette zich zaterdag al in, en ging zondag voort. De motor en rijder hebben potentie. Dat komt goed.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31058&g2_serialNumber=2
winnaar VT250 J Koen de Meester

VT250 Senior
De koningsklasse. Kort samengevat de racedag: Wat een geweld. Wat een snelheid. Wat een strijd.
Veertien rijders aan de start, een veld waar je gewoon bij moet zijn, misschien ook wilt zijn, want dit is toch de place to be voor de VT250.
Van de partij Dave Deswert, Belgisch nr.1. Dave trok er hard aan, maar kreeg het niet cadeau. Zowel de pole als snelste ronde waren niet voor hem. Deze waren respectievelijk voor Jeroen van As en Rick Westerlaken (40,027 in race 1).
Ook hier dus drie rijders die super snel waren en er vol voor gingen.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31168&g2_serialNumber=2
dagwinnaar Dave Deswert

De Italiaans kampioen Cavalieri zou aan de start komen, maar moest fabrieksverplichtingen voor Tonykart nakomen. Zijn Italiaanse werkgever had nu samen met DM Motorsport een goede vervanger ingezet; Mathias Geernaert. Een felle rijder, rijdend op het randje. En dat merkten diverse rijders.
De internationale toon is gezet en wordt door ons uitgebouwd.

Onze snelle dame Simone Bouwhuis kreeg iets van die felheid mee. Simone is echter niet voor een kleintje vervaard. Onze oogappel in de VT250 S beet van zich af, viel aan, verdedigde knap en veroverde daardoor ons aller respect. Wat ben je snel Simone en wat is je rijstijl een lust voor het oog. Dat Simone een top-5 klassering had kunnen hebben, maar terugviel naar 10 zegt dan ook niets of iets, maar net hoe je het bekijkt. Ze komt er aan mannen!!

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31212&g2_serialNumber=2
Jurgen de Block’s vloeiende stijl

Zes rijders konden zich met de kop bemoeien in de drie races; Dave Deswert, Rick Westerlaken, Onno Tunsch, Jurgen de Block, Jeroen van As en Jeroen Martens. Laatstgenoemde twee maken nog evenveel kans op het kampioenschap en hielden elkaar vooral in de gaten. En dat ging er op hoor. Hard maar fair werd er gestreden. Jeroen van As leek de beste papieren te hebben (ondanks een waarschuwing vanwege 30 toeren te veel, drie plaatsen terug in race 2), maar viel helaas uit in race 3. Een geluk voor hem was dat Jeroen Martens dit keer bleef steken op P6 algemeen, waardoor ook hier het kampioenschap pas beslist wordt in Genk, 14 november.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31206&g2_serialNumber=2
Rookie en kampioenskandidaat Jeroen van As

Van As pakte brutaal de winst in race 1 en dat was schrikken voor Dave. De rookie ging er vol voor. Prachtstijl ook. Dave herstelde de rangorde in de twee volgende races en won deze.
Rick Westerlaken en Onno Tunsch (D) waren elkaars concurrenten voor P2, een strijd die door Rick in zijn voordeel werd beslist. Onno had nog moeite genoeg om op zijn beurt Jurgen de Block van zich af te houden. En dat viel niet mee, want wat is ook Jurgen snel zeg.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31750&g2_serialNumber=2Volop strijd met Mathias Geernaert op kop

Vader Martens reed “steady” naar 9. De leeftijd wreekt zich af en toe, maar hij staat zijn mannetje telkens weer. Net als trouwens de voor het eerst van de partij zijnde Dirk Barends (vader van RK1 Roxy). Dirk had het zwaar. Had langere tijd niet gereden en merkte de heftigheid. Hij hield het twee races vol. Op naar Genk Dirk.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31748&g2_serialNumber=2
Snelle dame Simone Bouwhuis hier voor Thijs van den Heuvel

Paul Sieljes, Simone Bouwhuis en Mathias Geernaert hadden het zoals gezegd constant met elkaar aan de stok. In race drie voegden zich hierbij Thijs van en Heuvel en Joey van Beek. Thijs presteerde super in race 3 met een zesde plaats, Joey deed het zeer goed in race 1 met een zevende plek. Goed te zien dat Joey eindelijk van pech verschoond bleef.
Nu vader Hans nog, want Hans had weer last van een onwillige motor. Nog 1 kans Hans!!

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=31162&g2_serialNumber=2
Hans van Beek, hopelijk binnenkort eens zonder pech. Wat is ie mooi Hans……….


Al met al hebben we weer genoten van rijders, begeleiders, toeschouwers. De prijsuitreiking was als vanouds. Alle Cadetjes op het podium en met een beker naar huis. Iedere klasse apart belicht.
Rest ons vooral u te danken voor een heerlijk raceweekeinde.

Op naar Genk, waar we u op 14 november hopen te treffen bij onze laatste race van het seizoen 2010.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices