#1 11-06-2012 21:20:19

Bertuss
Gebruikers
Geregistreerd: 11-06-2012
Posts: 9

Met IKK mee doen ?

Ik zal mij al eerste even voorstellen. Mijn naam is Bertram en ben 29 jaar. Sinds ongeveer mijn 17e kart ik op verschillende indoorbanen in Nederland. Gewoon af en toe een heat. Tussen mijn 17e en 24e meerdere keren per jaar, maar de laatste jaren weer minder. Ik ging echter afgelopen weekend weer met een vriend karten en ik kreeg weer helemaal de smaak te pakken. Daarnaast denk ik dat ik het niet onaardig doe, want qua tijden sta ik heel vaak helemaal bovenaan in de dagtop. Afgelopen weekend nog, had ik toch zeker 2 jaar niet gekart en stond ik in mijn tweede heat alweer helemaal bovenaan en  op vier tiende na in de maand top 5 (Coronel karting Enschede). Nu heb ik na wat zoeken informatie gevonden over het IKK. Een aantal vragen hierover:

- Kan ik zomaar; om een keer te proberen me inschrijven voor een race in het IKK ? Volgende race in Nijverdal bijvoorbeeld ? (wel eens m'n rondjes gemaakt)
- Is het de bedoeling om te zorgen voor eigen overall, handschoenen, helm e.d. (moet ik dan nog aanschaffen namelijk)
- Wat is ongeveer de leeftijd dat racet in het IKK ? Ben ik een ouwe zak of pas ik er goed tussen ? wink

Ik hoor graag van jullie !

Offline

#2 12-06-2012 10:29:33

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

Re: Met IKK mee doen ?

Bertus, welkom op kartlife.
Je kan idd enkele races met de IKK meedoen ( doe ik ook namelijk ), mits er natuurlijk plek vrij is.
Eigen overall hoeft niet, wel lange broek en dat aangevuld met een jasje van de baan, helm van de baan mag ook. Handschoenen zijn dacht ik wel verplicht. Net als enkelbeschermende (kart)schoenen.
Schrik niet van de gemiddelde leeftijd van de IKK, die ligt bij ongeveer 18 jaar of iets daaronder zeffs.

Offline

#3 12-06-2012 11:49:56

Ferry Drent
Gebruikers
Van: Eelde
Geregistreerd: 15-07-2011
Posts: 5
Website

Re: Met IKK mee doen ?

Ik ben ook 29 en er zijn er meer rond de 29 dus je past er goed tussen en handschoen zijn idd verplicht....

Offline

#4 12-06-2012 16:38:12

circkens
Gebruikers
Geregistreerd: 23-05-2009
Posts: 60

Re: Met IKK mee doen ?

meedoen kan altijd. er zijn veel jonge rijders zelf ben ik 34 dus het kan best. zou leuk zijn als je een keer meedoet.

Offline

#5 13-06-2012 17:48:57

GuitarPlayer
Gebruikers
Van: Utrecht
Geregistreerd: 01-03-2010
Posts: 86
Website

Re: Met IKK mee doen ?

Toch wel opvallend dat juist de oude garde van rond de 30 jaar (waaronder ikzelf) reageert op je bericht ;-).
Er rijdt inderdaad veel "jong" talent mee, maar er zijn dus ook oudere rijders: leeftijd is dus helemaal geen issue.

Er zijn rijders die een heel seizoen rijden, maar dit is zeker niet verplicht. Regelmatig zijn er startplekken vrij en je kan je daar dan op inschrijven.

Ik vind de IKK trouwens een hele leuke en laagdrempelige manier om race-ervaring op te doen!

Offline

#6 16-06-2012 13:49:02

Fonzarelli
Gebruikers
Van: Made (bij Breda)
Geregistreerd: 17-06-2008
Posts: 33
Website

Re: Met IKK mee doen ?

Er is zelfs een rijder van 50 die vorige week uit Oldenzaal vertrok met 2 bekers onder z'n arm smile


Winning is not everything, it's the only thing !

Offline

#7 16-06-2012 18:39:50

johnny
Gebruikers
Geregistreerd: 12-06-2012
Posts: 2

Re: Met IKK mee doen ?

hallo ben zelf 40 ook ik ging er met een beker van door plek 3 .
de oudjes kunnen nog best mee komen. zie jullie in nijverdal

Offline

#8 17-06-2012 12:02:53

Bertuss
Gebruikers
Geregistreerd: 11-06-2012
Posts: 9

Re: Met IKK mee doen ?

Bedankt voor al jullie berichten ... ik zit nog een beetje te twijfelen.
Het lijkt me erg leuk. Heb alleen nog wel een andere vraag:
Ik heb bij het karten vaak nogal rugklachten achteraf. Verder niet heel veel klachten omdat ik vrij klein ben. Hebben jullie dat ook ? Heb gehoord dat gebruik van sommige ribprotectors dit kan oplossen ?

Offline

#9 17-06-2012 12:12:00

Fonzarelli
Gebruikers
Van: Made (bij Breda)
Geregistreerd: 17-06-2008
Posts: 33
Website

Re: Met IKK mee doen ?

Hallo Bertuss,
niet langer twijfelen; gewoon doen. Er zijn hele goede ribprotectors te verkrijgen. De meeste banen hebben die in huis. Het is zeer belangrijk dat je goed vast in je stoeltje zit tijdens het rijden. Have fun! smile


Winning is not everything, it's the only thing !

Offline

#10 19-06-2012 15:29:15

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 2,176

Re: Met IKK mee doen ?

Gemiddelde leeftijd ligt toch wel een stukje boven de 18 Roel! Negenentwintig, wat een prachtige leeftijd om te racen. Was ik het nog maar! ha ha
Gewoon inschrijven Bertram en vlammen met die handel. Je kunt me mailen via info@cpoint-racewear.com.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#11 24-06-2012 16:05:33

Bertuss
Gebruikers
Geregistreerd: 11-06-2012
Posts: 9

Re: Met IKK mee doen ?

Fonzarelli geschreven:

Hallo Bertuss,
niet langer twijfelen; gewoon doen. Er zijn hele goede ribprotectors te verkrijgen. De meeste banen hebben die in huis. Het is zeer belangrijk dat je goed vast in je stoeltje zit tijdens het rijden. Have fun! smile

Mja een ribportector moet ik echt wel hebben. Ik schuif inderdaad vaak heen en weer in mijn stoeltje. Voorheen kon je op een kartbaan nog wel een nauwer stoeltje in je kart plaatsen. Maar die dingen heb ik al lang niet meer gezien. Kan iemand me een winkel aanraden in midden/noord Nederland (redelijk te doen vanuit Meppel ongv. straal van 50km ?) waar ik even kan shoppen voor een ribprotector, handschoen en evt. nog iets anders ? Of een goede webshop met snelle levering en waar je makkelijk terug kunt sturen wanneer de maat niet goed is ?


Casper geschreven:

Gemiddelde leeftijd ligt toch wel een stukje boven de 18 Roel! Negenentwintig, wat een prachtige leeftijd om te racen. Was ik het nog maar! ha ha
Gewoon inschrijven Bertram en vlammen met die handel. Je kunt me mailen via info@cpoint-racewear.com.

Bedankt Casper ! Ik denk inderdaad maar moet proberen. Zeker omdat ik de baan in Nijverdal al een beetje ken. Zal je snel mailen.

Offline

#12 24-06-2012 21:09:20

Sverre
Gebruikers
Geregistreerd: 31-05-2010
Posts: 69

Re: Met IKK mee doen ?

Ik weet in de buurt van Meppel wel een goeie kartwinkel... Waar woon je precies? Ik woon zelf in de Noordoost polder en ongeveer halfuurtje rijden van Nieuwleusen waar Heide en Mulder zit, gezellige kartshop met goed spul!
Daar heb ik mijn ribprotector ook vandaan, keus uit 3 soorten, ook wel wat prijs verschil! Aardige man is daar de eigenaar dus vindt je vast wel iets! http://www.heidemulder.nl/


"It is important, when your techical equipment is not the best, to believe there will always be a better race; that is a part of my motivation." By Ayrton Senna!

Offline

#13 25-06-2012 07:33:26

Ferry Drent
Gebruikers
Van: Eelde
Geregistreerd: 15-07-2011
Posts: 5
Website

Re: Met IKK mee doen ?

Aardige man?? 10% provisie zal je bedoelen!!  haha

Offline

#14 27-06-2012 19:37:18

Bertuss
Gebruikers
Geregistreerd: 11-06-2012
Posts: 9

Re: Met IKK mee doen ?

Zo heb me ingeschreven ! Ben heel benieuwd en heb er echt zin in ! Ik ga nog wel even kijken naar een bodyprotector en heb mijn karthandschoenen gelukkig weer teruggevonden.

Offline

#15 07-07-2012 10:47:31

RMK Roel
Gebruikers
Geregistreerd: 30-06-2008
Posts: 113

Re: Met IKK mee doen ?

leuk te horen dat je meedoet Bertuss,

weet je ook op welke baan je dit seizoen kan meedoen?

Offline

#16 12-07-2012 22:38:28

Bertuss
Gebruikers
Geregistreerd: 11-06-2012
Posts: 9

Re: Met IKK mee doen ?

RMK Roel geschreven:

leuk te horen dat je meedoet Bertuss,

weet je ook op welke baan je dit seizoen kan meedoen?

In iedergeval zaterdag as. Daarna zie ik wel weer verder.

Offline

#17 13-07-2012 12:26:36

GuitarPlayer
Gebruikers
Van: Utrecht
Geregistreerd: 01-03-2010
Posts: 86
Website

Re: Met IKK mee doen ?

Gezelli!
Ga je nog trainen? Straks komen er zowiezo wat mensen rijden.

Offline

#18 13-07-2012 17:24:11

Bertuss
Gebruikers
Geregistreerd: 11-06-2012
Posts: 9

Re: Met IKK mee doen ?

GuitarPlayer geschreven:

Gezelli!
Ga je nog trainen? Straks komen er zowiezo wat mensen rijden.

Ben gister al even geweest. Had maar tijd voor 2 heats om even te wennen. Ging niet direct heel goed vond ik zelf. Was ook al jaren geleden dat ik daar gereden had. Heb vooral veel in Enschede gereden (Coronel karting). Hier in Nijverdal wel opvallend goede karts viel me op. Baan heeft ook veel grip volgens mij. Was toch wel even goed dat ik een paar rondes kon wennen. Heb m'n bodyprotector even kunnen uittesten. Kom nog steeds gebroken uit de kart, een extra stoeltje zou misschien toch handig zijn, maar die zag ik niet zo snel.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices