#1 13-12-2011 23:15:51

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

cpoint.jpg

mks.jpg

Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg

Uitslag MKS Race 11 Middelburg 11-12-11 Puntentelling kampioenschap           
    Teamnaam    Punten    SR/Pole
1    IKM Veersedam Racing    32    SR/Pole
2    RN Racing Team    26   
3    IKM Kids    23   
4    Van Grinsven Scooters    21   
5    Primera Racing    19   
6    Silverstone-Werk en Vakmanschap    17   
7    Ritel    15   
8    Q-Tox - Antwerp Karting    13   
9    Carpe Diem Racing    12   
10    RREM Racing    11   
11    Qurius Motor Sports Team    10   
12    KCR - Fencer.nl Racing    9   
13    KCR Racing    0   
14    Kastaci / van Liere     0   
15    Auto Melse    0   


Finishvolgorde MKS Race 11 Middelburg 11-12-11           
    Teamnaam    Punten    SR/Pole
1    KCR Racing       
2    IKM Veersedam Racing        SR/Pole
3    RN Racing Team       
4    Auto Melse       
5    IKM Kids       
6    Van Grinsven Scooters       
7    Primera Racing       
8    Silverstone-Werk en Vakmanschap       
9    Ritel       
10    Q-Tox - Antwerp Karting       
11    Carpe Diem Racing       
12    RREM Racing       
13    Kastaci / van Liere        
14    Qurius Motor Sports Team       
15    KCR - Fencer.nl Racing


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 14-12-2011 00:43:15

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Casper volgens mij moet IKM KIDS hier ook 0 punten krijgen want die reden ook met een andere uitlaat dan de klassement rijders?


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 14-12-2011 09:42:55

KCR Ralf
Gebruikers
Van: N'gein
Geregistreerd: 17-05-2008
Posts: 7
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Klopt Chris.
Team Boone reed met een normale uitlaat en IKM kids met de grote sigaar.

Offline

#4 14-12-2011 10:15:40

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Right jongens, is ook zo. Ga dat aanpassen.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#5 15-12-2011 10:26:33

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

en dan hebben we toch netjes qtox en a15 gepakt in die laatste race, sterker nog als onze bumper er niet afgereden was op de derde plek liggend dan waren we ritel ook nog voorbij gegaan in de stand. Ik vind dat daar ook een prijs voor moet komen Casper. Snelst stijgend team in de eindstand.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#6 15-12-2011 16:58:51

Joop
Gebruikers
Geregistreerd: 14-05-2008
Posts: 37

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Wij hebben zeker wel recht op deze punten, want dat is bij de vorige 2 races ook gebeurd,
wij hebben ingeschreven voor 3 wedstrijden dus krijgen we ook punten op de 3 verreden wedstrijden.

Joop
IKM KIDS

Offline

#7 15-12-2011 18:52:12

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Ik overleg hierover met Edward, zijn standpunt zal beslissend zijn in deze.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#8 15-12-2011 20:09:21

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Nou maakt het voor ons helemaal niks uit in de stand uiteindelijk maar ik vraag me toch af waarom je zo zeker bent dat je er recht op hebt. Als je de punten nu wilt hebben waarom monteer je dan een grote uitlaat die je winst geeft terwijl je de wedstrijden ervoor wel met de legale uitlaat hebt gereden?
Niks ten nadele van de kids want die hebben op ikm gewoon super goed gereden maar had RN racing of een ander top team die uitlaat gemonteerd dan had iedereen van hoge daken geschreeuwd dat het illegaal was. Kunnen we discusseren dat het maar 1 of 2 tiende per ronde winst geeft en dat die kids maar 3 wedstrijden hebben gereden.
Feit blijft dat het winst geeft.
Als de wedstrijdleiding hier toch punten voor geeft dan tast dat in mijn ogen de geloofwaardigheid aan.
De wedstrijdleiding heeft notabene voor de race aangegeven dat iedereen met een andere uitlaat dan origineel niet meedoet voor het klassement.
Ik zal waarschijnlijk de wind van voren krijgen so be it maar het is geen persoonlijke aanval want ik had hetzelfde gereageerd als het een ander team was geweest.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#9 16-12-2011 00:37:54

rubenb
Gebruikers
Van: rotterdam
Geregistreerd: 25-12-2008
Posts: 55
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

