#1 27-05-2010 21:39:35

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag MKS race 5 Antwerp Karting 16-05-10

cpoint.jpg

mks.jpg


Verslag MKS race 5 Antwerp Karting 16 mei 2010

Heb je het over de top in indoorracing, bedoel je Master Kart Series (MKS), formula 1 of Indoor Racing.
En deze titel wordt race na race waar gemaakt. Zo ook vorige week zondag toen  we met 13 teams aan de start stonden bij Antwerp Karting. De outdoorbaan ligt er prachtig bij en is uitstekend geschikt voor deze vorm van racing. Een genoegen om te zijn. (Niet in de laatste plaats vanwege het goede en vriendelijke personeel en natuurlijk de goede catering).

MKS, teamracing met eigen materiaal, waarbij de teams voor de rollende chassis zorgen en de wedstrijdleiding voor de motoren die op huurbasis ter beschikking worden gesteld. Motoren worden op loting uitgegeven, waarbij een team niet meer dan twee keer dezelfde motor kan loten = Gelijkwaardigheid = close racing = MKS.
De chassis zijn vrij, mits van een CIK/FIA homologatie voorzien. De merken CRG, Eglem, Kombikart, Birel, Spirit en Gillard zijn in de MKS present, wat de serie nog meer charme geeft.

De motoren liggen erg dicht bij elkaar, tuner Edward Terol heeft een knap staaltje werk verricht. Ook dat bleek dit weekeinde weer eens. De teams zaten in de vrije training al dicht bij elkaar, maar in de kwalificaties wel heel erg dicht. En zo kon het zijn dat MM Racing maar 7/1000 sec., ja zevenduizendste seconde, te kort kwam om de eerste Q te overleven. Spijtig voor het team, maar ze gingen er samen met Antwerp Karting en RREM Racing uit.
Veersedam was hier de snelste.

p.php?a=dHxmXkw7PUwqYHtlPzwzJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1274797407

Q2 was voor Mechanica. De eerste vijf teams zaten nu allemaal in de 44, binnen 3/10 sec.
Nummer zes, KCR, kwam 1/10 te kort op nummer vijf Primera en kon samen met IKM (koploper in de tussenstand), Ritel, PDB en van Grinsven de pitstraat op te zoeken.

Q3, bepalend voor de startopstelling en de polepositie die goed is voor een extra punt werd een thriller, waarin Veersedam in de laatste rondjes toesloeg en er met de pole in 43,982 sec. vandoor ging. Ruben Boutens stond trots op die pole, geflankeerd door nr.2 Racelijn.nl-Mechanica, Silverstone, RN Racing en Primera. Deze vijf teams stonden binnen drietiende, zodat een mooie race zich aandiende.

En die kwam er. Veersedam nam de kop en bleef daar de hele eerste stint. Vier team er achter jagend, vechtend om de aansluiting te houden.
We zaten links achter op de baan eens lekker de boel af te kijken. Jongens wat ging het daar hard, en wat zit bij die moeilijke bochten toch een kwaliteit onder de rijders. Techniek is een aanvullende uitdrukking die hier op zijn plaats is.
Ralf van der Grift vloog vechtend met Ruben over de baan. Loerend op die ene kans die kwam. Hier achter Racelijn aan kop van de achtervolgers RN Racing en Primera. RN Racing, vertegenwoordigd door Ryan Born reed in de slipstream van Jorg Aldenhuijsen, Racelijn en viel aan na zo’n half uur rijden. Jong, onervaren, tegen ouder en ervaren. De actie lukte niet. Sterker nog, Kevin den Ouden van Primera kwam meteen binnendoor bij RN. En dan gaan die twee ervaren rijders er voor zitten en lopen ze weg. Ryan herstelde zich goed, maar een klein gat was geslagen.
Daarachter waren het KCR, Ritel, IKM die knap volgden op korte afstand.
Vanaf P9 waren het PDB, Antwerp Karting, van Grinsven en RREM die hun eigen strijd streden.

p.php?a=dHxmXkw7OEwqYHtlPzwzJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1274797406

Ronde na ronde ging het zo door, met als winnaars vooral de toeschouwers die een hete strijd voorgeschoteld kregen, een gekruid hoofdgerecht zogezegd.
En dan komen de wissels. De eerste teams vlekkeloos. Brian van Primera roept Kevin liggend op P2 binnen. Er staat al een ander team. De roep om door te rijden wordt niet gehoord. Kevin sluit aan en moet wachten op zijn wissel. Hij had niet de tegenwoordigheid van geest om er bij langs te rijden en de race te hervatten. Ronde achterstand, weg kansen op het podium. Het team zou blijven strijden en naar P6 terug weten te komen. Kenmerkend voor hun teamgeest. Nooit opgeven.

Silverstone bleef goed gaan toen Chris Lauffer het stuur overnam. Sterker nog, na verloop van tijd werd de kop gepakt. En zo ontstond er een fel duel. Een duel dat werd beslist toen de matadoren Dave Adriaanse namens VeersedamAuto en Ralf van der Grift namens Silverstone in de kart zaten. Stuivertje wisselen, kijken, kijken, kijken, toeslaan in de bocht voor start en finish. Het was Dave die dit presteerde. En niet zo zuinig ook. Ralf probeerde nog te verdedigen, kwam in het zand en moest toegeven. De weg naar de gladiolen lag open voor Veersedam.
Zowel Silverstone als Racelijn.nl bleven goed volgen in dezelfde ronde, terwijl RN Racing, nog winnaar in Oldenzaal, het goed vol bleef houden op P4.

p.php?a=dHxmXkw7PkwqYHtlPzwzJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1274797406

KCR en Primera bleven elkaar beloeren. KCR bleef snelle ronden zetten, waardoor Primera in hun opmars het eindstation op P6 bereikte.
Positieve vermelding voor MM Racing. Bas Kursten en Frank Bamberg reden hun beste race tot nu toe. De mannen gaan dit jaar voor een top 5 klassering. Zat er nu nog niet in, P7 werd het uiteindelijke resultaat, maar let op, ze komen er aan.
Ritel reed met de nieuwe CRG en kwam er achter dat dit even wennen is, zowel het rijden, remmen als afstellen is anders dan bij de Eglem. Ook hier geldt dat ze een mooie race reden waarover teamcaptain Rene Joziasse tevreden kan zijn. Ze waren vol in gevecht met MM Racing en het PDB Racing van Yvonne Houffelaar. Yvonne ging als de brandweer met haar team, maar kwam net te kort op Ritel. Wel wist het team IKM voor te blijven. IKM dat weer een moeilijk race reed en kostbare punten verspeelde in de strijd om het kampioenschap. Ze zijn nog koploper, maar het houdt niet over.

Antwerp Karting en RREM hadden een moeilijke seizoenstart, maar komen bij. De aansluiting met de rest is gevonden. En dat zal de komende tijd in resultaat omgezet moeten worden.
Een resultaat dat dit keer niet weggelegd was voor team van Grinsven Scooters in de Kombikart. De kart bleek lastig af te stellen. P12 werd hun deel.

p.php?a=dHxmXkw8VD1uemwuKzYtPjI6OjQ5OyYyKzE5LTM%2BMiU%2BJzE%2FOicjKD8nNyM%3D&m=1274797411

Na de race werd tijdens de mooie huldiging door Edgar Dobbelsteen de rijder van de dag bekend gemaakt: Unaniem: Dave Adriaanse team Veersedam Auto.

We hebben echt genoten van deze heerlijke race waar bleek dat de teams naar elkaar toegroeien. Er is er geen een meer die er uit springt. Het kampioenschap ligt helemaal open.

We gaan voor de volgende race naar binnen. Traxx Party en Kartcentrum Uden is het toneel van race 6 op 13 juni aanstaande. We zien er naar uit.

Tot dan.

p.php?a=dHxmXkw7M0wqYHtlPzwzJzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1274797408


De uitslag:

1. Veersedam Auto        32
2. Silverstone Kartteam        26
3. Racelijn.nl-Mechanica    23
4. RN – Cpoint Racing        21
5. KCR                19
6. Primera Racing        17
7. MM Racing            15
8. Ritel                13
9. PDB Racing            12
10. IKM                11
11. Antwerp Karting        10
12. Van Grunsven Scooters      9
13. RREM Racing          8

Pole: Veersedam Auto
Snelste ronde: Veersedam Auto; 43,981 sec. in ronde 206.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 27-05-2010 22:11:44

Frank
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 08-12-2008
Posts: 25

Re: Verslag MKS race 5 Antwerp Karting 16-05-10

Hey Casper,

Leuk verslag. Heb nu al zin in Uden.

Gr.

Frank


Te koop: Intrepid Cruiser voorremmen (bj 2009) incl. Rotax Max senior

Offline

#3 29-05-2010 18:07:34

RookieRene
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 06-08-2009
Posts: 14

Re: Verslag MKS race 5 Antwerp Karting 16-05-10

Meer actiefoto’s gemaakt tijdens het MKS weekend in Antwerpen zijn te vinden op onze internetpagina: RREM Racing - Foto’s.

Groeten,
het RREM Racing Team.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices