Je bent niet ingelogd.
Racewear en Kart Incentives
Het NK Indoor Karting Individueel
Vooraankondiging IKK race 1 Speedworld Zuidlaren 07-02-09
Nog even te gaan en we gaan van start met seizoen 2009 van het
NK Indoor Racing Individueel, het Individueel Kart Kampioenschap (IKK)
De eerste race van seizoen 2009 zal net als de ARKC worden gehouden bij Speedworld in Zuidlaren, waar Erik en Mathilde Kootstra op zaterdag 07 februari 2009 onze gastheer en –vrouw zullen zijn.
Er is een groot animo voor de IKK en we zijn dan ook blij dat we de eerste race in twee poules kunnen rijden:
IKK First Division
IKK Second Division
We hebben 23 voorinschrijvingen, wat inhoudt dat iedere race sowieso met twee poules van 11 rijders wordt verreden.
Bij losse aanmeldingen worden deze rijders in poule twee geplaatst, zodat een enkele vooringeschreven rijder uit poule 2 doorschuift naar poule 1. Voor race 1 is de aangewezen rijder Quyen Nguyen.
De indeling van de twee poules is gebaseerd op het eindresultaat IKK 2008.
Daarnaast heb ik geprobeerd een zo evenwichtig mogelijke poule indeling te maken, met de ZG redelijk gelijk verdeeld over de beide poules.
Er gingen enkele stemmen op om de ZG in een eigen race te laten rijden, maar daar ben ik persoonlijk niet van gecharmeerd. Het is dan te eenzijdig, er is een stukje uitdaging voor de ZG weg. Nu is de uitdaging toch ook om die lichtere mannen te verslaan en nog mooier, om op het podium totaal te staan.
Beide divisies krijgen per race een bekerset toegewezen, zowel voor de totaalstand als voor de ZG.
Aan de IKK First Division worden net als in 2008 de punten voor het IKK toegekend.
De Second Division krijgt punten op basis van de totaalstand die na afloop wordt berekend op grond van de opgetelde snelste rondetijden per heat. De rijders IKK Second Division krijgen de punten toegewezen die bij de behaalde plaats in deze rangschikking horen.
Je kunt je hierdoor niet veroorloven om rustig aan te doen, al lig je op kop. De snelste tijden per heat zijn erg belangrijk.
We gaan werken met een promotie-degradatiesysteem.
Op basis van de totaalstanden wordt na iedere race het totaalklassement ten behoeve van promotie-degradatie IKK 2009 vastgesteld.
Om de drie races worden de poules opnieuw ingedeeld, waarbij de tussenstand in het totaalklassement bepalend is.
Twee lichtgewichten en twee zwaargewichten zullen om de drie races promoveren en degraderen.
Per race extra punt voor de snelste tijd zowel totaal als bij de ZG (punt telt alleen voor onderlinge ZG competitie).
Twee schrapresultaten.
Aanvang van de races telkens om 13.00 uur, aanwezig om 12.00 uur.
Info Speedworld Zuidlaren:
Brink Oostzijde 12 A
9471 AE Zuidlaren
Drenthe
Telefoon: (0591) 652222
E-mail: info@speedworldemmen.nl
Indeling poules race 1 Zuidlaren:
IKK First Division
1. Kevin den Ouden IKK 1
2. Jeroen van As IKK 1
3. Niels Mutser IKK 1
4. Annemarie Borgers IKK 1
5. Pim Speelman IKK 1
6. Niels Joseph IKK 1
7. Joop van Grinsven IKK 1
8. Dave Noija IKK 1
9. Edgar Wurster IKK 1 ZG
10. Marcel Kerkhofs IKK 1 ZG
11. Paul Bax IKK 1 ZG
12. Mark van den Anker IKK 1 ZG
13. Quyen Nguyen IKK 2 ZG
IKK Second Division
1. Ivo van Strien IKK 2
2. Vince Joseph IKK 2
3. Jerfaas van Sijll IKK 2
4. Paul Broekmeulen IKK 2
5. Eric van der Veen IKK 2
6. Frank Bamberg IKK 2
7. Arnaud Prins IKK 2 ZG
8. Iwan Gerbes IKK 2 ZG
9. Rene Melenhorst IKK 2 ZG
10. Patrick van den Berg IKK 2 ZG
11. Rene Wegman IKK 2 ZG
12. Peter van Dijk IKK 2 ZG
Laatst bewerkt door Casper (22-01-2009 19:00:50)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Ben zeer benieuwd hoe het promotie/degradatie gaat verlopen want stel nou dat Pim Speelman 3 wedstrijden slecht presteert, dan komt hij in IKK Second Division.. Terwijl hij echt wel First Division waardig is.. Mja we zien wel hoe het gaat lopen natuurlijk..
Wat denken jullie hiervan?
Met karten een fantastische toekomst tegemoet.
Offline
Tjah, denk eerlijk gezegd ook dat het niet helemaal de goede manier is..... Zowiezo zou ik het denk ik voor elke wedstrijd doen, en niet om de 3, en de indeling maken aan de hand van de kwalificatie. Aan de andere kant speelt dan de kart weer een grote rol (op sommige banen) waardoor iemand die bijvoorbeeld normaal top uit div. 1 zou zijn, opeens div. 2 moet rijden. Oplossing daarvoor zou dan weer zijn meerdere kwalificaties, maar dat kost weer tijd, en dus geld..... Wat wel een voordeel bij zo'n systeem kan zijn is dat je punten echt op basis van race-uitslag doet ipv snelste ronde (want eerlijk gezegd vind ik ook dat niet dé manier). Geef je div. 1 bijvoorbeeld 31 tot 60 punten, en div. 2 dan 1 tot 30 punten. Zo heeft iemand die zich beter heeft gekwalificeerd toch zowiezo meer punten als div. 2.
Maargoed, hoe een promotie-degradatie regel ook wordt bedacht, denk dat elke zo zijn voor-, en nadelen heeft. Voor nu vooral even afwachten hoe dit systeem dit seizoen uit zal pakken
Offline
ik denk dat het vooral voor de promotie/degradatie kandidaten een lastige situatie wordt, omdat (zoals ik het nu begrijp) hun kampioenschapspunten uit 2 verschillende delen zijn opgebouwd... als ze in divisie 2 rijden, zijn het punten op basis van tijden, en als ze daarna in divisie 1 rijden, zijn het punten op basis van uitslag - in principe tel je dan een beetje 2 verschillende dingen bij elkaar op.
degene die hoog in divisie 1 of laag in divisie 2 rijden hebben hier minder last van, hoewel er nog steeds in het algemeen klassement punten worden gegeven op basis van 2 dingen... iemand die in divisie 2 wel hoog scoort, maar bijv steeds een mindere tijd rijdt omdat hij toevallig heel goed kan verdedigen, zal minder snel promoveren, omdat hij minder punten heeft gekregen tov zijn concurenten, die een snellere tijd hadden maar wel achter hem zijn geeinidigd
echt een andere manier om het te doen weet ik zo snel niet, misschien het aantal punten verhogen, en dan vanaf divisie 1 doortellen naar 1 voor de laatste plaats in divisie 2 - nadeel daarvan is dat het lastig in te schatten of divisie
anyway, het zal altijd wel moeilijk blijven om de ideale regeling te maken, het zal altijd een compromis zijn - het is namelijk nooit hetzelfde als wanneer je pas aan het einde van het seizoen degradeert of promoveert, net als in sportcompetities
Offline
ja maar heirbij zou er zelfs een voordeel uitgehaald kunnen worden. dat er geen gevechten zijn in de 2e divisie race en hierdoor wel de volle 30 punten gescoord worden, omdat deze snellere tijden heeft dan de 1 van de divisie 1
maar nu zijn we allerlei scene's aan het bedenken. we zullen zien wat er gebeurt dit jaar.
casper is altijd al fair genoeg geweest om goeie oplossingen te vinden voor problemen die zich voordoen in zijn series.
''kaihard''
Laatst bewerkt door kaihard (13-01-2009 13:46:45)
Seize every moment...
Offline
De IKK was weer leuk! Foto's van de IKK staan op www.auksfotos.nl
Gr. Frank
Te koop: Intrepid Cruiser voorremmen (bj 2009) incl. Rotax Max senior
Offline
Was idd (voor sommigen) een mooie race.. voor anderen was het best frustrerend..
Ik weet trouwens niet meer wie er naar me toe kwam voor een linkje van die camera..
Maar zie www.x-sportscam.com..
tot Roosendaal..!!
Offline
Ik heb ook een tweetal video's geupload.
(1) Inhaalsactie van Kevin den Ouden.
www.youtube.com/watch?v=Mo3MfI0eBY0
(2) Outloopronde na de laatste heat.
www.youtube.com/watch?v=z2_cNcBfT2s
Offline
Offline
Hee Mr.Q,
Super leuk dat je de inhaalactie waardeerde, het was echter zeer moeilijk om het gaatje te vinden haha!
Met karten een fantastische toekomst tegemoet.
Offline
Whahaha, ik heb er ook idd van geleerd, de 3e heat kwamen ze me namelijk 20 min lang niet voorbij.. ;-)
Offline
jah idd, je kan knap goed verdedigen. Ik kwam er inderdaad niet langs, en de anderen die achter je hebben gelegen ook niet.
Offline