De discussie die Chris hier begint is precies wat ik wilde voorkomen toen ik afgelopen zondag voor de race melding maakte hiervan.
Als je in een race, neem Swalmen, waar IKM Kids meereed als gelegenheidsteam MET snellere uitlaat, na afloop punten toekent aan IKM Kids, dan moet je dit naar mijn mening ook doen bij teams die in een andere race met zo'n zelfde uitlaat ook als gelegenheidsteam meedoen, neem team van Liere en KCR afgelopen weekend. Dit kan weldegelijk invloed hebben op de stand. Je kan toch niet met 2 maten gaan meten en de ene keer wel zo'n team meenemen in de stand en de andere keer niet, dat is belachelijk.

Ik denk dus dat je of in alle races waarin teams met zo'n snelle uitlaat meededen, je die teams overal uit de uitslag moet halen, of je moet ze overal wel meetellen en dus bijv ook de punten voor de overwinning aan KCR moet toekennen, of dat nou wel of geen invloed heeft op de stand, het moet gewoon eerlijk gaan! Maar daar mocht zondagochtend van de wedstrijdleider niet over gediscussieerd worden...

En het argument dat in de laatste race teams de strijd om het kampioenschap kunnen gaan beinvloeden, is helemaal niet steekhoudend, dan had je die teams helemaal niet mee moeten laten doen. En als je ze dan toch zo graag mee wil laten doen, wat uiteraard financieel aantrekkelijk is voor de organisatie, zorg dan gewoon dat iedereen kan rijden met gelijkwaardig materiaal.

Laatst bewerkt door rubenb (16-12-2011 12:27:27)

Offline

#10 16-12-2011 10:29:02

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Jongens, kom op zeg. Laat Edward als technisch steunpunt nu maar beslissen over een dergelijke uitlaat. Dat is zijn job en die kan hij meer dan goed uitvoeren lijkt me. Die aannames over snelheid en secondes zijn niet steekhoudend. Zoals gezegd, Edward beslist van wedstrijd tot wedstrijd over de uitlaten en niemand anders.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#11 16-12-2011 12:40:10

Joop
Gebruikers
Geregistreerd: 14-05-2008
Posts: 37

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Hallo alle fanatieke flippo`s, wij IKM kids rijden met een heeeeeell andere uitlaat dan KCR en V.Liere afgelopen zondag mee reden.
Deze uitlaat komt uit de vorige jaren van de MKS , deze heeft ook maar 1 uitlaatpijpje en GEEN 2.
Ik heb met Edward zaterdag en zondag nog gesproken en het maakt geen verschil bij onze uitlaat, anders had hij deze uitlaat ook wel verboden bij de 2 vorige wedstrijden.

gr.

Joop
IKM KIDS

Offline

#12 17-12-2011 12:21:30

Speedsport Holland
Gebruikers
Geregistreerd: 22-12-2010
Posts: 8

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Geachte MKS deelnemers,

Ik heb de discussie op kartlife gelezen en even overleg gehad met Casper hoe hier op te reageren.
Grootste probleem in dit verhaal is waarschijnlijk het feit dat ik niet persoonlijk aanwezig kon zijn in Middelburg, anders was dit vast allemaal wel anders opgelost ter plaatste.
Uiteindelijk ben ik verantwoordelijk geweest voor het al dan niet toestaan van andere type uitlaten. In het geval van IKM kids was dit al langer bekend, want die hebben daar al twee eerdere wedstrijden mee deelgenomen en daar viel nooit iemand over. In het geval van KCR en Van Liere hebben we ter plekke besloten deze uitlaten toe te staan, mits deze teams geen punten wilden hebben voor het kampioenschap. Beide teams hebben daarmee ingestemd, want die vonden het gewoon leuk om een MKS race mee te mogen/kunnen doen en wilden geen rol spelen in het kampioenschap. Met andere woorden, blijft de huidige uitslag ook de definitieve uitslag.

Even richting Crizzzzzzz:
Schreeuw niet op een forum dat een team willens en wetens een illegale uitlaat heeft gemonteerd nadat ze dat in de twee voorgaande wedstrijden niet gedaan zouden hebben, als je dat niet 200% zeker weet. Joop Stolk van kartbaan Middelburg is een groot voorvechter van eerlijke wedstrijden en een grote promoter van de MKS in zijn algemeenheid. Joop heeft mij begin van het seizoen laten weten 3 wedstrijden te doen met IKM Kids en heeft daarvoor 3 keer met dezelfde uitlaat gereden en 3 keer met dezelfde set banden. Daarnaast wist Joop ook nog eens 2 teams enthousiast te maken om nog een race deel te nemen in Middelburg. Wat in mijn ogen alleen maar ten goede is voor de MKS en zijn vaste deelnemers. Uiteindelijk willen we toch allemaal racen tegen zoveel mogelijk tegenstanders ?

Even richting Ruben:
Ik denk dat jij 1 van de weinige mensen bent die weet wat ik er voor heb moeten doen om alles in Middelburg geregeld te krijgen, ondanks dat ik ook nog een Rotax Max wedstrijd had in Berghem.
Zaterdag 3 december van Lelystad naar Middelburg en weer terug om te trainen en de motoren en de weegschaal alvast op de plaats van bestemming te krijgen.
Zaterdag ochtend 10 december van Lelystad naar Middelburg en van Middelburg naar Berghem om de uitreiking van de motoren goed te laten verlopen en de banden voor zondag alvast op de plaats van bestemming te krijgen.
Zaterdag avond 10 december van Berghem naar Middelburg en weer terug om de motor van KCR - Fencer te repareren, zodat er zondag geen problemen mee zouden zijn.
Woensdag 14 december van Lelystad naar Middelburg en weer terug om alle spullen weer op te halen.

Kortom, ik begrijp niet zo goed dat jij van mening bent dat het toestaan van extra teams financieel aantrekkelijk zou zijn voor de organisatie.
Met al dat heen en weer rijden is het grootste deel van mijn marge al weg, en daarnaast heb ik ook nog eens voor slechts 1 wedstrijd 2 nieuwe motoren moeten prepareren, anders zouden die extra teams niet gereden hebben. en die motoren verdien ik echt niet terug in dat ene raceweekend.
En wat betreft jou argument over financieel aantrekkelijk en dan maar zorgen dat alles eerlijk moet zijn zouden er twee optie's geweest zijn.
Die twee teams verplichten een uitlaat te kopen voor 1 raceweekend, waardoor ze waarschijnlijk zouden afhaken vanwege de extra kosten.
Of ik had ook nog eens twee uitlaten extra moeten kopen naast die twee extra motoren en dat dan ook slechts voor 1 raceweekend, want volgend seizoen willen we toch graag met andere uitlaten gaan werken. Dat zag ik dus nieyt zo heel erg zitten.
Waar het mij vooral om gaat is dat er leuke volle startvelden staan bij de MKS, en dat is in Middelburg wel gelukt volgens mij. En als ik kijk naar de uitslag van het kampioenschap, dan heeft geen van de gastenteams ook maar iets aan de uitslag kunnen veranderen. Of ze daar nou wel of geen punten hadden gescoord RN Racing was nog steeds de terechte kampioen geweest en IKM Veersedam was geen 1e en geen 3e geworden, watje ook aan de uitslag zou veranderen.

Ik hoop dat hiermee de discussie als afgesloten beschouwd kan worden.

Ik heb die extra teams toegestaan om met verkeerde uitlaten te rijden.
Die teams hadden er geen moeite mee om dat buiten mededingen te doen en daarmee dus geen kampioenschap te beinvloeden.

Zolang er geen 20 karts aan de start staan is ieder gastenteam welkom in de MKS !!!
En ik vind dat jullie als deelnemers ook zeker zulke teams moeten verwelkomen.
En wat ik het hele jaar al zeg, wat er ook gebeurt, je ziet altijd dezelfde teams in de voorhoede rijden, ongeacht welke baan, banden, motor of uitlaat er gebruikt wordt.
Wat wel opvalt, is dat door de zeer goede saamhorigheid binnen de MKS er zo transparant wordt gecommuniceerd tussen alle teams dat die voorhoede steeds groter wordt.
En dat is wat wij allemaal graag willen. Veeeeeeeeeeeeeeel gelijkwaardige teams in de MKS !!!

Vriendelijke groeten,

Edward

Offline

#13 17-12-2011 17:06:08

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Edward, dank voor je heldere uitleg. Het was absoluut niet mijn bedoeling om schreeuwend over te komen hier. Daarnaast was het al helemaal niet mijn bedoeling om Joop aan te vallen of whatsoever. Bij elk ander had ik ook een reactie geplaatst zoals ik al vertelde. Joop is een aardige man en heb ik hoog zitten dus daar ging het mij niet om. Ik hoop ook niet dat hij zich persoonlijk aangevallen voelt.

Op ikm verliep het alleen niet zo transparant zoals denk ik meerdere teams hadden gehoopt. De mededeling kwam echt net voor de vrije training en was definitief zonder tegenspraak. Hopelijk begrijpen jullie dat het voor de deelnemende teams allemaal een beetje raar is natuurlijk. In de toekomst hoop ik daarom dat het vanuit jullie wat meer duidelijkheid gegeven kan worden ruim te voren aan de deelnemende vaste teams zodat we weten waar we aan toe zijn. Overigens ben ik het over je andere punten compleet mee eens en ik denk met mij velen juichen we dat juist toe.
Denk zelf dat heel veel teams weten wat je allemaal voor de MKS over hebt en dat je je stinkende best doet om alles geregeld te krijgen. Vanuit ons team kan ik je enkel zeer bedanken voor een ontzettend leuk 2011 seizoen waarbij wederom de motoren gewoon weer goed waren en je service ernaast ook.
Hiermee wil ik er ook verder geen woorden verder aan vuil maken en het zand erover gieten. Laat het 2012 seizoen maar beginnen met nieuwe bandjes en uitlaatjes en veel teams.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#14 17-12-2011 21:55:27

rubenb
Gebruikers
Van: rotterdam
Geregistreerd: 25-12-2008
Posts: 55
Website

Re: Uitslag Master Kart Series (MKS) IKM Middelburg 11-12-11

Ook wat mij betreft een laatste reactie en dan is wat mij betreft 'de kous af'.
Bedankt voor je duidelijke reactie Edward, laat het duidelijk zijn dat ik je bewonder in het feit dat je zoveel door heel het land en daarbuiten op en neer rijdt voor de kartsport en dus ook voor de MKS, en ik denk ook zeker niet dat jij uit deze situatie een (groot) financieel voordeel haalt, misschien was ik te snel met mijn reactie. Ik weet ook (mede uit ervaring) dat jij er alles aan zult doen om de eerlijkheid en gelijkwaardig van de MKS te bevorderen, maar ik vond het gewoon jammer dat er zo vlak voor de beslissende wedstrijd in het kampioenschap nog een zo belangrijke beslissingen werd medegedeeld door de wedstrijdleiding.

fijne feestdagen allemaal en tot 2012!

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices