#1 05-10-2008 17:08:57

Stefan
Gebruikers
Van: 's-Hertogenbosch
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 2
Website

Stefan Engelgeer, Finntax Racing

Hoi,

ik ben Stefan Engelgeer en ben 28 jaar. Ik ben van beroep internationaal vrachtwagenchauffeur.
Mijn grote hobby (naast m'n beroep) is karten!!

Mijn neefje Mark en ik, vonden karten altijd erg leuk om te doen. Wij gingen regelmatig karten in
Eindhoven voor ons plezier. Na een tijdje, vroegen we ons af, of wij niet eens mee konden
doen aan wedstrijden. Dat leek ons gaaf om een keer mee te doen.

Zo gezegd, zo gedaan. Mark ging op internet speuren (ik zat onderweg big_smile) en al gauw kreeg
ik een telefoontje van Mark. Of ik miss interesse had om mee te doen
met het ARKC kampioenschap. NATUURLIJK !! En dat was twee jaar geleden...

Wij hadden totaal geen ervaring, toen wij onze eerste wedstrijd reden in Eindhoven vorig jaar. Ik werd
natuurlijk aan alle kanten voorbij gevlogen, maar de eerste ervaring was om nooit te vergeten !!!!
Mijn kartliefde was op dat moment echt geboren...
Ik ben al jaren fan van Formule 1 (sinds 1994) , en het was altijd al een droom van mij, om zoiets te mogen
meemaken. Nu, anno 2008, ben ik al twee jaar actief bezig met karten en het is een droom die uitgekomen is.

Mark en ik rijden mee in het zwaargewicht klassement (dankzij de extra pondjes van mij haha) en dat bevalt
ons prima. Natuurlijk willen we allemaal winnen en daarvoor doe je ook mee. Maar het grootste plezier krijg
ik van racen zelf. Het moment dat ik mijn raceoverall aantrek en m'n helm opzet is een onbeschrijfelijk
GOED gevoel. Daar doe ik het allemaal voor. Dat je tijdens de wedstrijden je collega coureurs weer
tegenkomt en de gezelligheid op en langs de baan is alleen maar gaaf.

Ons eerste jaar was natuurlijk leren en ervaring opdoen. Door m'n beroep, heb ik geen tijd om tussendoor te
trainen en kartlessen te volgen. En dat is af en toe best wel jammer. Maar ik leer bij iedere race en van m'n
collega coureurs, dus dat komt allemaal wel goed. Mijn mooiste herrinering was onze laatste race in Uden,
vorig jaar. Daar behaalde wij onze eerste podium!!! Derde plaats bij de zwaargewichten.

En die trend willen wij dit jaar en komende jaren, graag voortzetten. Want het gevoel,
na een zwaar bevochten race, het podium te mogen beklimmen, is niet te beschrijven....

Met vriendelijke groeten,

Stefan

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices