#1 15-07-2008 19:44:19

KCR Ralf
Gebruikers
Van: N'gein
Geregistreerd: 17-05-2008
Posts: 7
Website

Ralf

Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen:
Ik ben Ralf van der Grift en rijd nu voor het 4e jaar met Jodey Ungerer en Corné Snoep in een team.
Ben met wedstrijd karten begonnen in de DIKC in het jaar 2002 onder de naar Racing 4 KG, dit was geen serieuze samenstelling van rijders, en was snel bekeken.
Het jaar erna ben ik gevraagd om bij RTS te komen rijden, allemaal Huizen rijders waar ik ook heb leren karten.Mijn teamgenoten waren Michael de Groot, Danny Parengkuan, Luc van Schaick en Sander van Os. In dit jaar hebben we heel veel geleerd en verrassend 2 overwinningen geboekt.
Het jaar erop zijn we er echt serieus voor gegaan met vele trainingen en maar met 4 rijders. Onder de naam InnoVinci  Racing en Grift Racing. Dit jaar ging boven alle verwachting erg goed, met 7 podia van de 8 wedstrijden met 3 overwinningen. Maar toch een teleurstelling dat je in de laatste wedstrijd het net niet redt om kampioen te worden.
Het jaar daarop werd ik gevraagd door Baroc Racing of ik bij hun wilde komen rijden, dit was natuurlijk een erg moeilijke keuze, maar gezien het onduidelijk was gezien studies of InnoVinci Racing doorging, heb ik ervoor gekozen om met mijn huidige 2 teamgenoten en Daniël Devente te gaan rijden.
Het eerste jaar met Baroc haalden we 6 overwinningen uit 8 wedstrijden, en werden we geen kampioen, doordat we 2 echte pech wedstrijden hadden, dat is behoorlijk bitter kan ik je vertellen!
Het jaar erop werden we op ons sloffen kampioen met alleen maar podia in een toch zeker sterk deelnemersveld.
In 2007 stopte (helaas) de DIKC met het bestaan. We zijn ook overgestapt naar de MKS in samenwerking met Kart Centre Roosendaal. Echt een super jaar geweest waar weinig tegen zat en het leek dat we gemakkelijk kampioen werden.
Dit jaar ben ik benieuwd of de Eglem te verslaan is, we zullen zien…

11111.jpg

Offline

#2 16-07-2008 10:20:23

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Ralf

Welkom Ralf. Je hebt een prachtig CV kan ik je vertellen. T is een voorrecht om met dat soort karters in een team te hebben mogen rijden. Veel succes dit jaar verder met de MKS en de crg. Dit jaar staan jullie er iets minder voor maarja vorig jaar waren jullie ook echt onverslaanbaar in de DIKC btw ook. Hopelijk komen wij elkaar is tegen in de MKS. Trouwens ik heb een paar keer wedstrijden van jullie mogen bewonderen in de mks en in dutch en het is toch opvallend hoe constant jij kan rijden. Denk ook echt dat dat iets is wat weinigen hebben. Over 20 ronden gewoon elke ronden max een tiende verschil van je beste ronden. KCR team mag blij zijn met een coureur zoals jij in dat team. Een enorme aanwinst.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 16-07-2008 10:43:23

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Ralf

Dat kun je wel zeggen CriZz!! Ralf is idd een topper en super constant en zo goed als niet bij te houden, zeker niet in huizen! Wij zijn dan ook erg blij dat hij met ons rijdt:) Dit jaar gaan we er net zo hard voor, maar als je weet dat die Eglem gewoon sneller is en makkelijker rijdt en af te stellen is, tja..... dan mag je blij zijn als je ze "beat"!

Zoals Ralf zegt; we zullen zien....


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#4 16-07-2008 11:39:21

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Ralf

Ja in huizen is die indd niet te houden.
De eglem rijdt in mijn opinie ook wat makkelijker indd. De CRG is wat stug en die remmen kan je ook niet afstellen geloof ik. Te direct voor een indoor kartbaan.
Volgend seizoen dan maar weer terug naar de Eglem zou ik zeggen. Maar zoals ik begrepen had op den duur wordt de crg wel sneller tis nog in de kinder schoentjes. Wel sneu dat een eglem wat in de basis kwa specs het onderspit hoort te delven.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#5 16-07-2008 14:20:48

Pim Speelman
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 35

Re: Ralf

ik verwacht dat de crg karts volgend jaar al sneller zijn.
want dan is het frame in gereden, en dan zal het een stuk soepeler zijn
dus sneller.

gr pim speelman


"Racing is in my blood" 
   Senna is the best ! ! !

Offline

#6 16-07-2008 17:05:46

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Ralf

Dat zou je zeggen, maar helaas gaat dit niet geheel op! Er is in het begin gezegd dat de eglems volgend jaar niet meer mogen rijden (maar daar komt men geloof ik ook weer op terug) Er zal vast uitsluitsel op komen, maar het is toch een kwalijke zaak...


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#7 17-07-2008 09:46:37

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Ralf

tja... je kan niet drie kwart van het veld opdragen een nieuwe crg te kopen. Maar mischien kan er met de banden wat geregeld worden. Daarnaast vind ik toch wel dat jullie zeer goed presteren met de crg vergeleken met de andere crg's. Maarja als je kampioen bent verwacht je titelprogolatie en niet een tweede plek dus in dat punt begrijp ik het wel.

@pim denk niet dat het zo simpel is. Het heeft met het materiaal te maken. En dat zou dus betekenen dat een nieuwe kart dus aanzienlijk langzamer is. Klinkt niet logisch en ik denk ook niet dat CRG dat soort gezeik wil hebben. Het probleem is gewoon dat het chassis minder wendbaar is.  Neem aan dat je weet dat een stijf chassis wat nerveus is aan de achterkant. En dat is nou net iets wat je niet wilt. Normaal gesproken kan je dat in een auto opvangen door je demping zachter in te stellen om meer neerwaarste druk te generen zodat die achter veel meer grip krijgt maar een kart heeft dat niet. Daarbij komt nog dat het remsysteem te bruut remt voor een indoorbaan. Normaal gesproken zou je hem iets zachter kunnen instellen maar dat is niet mogelijk heb ik begrepen. Daarentegen wilt dit niet zeggen dat de crg slechter is dat juist niet, op papier overtreft die kwa specs de eglem kart alleen dit is ook gelijk het punt wat ik wil maken. Een videokaart in een pc douwen van 1800 euro terwijl er geen enkele game is die het nodig heeft is overkill. Een vga kaart van 400 euro die optimaal draait op elk spel is het juiste alternatief.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#8 17-07-2008 10:08:26

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Ralf

Het was eigenlijk van te voor al bekend dat dit jaar een overgangsjaar werd! Betreft andere banden zou wel eens kunnen helpen, met deze banden is het bijna niet te doen. Hij reageert nauwelijks op andere afstellingen en hij stuurt zeer slecht in. Op zich rijdt hij wel goed, maar de Eglem is gewoon vrijer en beter in afstellen....

Ach je ziet, eerst mopperen we op de karts die we huren en nu kunnen we zelf aan de slag en is het were niet goed hahaha... Het is in mijn ogen gewoon erg spijtig dat we met 2 verschillende chassis rijden, komt de "gelijkwaardigheid" waar het kampioenschap voor staat, zeker niet ten goede!

Overal is wel weer een oplossing voor...


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#9 17-07-2008 10:27:58

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Ralf

tja... het komt wel ok


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices