#1 16-11-2009 22:42:02

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag MKS race 10 IKM Swalmen 08-11-09

cpoint.jpg

mks.jpg
Formula 1 of Indoor Karting


Op zondag 8 november 2009 werd de voorlaatste race gereden op het indoorcircuit van Euro Indoor Karting in het Limburgse Swalmen. Met het einde van het kampioenschap in zicht, waren er nog verschillende kanshebbers voor het kampioenschap. De uitslag deze race zou dus bepalen of de strijd tot de laatste race zou duren. Stiekum hoopten we daar wel op.

Twaalf teams stonden klaar om aan de kwalificatie te mogen beginnen. Na de eerste sessie waren de teams BKWH en SignMind de eerste teams die afvielen. In de tweede sessie hield Speedworld het al na een tergend langzame ronde voor gezien. Een technisch defect zorgde dat hun kart niet meer vooruit kwam. Gelukkig wist het team het euvel te vinden en te repareren voor de start van de race.
Naast Speedworld waren de teams Squadra Revolution, Fencer.nl, Ritel Blinkers- Poppe en IKM ook klaar na de tweede kwalificatie. De laatste sessie om de pole-position ging tussen de overgebleven teams Mechanica, KCR, VeersedamAuto, Pitparts.nl en North Racing dat de laatste races heel consequent in de top 6 vertoeft. Mechanica pakte de pole-position met achter zich KCR en Veersedam.

p.php?a=RlsgMSMzOiI0MlQyJTIvYXJtOjE8Jz8yNyo6MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D&m=1257885227
Pech voor Team Speedworld

De start verliep vlekkeloos zonder  aanvaringen. Na slechts een ronde op racesnelheid, was het North Racing die de uitstekende kwalificatiepositie in rook op zag gaan. Een technische defect wierp het team naar de laatste plaats terug. Met vier ronden achterstand ving men de race uiteindelijk weer aan.
Voorin sloegen de eerste vier teams een gat naar de rest. Ook IKM zat er aanvankelijk bij, maar moest langzaamaan lossen.
Achterin het veld was SignMind ondertussen ingehaald door BKWH terwijl Speedworld bezig was met een mooie opmars en lag voor de wissel op plaats acht.
Mechanica bouwde ondertussen de voorsprong uit en had al in de eerste 20 minuten de achterliggende teams in het vizier.

Tijdens de eerste wisselperiode was North Racing bezig terug te komen toen men weer pech kreeg.
KCR en Veersedam waren inmiddels ook de achterliggers SignMind en BKWH genaderd en gingen er aan voorbij. Op dat moment was Mechanica al bezig de teams op de plaatsen 7 en 8 op een ronde te zetten.
De pech van North Racing  bleef in deze periode maar voortduren en men moest telkens weer naar binnen om het technische euvel te verhelpen.

p.php?a=RlsgMSMzOiI0MlQwKj0vYXJtOjE8Jz8yNyo6MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D&m=1257885236
Remco de Rotte, namens Fencer.nl weer aan de bak, nog niets verleerd

Na circa 45 minuten geracet te hebben en IKM, ondanks wat achterstand, nog steeds zicht had op de voorste teams, vergooide een luchtbel in de benzineleiding de kans om belangrijke punten te pakken. De kart kwam stil te vallen, werd met hulp van monteur Joop weer aan de gang geslingerd, maar de achterstand was te groot geworden.  Het team legde zich zoals gewoonlijk niet bij de pakken neer en zette alles op alles om zo ver mogelijk naar voren te komen.

Tijdens de tweede wisselperiode  vonden er twee bepalende situaties plaats. Als eerste het team van BKWH. Zij waren inmiddels op weg om in de top tien een plaats te veroveren, toen Kai te vroeg binnenkwam. De communicatie tussen Bas en Kai verliep niet vlekkeloos met kostbare seconden verlies in de pitstraat als gevolg.
Het tweede geval had te maken met een team uit de top drie van het veld. Veersedam zat KCR tot dat moment op de hielen, maar vergat binnen te komen tijdens de verplichte wisselperiode van 20 minuten. Dat leverde het team een tijdstraf op van 30 seconden.  Het team onderging de tijdstraf gelaten en besefte waarschijnlijk dat het KCR daarmee in de kaart speelde. Desondanks wist het team wel de derde plaats vast te houden al was de achterstand naar de tweede plaats haast onoverbrugbaar geworden.
Achter Veersedam was het Pitparts.nl dat de vierde plaats stevig in handen leek te hebben. Ze reden daar meer dan 2,5 uur van de race. Maar ook daarachter reden Fencer.nl, op plaats vijf, en Revolution, op plaats zes, een dijk van een race voor het team van Speedworld dat was blijven steken op plaats 7.

p.php?a=RlsgMSMzOiI0MlQyJzMvYXJtOjE8Jz8yNyo6MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D&m=1257885226
Tweede overwinning op rij, Racelijn.nl-Mechanica

De posities leken lange tijd verdeeld te zijn. Weinig bumper aan bumper gevechten zo leek het, en bijna overal zat wel een ronde of meer verschil tussen de teams. Maar met rondetijden van iets meer dan 36 seconden, gaf dat echter een vertekend beeld in de onderlinge afstand. En zoals een Engels talige zegswijze aangeeft: “The bullshit stops, when the checkered flag drops.”
Daar kwam ook het team van Revolution achter. Vlak voor de vijfde wissel, met nog 40 minuten op de klok, brak het rechter achterwiel af. Ondanks de ontzettend snelle hulp van de SignMind crew, was daarmee de zesde plaats verloren. De frustratie en teleurstelling was heel begrijpelijk af te lezen van de rijder die bij de wissel uitstapte. Het team was ineens kansloos voor de top tien en eindigde na drie uur racen op de elfde plaats voor North Racing dat bijna 40 ronden achterstand had opgelopen door de technische problemen. De inzet die de rijders van North Racing bleven tonen was echter bewonderenswaardig. Alsof ze nog steeds in gevecht waren om de vijfde plaats, bleven ze ronde na ronde solide en snelle tijden rijden. De fles champagne, als aanmoedigingsprijs, was daarom voor het hele team.

Om nog even te komen op de voornoemde zegswijze, dat moet KCR ook gedacht hebben. Ondanks dat niet KCR, maar Mechanica eerste lag, leek het wel of juist zij gespannen waren om de race te winnen. Uiteraard had dit te maken met de stand in het kampioenschap, want als de race zou eindigen zoals die op dat moment was, zou het team uit Roosendaal voor de tweede keer het kampioenschap pakken nadat men deze vorig jaar kwijt was geraakt aan IKM. En dat lukte.
Tot in Maastricht was het te horen. Men dacht even dat het carnaval was vervroegd, maar nee, het waren de toejuichingen voor dit snelle team.

Op plaats vier werd Pitparts.nl, in een jaar dat door het team als leerjaar werd beschouwd, ook nog eens met de wetenschap geconfronteerd dat de race pas over is na het vallen van de vlag. Zo lang had men vanaf de start de vierde plaats in handen gehad. Maar met nog 10 minuten te gaan, kwam Fencer.nl ineens heel dichtbij. Een beetje ruimte was genoeg om de kart ernaast te zetten. Fencer pakte daar de vierde plaats mee met de eindstreep in zicht. Een keer geen pech en loon naar werken. De mentale veerkracht die de rijders van dat team hebben, werd daardoor  eindelijk eens beloond.

p.php?a=RlsgMSMzOiI0MlQyITcvYXJtOjE8Jz8yNyo6MTI%2BNzklIi0iJjs%2FNA%3D%3D&m=1257885224
Rijder van de dag Niels Joseph names Pitparts.nl

De rijder van de dag was echter Vince Joseph van Pitparts.nl. Zijn constante snelheid viel op tijdens de race. En mede daardoor reed het team lange tijd op de vierde plaats.

Het slotstuk van een prachtig en boeiend MKS seizoen zal op 28/29 november plaatsvinden op de baan van de regerend MKS kampioen IKM in Middelburg. De kampioenen zijn bekend, maar daarachter ligt de strijd nog volledig open. We kijken er naar uit en hopen op een spetterende seizoensafsluiting.

Uitslag:

1.    Racelijn.nl-Mechanica (+ pole, + snelste ronde) 32
2.    Team KCR 26
3.    VeersedamAuto-IKM 2 23
4.    Fencer.nl 21
5.    Pitparts.nl 19
6.    Team Speedworld 17
7.    Ritel Blinkers-Poppe 15
8.    BKWH 13
9.    IKM 12
10.    SignMind 11
11.    Squadra Revolution 10
12.    North Racing 9


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 16-11-2009 23:05:57

Pim Speelman
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 35

Re: Verslag MKS race 10 IKM Swalmen 08-11-09

pole+snelste ronde is toch allebei een punt dus dan 32 punten toch?

gr pim


"Racing is in my blood" 
   Senna is the best ! ! !

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices