#1 01-11-2009 14:17:53

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

cpoint.jpg
 
arkc.jpg

Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

Vorige week reisden we voor het eerst met de ARKC af naar Enschede, waar we bij Go Planet Kartracing de tiende race van het NK Indoor Racing voor Teams af zouden werken.
Go Planet is in 2009 voor het eerst in onze raceseries opgenomen en daar hebben we geen spijt van gekregen. Integendeel zelfs, want de mannen hebben daar in Enschede een solide organisatie staan, met een prachtige baan, mooie lay-out, top karts en dito personeel. Kortom het zou een feestje worden daar in het mooie Twente.

Nadat de zeventien teams waren gearriveerd en de loting was verricht konden we van start gaan met de kwalificatie. Een kwalificatie waar verrassend T&S Racing het beste uit tevoorschijn kwam. Sebastiaan Circkens heeft hier de nodige ervaring en dat bleek meteen in de kwali. Trots stond hij op pole.
Op twee en vier stonden de rivalen aan kop in de ARKC tussenstand TechBlue-COR Racing en Racelijn.nl-Mechanica elkaar nerveus te observeren. Slechts een paar punten scheiden hen in de totaalstand, zodat deze race wel eens een sleutelwedstrijd zou kunnen zijn. En dat straalden de teams uit.
Op drie JSM Racing dat in Sander van Os is een goede, snelle rijder heeft, die behoorlijk kan pieken. Het hele team en aanhang hoopten vurig dat nu eindelijk eens het podium gehaald zou worden, na al diverse keren er net naast te hebben gegrepen.
Het snelste ZG team Supreme Racing vonden we terug op P8, erg knap.

En zo ging de race van start en konden we ons op gaan maken voor drie uur spanning en strijd, want spannend zou het worden deze middag.
Vanaf het begin vochten de vier koplopers zich licht naar een kleine voorsprong op acht achtervolgende teams. T&S hield knap stand, terwijl TechBlue en Mechanica in elkaars nabijheid bleven, reden voor Sander om de aanval te kiezen en op te stomen naar P2.

Achter hen waren het vooral het nieuwe team rond Niels Mutser, Fast Forward Racing en de twee jongerenteams B&N Polen-Henries Place en Primera Racing die goed volgden, maar door de onderlinge strijd de aansluiting met de kop kwijt raakten.
Nog zes teams sloten aan, RN Racing het jongerenteam afkomstig uit de NJIKV school, Supreme, verrassend Roma Racing, Q-Tox, Finntax Racing en RMK Racing maakten de strijd in de loop van de race zooooooo spannend.

De eerste wissels gaven niet zo erg veel verandering in het wedstrijdbeeld, wat tekenend is voor de sterkte van de teams in de breedte. Jorg Aldenhuijsen van Racelijn.nl maakte echter net het verschil met de rest. Wat heeft die jongen een inzicht en wat kan hij sturen. En dat merkte de rest telkens als Jorg in de kart stapte. Frustrerend om tegen hem te rijden lijkt me. Teammaatje, zeg maar leerling Pim Speelman gaat dit seizoen gewoon mee, en zo kon het vandaag zijn dat de mannen in drie uur een ronde voorsprong konden pakken. En dat is niet mis, want ook Kevin den Ouden en Jeroen van As kunnen namens Tech Blue ook een stuk sturen. Ze bleven in het spoor, hielden Racelijn.nl telkens in het zicht, maar het elastiek rekte uit gedurende de race.

Roma Racing was een opvallend team vandaag. Ze hadden reden om te feesten, want ze reden erg, erg sterk in de ZG klasse. Dat verklaarde denk ik de blijvende brede glimlach die ik bij de rijders zag.

Net als de koplopers bij de ZG, Supreme Racing, bestaande uit Tim Porter en de helemaal terug zijnde Bas Kursten, die er geen gras over lieten groeien. Ze waren duidelijk een maatje te sterk voor de overige ZG-teams en raceten geconcentreerd naar de verdiende overwinning. Ze stomen door naar het kampioenschap.

Zwaarder hadden het de teams achterin. Q-Tox 2, Qurius 1 en 2 en 3D VCN vochten voor wat ze waard waren, maar moesten genoegen nemen met een onderlinge strijd achterin het veld.

In vorige races zagen we nogal eens dat JSM terrein prijs moest geven in de loop van de race. Vandaag echter niet, het team had zijn zinnen gezet op het podium en ging er meer dan ooit vol voor. En dat wierp zijn vruchten af. Een mooie derde plek halverwege was de eerste beloning. De tijdwaarneming verstoorde het optimisme in eerste instantie toen bleek dat ze een aantal seconden waren kwijtgeraakt en plots op vier lagen achter T&S. T&S, waarin jongeling Tom onder mentorschap van Sebas naar grote hoogte steeg. Sportiviteit ook bij dit team. De voorsprong werd als niet terecht beoordeeld. De race ging door, maar de seconden werden onthouden.

Zo trof het noodlot eveneens Q-Tox, dat eenzelfde euvel meemaakte. Ook hier uiteindelijk correctie na afloop. Q-Tox reed met vaste waarde Igor Corbeau en gelegenheidsrijder IKK-First rijder Niels Snoeck een dijk van een race en reed constant rond de top tien. Bij Igor spat de ervaringvan het scherm, Niels is een jongen waar we in de toekomst nog leuke dingen van kunnen verwachten. Ze lieten zich door de timerperikelen niet uit het veld slaan en gingen professioneel op jacht naar die top-tien plek, een jacht die uiteindelijk beloond werd met een negende plaats.

Prachtige inhaalacties waren te bewonderen. Paul Broekmeulen plaatste wel een hele mooie recht voor mijn neus, net als Sander van Os. Sander viel ons meer dan gemiddeld op in deze race. Hij was de kartrekker bij JSM en trok het team mee naar grote hoogte. Zelf reed hij de snelste dagtijd van 40,69 sec., goed voor een extra wedstrijdpunt. Reden genoeg voor de WL om na afloop Sander te belonen met de titel Rijder van de Dag. Een mooi compliment voor een toprijder.

B&N Polen-Henries Place heeft in de jonge rijders Paul Broekmeulen en Jorg van den Oever twee ruwe diamanten in bezit. Diamanten die worden geslepen. Vanaf een plek rond P15 in het begin van het seizoen, naar een plek rond P10 halverwege, naar uiteindelijk een vaste waarde rond P5 nu op het eind van het seizoen. Let op hen volgend jaar.

Als team moet je gewoon in de breedte sterk zijn om te scoren in de ARKC. De meeste teams lukt het aardig, maar een enkel team moet toch werken aan de zwakke schakels die je in de race ziet. Zowel aan techniek als aan tactisch inzicht. Welke rijder rijdt welke heat, een gegeven dat van groot belang is, maar niet door ieder team even goed wordt ingevuld.

En zo vlogen de drie uur weer eens voorbij. Door de spanning die de races telkens met zich meebrengen lijkt het alsof we net bezig zijn en dan alweer af mogen vlaggen.

Ook de gedrevenheid van het personeel en de geweldige staat van de karts maakten deze dag tot een groot feest.

En zo raceten de teams naar de finish die in de verte lag te wachten.
Racelijn.nl sloeg hun slag, maar kon nog niet genoeg afstand nemen van Tech Blue om zich kampioen te kunnen noemen. Dat zal volgende race op 15 november bij Traxx in Uden een vervolg krijgen.
T&S Racing ging erg sterk als derde over de finish, op zeer korte afstand gevolgd door JSM Racing. Na overleg met personeel en bestudering van de rondetijden werd de derde plaats ex-aequo aan beide teams toegewezen, zodat JSM dan eindelijk het felbegeerde podium mocht beklimmen.
B&N Polen eindigde verdienstelijk op P5, net voor Fast Forward en Supreme Racing, dat de winst bij de ZG knap naar zich toe trok.

Om de plaatsen twee, drie en vier bij de zwaargewicht klasse was de strijd hevig. Roma reed zoals gezegd erg knap naar P2 ZG, tien algemeen. Ze reden m.i. hun beste race van het seizoen.
Maar dan de strijd om ZG drie en vier. Tot de laatste ronde kon het beide kanten op met RMK in de achtervolging op Finntax. En wat kwamen ze dichtbij. En wat was Mark Janssen moe. Moe, maar trots dat hij mede dankzijde de aanmoedigingen van teammaat Erik van den Hoogen, die felbegeerde derde plek wist te houden. Het had geen twee ronden langer moeten duren.
Qurius 1 zit tegen de prijzen aan. De snelheid is er, het vertrouwen groeit. Nu nog de stabiliteit in presteren en het komt helemaal goed met vader en zoon Johan en Willem Stienen.
Dat de strijd achterin net zo heftig als aan kop en de teams voor ieder resultaat racen blijkt uit de heerlijke reactie van Wessel Vos toen bleek dat 3D VCN geen laatste was geworden. Ten koste van Qurius 2, waar het goed was te zien dat Remco Vos weer terug was na de Pfeiffer perikelen.
Prachtig om te zien en mee te maken. Groot compliment voor deze teams.

En zo kwam een eind aan een heerlijke racedag, die werd besloten met een prijsuitreiking, die deze dag denk ik uiteindelijk 17 winnaars kende.

Opmerking bij de einduitslag:
Teams na JSM hielden hun plaats, dus te beginnen met B&N Polen op P5.
Na de correctie van Q-Tox behielden na Roma op P10 alle teams vanaf P12 hun plaats.

De volgende race is op zondag 15 november 2009, plaats van handeling Traxx Party en Kartcentrum Uden.

Tot dan,

De uitslag:

1. Racelijn.nl – Mechanica    30
2. Tech Blue – COR Racing    26
3. JSM Racing            24 (snelste ronde)
3. T&S Racing            23
5. B&N Polen – Henries Place    21
6. Fast Forward Racing        19
7. Supreme Racing        17    ZG 1 30
8. Primera Racing        15
9. RN Racing            13
9. Q-Tox            13
10. Roma Racing        11    ZG 2 27 (snelste ronde ZG)
12. Finntax Racing        10     ZG 3 23
13. RMK Racing          9    ZG 4 21
14. Q-Tox 2              8
15. Qurius 1              7    ZG 5 19
16. 3D VCN              6    ZG 6 17
17. Qurius 2              5    ZG 7 15


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 01-11-2009 16:53:16

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

Casper. Volgens mij stond Jsm op 3 met kwali
en mechanica op 4 .

Gr. Sander

Zal ik aanpassen; Jij stond daar tenslotte niet voor niets op 3;
Casper.

Offline

#3 01-11-2009 17:34:13

Pascal
Gebruikers
Van: Alkmaar
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

Casper,ik kan me bij jou commentaar alleen maar aansluiten .GO-Planet Enschede had het zeker goed
voor mekaar dit race weekend,en is zeker een Arkc-waardige baan.Compliment aan de monteurs & het
baanpersoneel.Top-weekend gehad & nu onderweg naar de een na laatste race bij Traxx te Uden:))

Gr. Jsm-Pas


One goal,one vision

Offline

#4 01-11-2009 20:06:49

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

Casper, Stefan was er niet bij vorige week, ik denk dat je Mark Janssen bedoelt tongue

Pfffff, haal ze altijd door elkaar. Ze lijkken toch niet echt op elkaar smile Wordt aangepast. Gr. Casper.

Offline

#5 01-11-2009 21:24:08

Sjors
Gebruikers
Geregistreerd: 22-12-2008
Posts: 3

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

Casper,

wij (roma racing) hebben ook de snelste ronde van de zwaargewichten gereden dus volgens mij krijgen we daar nog een extra puntje voor!

Klopt ook nog eens smile Aangepast. Gr. Casper.

Offline

#6 02-11-2009 13:01:58

JSM-Sander
Gebruikers
Van: hilversum
Geregistreerd: 05-10-2008
Posts: 49
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

Bedankt Casper

Offline

#7 03-11-2009 15:17:38

tobrob
Gebruikers
Geregistreerd: 03-11-2009
Posts: 2

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

En Casper kun je dit ook nog ff veranderen aub

Dat verklaarde denk ik de brede glimlach die ik telkens bij de rijders zag.

VERANDEREN IN

Dat verklaard denk ik de blijvende brede glimlach.

Dat klinkt zo mooi, moet ik wel aanpassen smile

Offline

#8 06-11-2009 12:32:57

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: Verslag en uitslag ARKC race 10 Go Planet Enschede

klopt het dat de punten wel zijn opgeschoven? door de twee nrs 3 is er geen 4e plaats, maar de nr 5 heeft wel het aantal punten van een 4e positie gekregen, waardoor elk team eronder eigenlijk qua punten 1 plaats teveel heeft...

Klopt precies.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices