#1 07-03-2011 16:10:28

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Verslag MKS en IKK 2 KCR Roosendaal

cpoint.jpg

ikk.jpg

mks.jpg


Verslag MKS en IKK 2 KCR Roosendaal

Het ene moment heb je net de geslaagde seizoensopening in Den Haag achter de rug, het andere moment zit je al weer in de auto onderweg naar Roosendaal om bij KCR de tweede race van de MKS en IKK te begeleiden.
Onderweg bedacht ik me dat het in Roosendaal eigenlijk nooit verkeerd is gegaan. Het materiaal is altijd top, de baan ligt er perfect en uitdagend bij en het baanpersoneel is gewoon goed!
In Roosendaal aangekomen lieten we ons natuurlijk eerst de bekende cappuccino goed smaken alvorens alles klaar te zetten.

De MKS teams waren al druk met hun vrije zaterdag training aan de gang om de karts klaar te maken voor de zondag, toen de eerste IKK rijders binnen kwamen druppelen. Maatjes en bekenden zoeken elkaar op, de motor wordt opgeladen voor het IKK middagprogramma.
Bij de MKS bleek al gauw dat het zondag een hete strijd zou worden, de beste tijden van de teams onderling lagen weer slechts een enkele honderdste van een seconde uit elkaar.

Vandaag was Robbie van Zetten vanuit de Second als zestiende rijder aan de First toegevoegd. Niet iedereen kent kennelijk de gang van zaken, daarom nog een korte uitleg. In de First worden 15 rijders geplaatst, telkens voor drie races, waarna een promotie-degradatie beoordeling plaats vindt. Op banen met meer deelnemersmogelijkheden worden rijders vanuit de Second toegevoegd, zodat we met een evenredig aantal rijders de wedstrijd ingaan. De rijder(s) die uit de Second worden toegevoegd krijgen de punten die ze in de First bijeen rijden. Ze blijven echter in de Second geplaatst, totdat de helft van hun races in de First is gereden, dan gaan ze automatisch over in de stand naar de First.

Vandaag was Robbie dus toegevoegd, simpel omdat hij super snel is en al helemaal in Roosendaal. Maar ook omdat Annelien Boutens zichzelf niet toevertrouwde aan de First. Ze doet zich te kort, want ze is een toprijdster, maar haar verzoek om in de Second te starten werd gehonoreerd.

Vanaf 13.00 uur gingen we van start met de IKK. Al snel bleek dat Roosendaal een van de beste kartbanen in Nederland is. De karts waren werkelijk top weggezet. Eigenlijk was het hele weekeinde van hoog niveau. Geweldig.

Second Division
De Second Division beet zoals gewoonlijk het spits af. De groep rijders, zowel licht- als zwaargewichten, is enorm aan elkaar gewaagd. Je kunt gewoon geen voorspelling doen, omdat er meerdere rijders voor de overwinning in aanmerking komen.
Twee van hen waren Annelien Boutens en Malcolm Poppe uit Zeeland, die hier de weg blindelings weten te vinden. Ze trokken er meteen hard aan in de kwalificatie, waarin vooral Annelien haar kandidatuur voor de eindoverwinning zette. Ze pakte pole, net voor Malcolm en de verrassend sterke ZG rijder Rehuel Latuheru uit Utrecht.

Direct na de start van de race waren het deze drie rijders die de het tempo aangaven. Het ging hard daar aan kop. Een aantal rijders vocht zich echter naar voren en beet zich in hun vast. Een van hen was Jeroen van Dorp. Strak rijdend maakte hij het leven van Rehuel zuur. De tweede ZG rijder Dylan van den Berg kwam mooi opzetten en bewees dat de ZG rijders sterk zijn dit jaar. Hij sloot aan bij Jeroen. De een na de andere rijder vond aansluiting, waardoor al snel een groep van zeven rijders ontstond. Dylan ging verdedigend rijden, waardoor de eerste vier weg konden komen. Mooi en effectief verdedigde hij, dat wel.
Wat verder naar achteren was het Sverre Zielman die het lastig had. De revelatie van Den Haag vocht voor wat hij waard was, maar moest zijn meerdere erkennen in Robin Joosen, Paul Bax, Dennis Ritzen en Kevin Kersten. Achter deze rijders waren het weer Quincy Cecilia, Osman Akagunduz, Wessel en Remco Vos, Marco kolk en Laurens Hofman die een leuke onderling gevecht uitvochten. De uitslag van de race was de hiervoor genoemde volgorde, maar kwam pas na stand na al die hard bevochten inhaalacties.

p.php?a=JSIiMD1ge3QoMzMuJjQxJzE6Jis5Jz0yKzclNDI%2BMiU%2BIi0jJj4%2FMTo%3D&m=1298917278
Op pole, latere winnares Annelien Boutens

De tweede race gaf aan kop hetzelfde beeld met Annelien en Malcolm voorop. Malcolm kon volgen, maar had niet genoeg in huis om aan te vallen. En dat zegt ook wat over de rijcapaciteiten van Annelien, want die Malcolm kan toch een stuk racen hoor.
Dylan had het op zijn heupen en versloeg in een rechtstreeks duel de voor hem gestarte Rehuel en Jeroen. Rehuel verbaasde me opnieuw met zijn vloeiende rijstijl.
Jeroen van Dorp mist nog wat ervaring, maar gaat er komen. Wat is hij met sprongen vooruit gegaan. Jeroen voerde een groep van acht rijders aan. Hij moest de ene na de andere aanval verduren, werd af en toe gepakt, maar counterde even zoveel keren. En zo dwing je dan een mooie vijfde plaats af.
De groep veranderde twintig minuten lang van samenstelling en volgorde. Uiteindelijk zette Paul Bax een topresultaat neer en liet alle andere mannen achter zich. Opvallend de goede klassering van Quincy, Osman en Dennis, die Wessel, Marco, Remco en Laurens aftroefden.

En dan race drie, waarin Malcolm vanaf plaats twee vrij snel Annelien pakte en iedereen werkelijk helemaal naar huis reed. Niets meer en niets minder.
Achter hem ontstonden er groepjes van twee rijders, met Annelien-Jeroen en Dylan-Sverre van voren. Dylan en Sverre werden afgetroefd door Jeroen, die op zijn beurt het niet redde tegen Annelien. Ja Jeroen, die ben je niet zomaar voorbij.
Eind van dit liedje was wel dat we in Annelien een sterke winnares hadden van de Second Division, met Malcolm als mooie tweede.

Jeroen en Dylan vochten hun strijd uit. Dylan was vandaag een zeer snelle ZG, getuige zijn beste tijd, die gewoon de beste van de ZG was over de hele dag, goed voor een extra punt. Jeroen en Dylan eindigden door hun resultaat op een gedeelde derde plaats, waarbij de snelste tijd de beslissing bracht in het voordeel van Dylan.
Dylan had daarvoor wel veel te stellen gehad met Rehuel, Sverre en Paul. Hij redde het maar net.
Tot aan de finish ging iedere rijder voor het maximale resultaat, waarbij me dit keer Dennis Ritzen, Quincy Cecilia, Robin Joosen en Osman Akagunduz door hun onderlinge inhaalacties in het bijzonder opvielen.

p.php?a=JSIjMT1ge3QoMzMuJjQxJzE6Jis5Jz0yKzclNDI%2BMiU%2BIi0jJj4%2FMTo%3D&m=1298917353
Podium Second Division


First Division
In de First Division zagen de sterk opkomende jonge rijders hevig aan de stoelpoten van de gevestigde orde. Sebastiaan Circkens hoort bij de laatste categorie en is de enige die het nog redt. Wat heet redt: Hij gaat als een jonge hond tekeer en heeft de handschoen opgepakt.
Vandaag was hij na zijn pole positie natuurlijk het richtpunt voor de jongelingen onder aanvoering van Jorg van den Oever, Brian Kroon en Robbie van Zetten.

Verrassend was het Jorg van den Oever die al vrij snel na de start de sterkere van het groepje leek. Hij drong steeds meer aan bij Sebas en pakte hem uiteindelijk met een knappe actie. Sebas is slim en volgde tot hij zijn kans schoon zag. Boem er lang. Die Jorg is echter een koele aan het worden. In de waan laten en dan toeslaan was wat hij deed. En de winst in de eerste race was het gevolg.
Robbie van Zetten volgde eenzaam op eerbiedwaardige afstand.
Brian Kroon en ZG rijder Richard Breker hadden het met elkaar aan de stok, waarbij Brian het voordeel naar zich toe wist te trekken.

p.php?a=JSIiOT1ge3QoMzMuJjQxJzE6Jis5Jz0yKzclNDI%2BMiU%2BIi0jJj4%2FMTo%3D&m=1298917352
Winnaar First Division Sebastiaan Circkens

Vanaf plaats zes lag het aardig dicht bij elkaar. ZG kampioen Joop van Grinsven kon net de aansluiting bij zijn concurrent Richard Breker niet vinden en moest constant de brutaal rijdende rookie Dennis Aendekerk en Paul Broekmeulen in zijn nabijheid dulden. Paul had een mindere Q gereden, maar kwam naar voren tot aan de bumper van Dennis.

ZG Billy van de Clundert kreeg erg veel last van zijn rug, pakte nog op klasse een negende plaats, maar hield het vervolgens voor gezien, ook al omdat de MKS voorrang geniet. Billy reed aan kop van een groep ZG rijders, waarvan Joey Palm en Niels Snoeck in zijn kielzog meegingen en Hakan Ihtyar, Peter van Dijk en Willem en Johan Stienen de aansluiting wisten te behouden. In hun midden vertoefde Nick Kupers die het vandaag moeilijk had.

p.php?a=JSIiND1ge3QoMzMuJjQxJzE6Jis5Jz0yKzclNDI%2BMiU%2BIi0jJj4%2FMTo%3D&m=1298917351
Jorg van den Oever, na twee races aan kop in het algemeen klassement

In race twee was het een als vanouds rijdende Sebastiaan Circkens die Jorg van den Oever zijn bedoelingen voor vandaag toonde. En dat was winnen. Jorg probeerde te verdedigen, maar de routine won het. Tel daarbij op dat Brian Kroon aansloot en je kunt je voorstellen dat er een aardige race ontstond. Brian en Jorg, uit dezelfde leerschool, gingen de slag aan met Sebas. En dat ging 20 minuten door. Jorg verkoos op het einde om te verdedigen, waardoor Sebas een seconde los kwam en Brian genoegen moest nemen met de derde stek.
Robbie van Zetten reed weer vooraan mee. In een mooie rijstijl en met snelle tijden toonde hij zijn talent. Robbie kwam net te kort op de kop, maar wist een ontketende Paul Bax achter zich te houden.
Achter deze twee rijders vormde zich een mooie groep van zeven rijders, waaronder zes ZG, waarin het door het constante stuivertje wisselen lastig rijden was. Vooral ook als er helemaal niet toe wordt gegeven als er wordt ingehaald. Vandaar onze oproep tijdens de prijsuitreiking om te beseffen dat een mooie inhaalactie het soms waard is om te gunnen. Elkaar af en toe iets gunnen en terug vechten maakt het spelletje nog zo veel mooier.
Joey Palm zag de strijd voor hem tussen Richard Breker, Hakan Ihtyar, Joop van Grinsven en Dennis Aendekerk een aantal ronden aan. Joey was naar voren geslopen en sloeg kort voor het einde hard toe. Fair en netjes pakte hij op een bekeken wijze de voor hem rijdende mannen in, om via een zesde plaats de bodem te leggen voor een mooi dagresultaat.
Drie rijders kregen met pech te kampen, Johan Stienen, Peter van Dijk en Nick Kupers. Jammer, het ging zo goed met deze mannen.

p.php?a=JSIiMj1ge3QoMzMuJjQxJzE6Jis5Jz0yKzclNDI%2BMiU%2BIi0jJj4%2FMTo%3D&m=1298917278
Niels Snoeck, altijd snel

Race drie werd de race van Sebastiaan Circkens. De van kop gestarte Jorg van den Oever moest hem node laten gaan en kreeg daarna ook nog Brian Kroon op bezoek. Hij liet Brian gaan in de hoop dat deze hem terug kon brengen naar Sebas, maar dat bleek naarmate de race vorderde ijdele hoop. De eindstand was meteen bepaald; Sebas op 1, Jorg op 2, Brian op 3.
Kroontje deed wat hij had kenbaar gemaakt. De strijd om het kampioenschap aangaan.
Dat had ook Paul Broekmeulen aangekondigd. En gezien zijn rijden in deze races zou dat wel eens kunnen gebeuren. Nu moest hij echter genoegen nemen met een vijfde plaats in race 3 en een vijfde plaats in de eindstand, achter Robbie van Zetten. Robbie rijdt geen heel seizoen, anders wist ik het zo net nog niet in die strijd om de titel.
Nu was het Dennis Aendekerk die de “rest of the best” aanvoerde op de zesde plaats. Het teammaatje van Jorg, Brian en Paul is op de goede weg en toonde zijn strijdvaardigheid. Optimaal resultaat voor hem leek me die mooie zesde plaatst die een sterke zevende plaats algemeen opleverde.
Bij de ZG werd de strijd beslist in het duel tussen Richard Breker, Joop van Grinsven en Joey Palm. De stand werd in deze volgorde gerealiseerd door een super rijdende Richard. Joop en Joey moesten vandaag toch wel hun meerdere erkennen in Richard en verdeelden de andere podiumplaatsen.
Opvallend de prestatie van Willem Stienen, die los begint te komen en vierde bij de ZG werd na een mooie en bekeken racedag.

p.php?a=JSIjMz1ge3QoMzMuJjQxJzE6Jis5Jz0yKzclNDI%2BMiU%2BIi0jJj4%2FMTo%3D&m=1298917354
Podium First Division

Master Kart Series (MKS)

KCR is een baan die zich uitstekend leent voor de MKS. Snelle stukken afgewisseld met de heerlijke bochtencombinaties zorgen voor een uitdaging die voor wat betreft gevoel en beleving zorgen voor het “Rotax-Max gevoel”. En dat voor beduidend minder kosten. Al onze initiatieven zijn gericht op racen tegen basiskosten. De MKS is daar een mooi voorbeeld van. Hoog niveau, uitdaging en een strijd die zich toespitst op duizendsten van seconden resulteren telkens weer in superspannende races.
Zo ook in Roosendaal, waar we op de zaterdag al konden constateren dat het koffiedik kijken zou zijn om de winnaar van de race op zondag te voorspellen. Zo dicht zaten de teams bij elkaar met nog geen vijf honderste tussen de eerste vijf. En dat beloofde wat voor de drie uursrace op zondag.
Het team van A15 ondervond de nodige problemen met de afstelling. Wanneer de nood het hoogst is, is de redding nabij. In dit geval in de personen van de jongens van KCR die de helpende hand boden. En met succes, getuige hun latere succes op de racedag,

Op zondag waren we er vroeg bij. Mooi gezicht als de teams nog de laatste werkzaamheden aan de karts verrichten ter voorbereiding op de race.
Vandaag stond het team van RMK aan de start, de jongens hebben de intentie het seizoen mee te draaien en werden van alle kanten succes gewenst.
Na de bekende duidelijke briefing van Edgar en de erop volgende vrije training konden we klokslag 10.30 uur met de kwalificatie aanvangen.

Q1 was voor KCR-RN dat hun bedoelingen maar meteen etaleerde. Op jacht gaan naar de tweede overwinning. De winst in Den Haag smaakte duidelijk naar meer. Verstoppertje spelen is er niet bij in de MKS. Je moet meteen vol aan de bak, anders lig je er zomaar uit.
Er zat 5/1000 sec. verschil tussen RN en Veersedam, dat op zijn beurt weer 1/100 sec. sneller was dan Primera. En zo ging dat mooi door, minimale verschillen.
Verrassend, voor mij althans, waren het de snelle teams van Ritel, Q-Tox en Silverstone die de pitstraat op mochten gaan zoeken.

De overige tien teams gingen voor Q2.
Nu was het Van Grinsven Scooters dat met de nieuwe Tonykart goede zaken deed en de snelste tijd pakte, met op 1/100 sec. RN en op 5/100 Primera Racing.
Vanaf P6 gingen A15 Kart Team, EIK Swalmen, Qurius Racing, RREM en RMKracing.nl er uit.
Het verschil tussen doorgaan naar de laatste vijf en de pitstraat opzoeken was nu 13/1000 sec. in het voordeel van KCR-Fencer.nl tov A15.

p.php?a=JSsjLCAkYWNjJjI1PzExOy45JjclOyY1Nyo4LTciKyAiPjE%2FOicmKD87&m=1296739146
Pole en snelste ronden Van Grinsven Scooters

De vijf overige teams gingen voor het felbegeerde punt dat de pole oplevert.
Tot aan de laatste ronde waren het alle vijf teams die elkaar op de pole afwisselden. Het zag er een ronde voor het einde uit dat KCR-RN de pole te pakken had, maar het was toch Billy van de Clundert die deze voor Van Grinsven Scooters zeker stelde.

Direct opstellen voor de start en de strijd kon aanvangen.
En ik zeg het maar meteen, het eerste half uur van de race waren de mooiste en spannendste die ik ooit in een meeruursrace heb gezien. Dit was niet normaal. Als aan een touwtje gingen de teams over de baan, aangevoerd door vijf teams die elkaar niet toe wilden geven. Het was een loerende Ruben Boutens die op de derde plaats zijn kans afwachtte en vervolgens op een sublieme wijze toesloeg. Nick van RN verwachtte het niet, dat zag je aan zijn reactie. Ruben pakte subliem de tweede plaats. Een paar ronden later was het de koploper die op exact de zelfde plaats, op de zelfde wijze voor de bijl ging. Ik kan er niets aan doen, maar die acties zorgden wel voor lyrische momenten. Ik dacht meteen ”Hoe moet ik dat nu omschrijven in het verslag”. Je moet het gewoon hebben gezien man! Top Ruben Boutens.
De andere jongens zaten niet bij de pakken neer en het gevecht ging in volle hevigheid door. Ruben kwam niet weg en moest de anderen constant op zijn bumper dulden.
Zoals altijd hebben we met wissels te doen. Na de eerste wissels ging de strijd op dezelfde wijze in alle hevigheid door. Nu echter met de snelle mannen van KCR-RN op kop, gevolgd door VeersedamAuto en Primera. De ervaring droop er van af. En dan gaat het hard, erg hard.

De andere teams vochten een zelfde strijd uit. Geen cadeautjes, strijden voor iedere meter.
Een team bestaat uit meerdere rijders, die vaak verschillend in rijgedrag en prestatie zijn. De ketting is dan ook zo sterk als de zwakste schakel. Mooi om te zien dat alle rijders er dan weer hun eigen strijd van maken en de posities proberen te verdedigen dan wel naar voren te komen. En zo was het dat een aantal minder gekwalificeerde teams een opmars naar voren inzette. O.a. Ritel, Swalmen en A15 maakten dit mee.

p.php?a=JSImL3l6bD89PSc3IzQtODI6OjclPDouNio8MS4nNzkiPjE%2FPycmNA%3D%3D&m=1296739138
Winnend team MKS race 2, Primera Racing

En dan ontstaat er een situatie die we liever niet mee maken. Tijdens een wissel wordt het team van KCR-RN te licht bevonden. Met een tweeminuten straf als gevolg. Weg kans op de overwinning.
De andere teams streden er niet minder om, maar er bleef een incompleet gevoel hangen.
De koppositie werd betwist door vier teams; VeersedamAuto, Van Grinsven, Primera en KCR Fencer.nl.
Zo tegen het einde van de race moesten Veersedam en Fencer een gaatje laten naar Primera en Van Grinsven. Primera ging hard door en sloeg een gat naar van Grinsven, waardoor Brian Kroon in de laatste stint gecontroleerd naar de overwinning kon rijden. Op korte afstand gevolgd door de andere koplopers, waarvan Van Grinsven naar twee en VeersedamAuto naar drie raceten.

p.php?a=JCImLCAkYWNjJjI1PzExOy45JjclOyY1Nyo4LTciKyAiPjE%2FOicmKD87&m=1296739148
Supersnel, KCR-RN

Opvallend het team van Ritel, dat subliem naar P5 koerste. Een dolgelukkige teamcaptain Rene Joziasse nam de nodige felicitaties in ontvangst. Wij feliciteerden Ellen hartelijk……
EIK Swalmen heeft drie snelle jongelingen aan boord, Kevin Gubbels, Arthur Hannink en Paul Broekmeulen. De Limburgers hadden een gezellige delegatie supporters bij zich, die na de mooie zesde plaats een voorschot op het Carnaval nam.
Nog een aantal nieuwe teams lieten van zich horen. A15 en Qurius maakten het de gevestigde orde aardig lastig. Dit resulteerde voor Qurius in een terecht verkiezing van een van hun rijders tot Rijder van de Dag. Willem Stienen viel deze eer terecht te beurt.
Q-Tox-Antwerp Karting zit in de stijgende lijn. Ingesloten tussen A15 en Qurius resulteerde dit in een prachtige achtste plaats. Ze komen er aan. Glunderende gezichten alom.
KCR-RN kwam nog terug naar plaats tien, maar dat was geen troost. Ze reden te sterk.
RREM en Silverstone gingen de RMK voor. RMK had de nodige pech gekend, terwijl RREM uitgerekend het beste resultaat tot nu toe reed. Knappe prestatie, Rene, Rene en Mark.

p.php?a=fHl5LCMzOCEqYHtlPz04Jzc6Jis6OzouNyo%2BMS4jKyAiPjQjJjs%2FNCY%2BLiY0&m=1300714114
Rijder van de dag Willem Stienen Qurius Motor Sports

Aldoende kwam te snel een eind aan een heerlijke racedag. Een dag die werkelijk voorbij vloog.
En dat belooft weer iets voor de volgende race op 13 maart. We zijn dan te gast in Antwerpen waar we op de outdoorbaan van Antwerp Karting de eerste buitenrace van 2011 gaan rijden.

Tot dan.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 07-03-2011 19:34:02

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: Verslag MKS en IKK 2 KCR Roosendaal

Mooi verslag weer. Langs deze weg nog eens hartelijke dank aan Renato en Ton voor de grandiose hulp.
Top Gasten op een top baan. Zonder jullie was het niet gelukt !!!!


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#3 07-03-2011 20:57:35

GuitarPlayer
Gebruikers
Van: Utrecht
Geregistreerd: 01-03-2010
Posts: 86
Website

Re: Verslag MKS en IKK 2 KCR Roosendaal

Idd een mooi verslag van een mooi raceweekend!

Offline

#4 08-03-2011 14:20:42

daoed
Gebruikers
Geregistreerd: 23-06-2008
Posts: 25

Re: Verslag MKS en IKK 2 KCR Roosendaal

Hierbij wil ik Renato en Ton van kartbaan Roosendaal bedanken voor alle hulp die ze ons hebben gegeven, om onze kart rijdende te krijgen.

Mn DANK IS ZEER GROOT

dave noija A15 kartteam

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices