#1 27-07-2008 17:48:20

Jimmy
Gebruikers
Van: Bedum (Gr)
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 16
Website

Racing Jimmy

Hallo,

Ik ben Jimmy Onstenk , één van de senioren in het indoorkarten (1958) en rij in de MKS met het team North Racing.

Na wat avonturen op grasbaanrace- en motorcrossgebied kwam ik in 1999 op de kartbaan Groningen terecht voor mijn eerste kartrondje.  In 2001 ben ik samen met 3 collega's mee gaan doen aan de bedrijvenkompetitie op de kartbaan in Alblasserdam. Daar werden we dat jaar 3e en besloten om iets landelijks te gaan doen met het team. Na een kartclinic bij Traxx (beschikbaar gesteld door Mental Theo, die gesponsord werd door onze werkgever Itho) dachten we klaar te zijn voor het grote werk. De kartclinic werd gegeven door de toen bij ons nog onbekende Casper Reinders.  :-) Dit werd de DIKC waar we onder de naam SEM Racing van 2002 tot 2005 aan deel namen.

We reden meestal in de onderste regionen maar hadden veel plezier in de westrijden en de relatie met de andere  coureurs en daar ging het ons om. In 2006 hebben we besloten om naar de ARKC over te stappen. Dat hebben we 1 jaar gedaan. Daarna is besloten om het team op te heffen.

Ik kon het karten echter niet laten en had al eens gekeken naar de MKS maar zag toen geen mogelijkheden.

Samen met Sander Steegstra hebben we toen de kart van Bakker Fijnmetaal gekocht die het na hun eerste jaar MKS voor gezien hielden. Later voegde ook Serge de Haan zich bij ons team. Inmiddels zijn we met veel plezier bezig aan ons 2e jaar in de MKS. Onze thuisbasis is Speedworld Emmen (nu Zuidlaren) We krijgen een geweldige ondersteuning van zowel Ronald als Erik en kunnen het goed vinden met onze maatjes van IKVG en Speedworld die ook hier hun thuisbasis hebben. De MKS bevalt erg goed en ook de onderlinge verstandhouding met de diverse teams is geweldig. Om nog maar niet te spreken van de kampeerweekenden in Oldenzaal, Antwerpen en Middelburg!

Als de gezondheid en  conditie het toelaten hoop ik nog vele jaren mee te mogen rijden. Inmiddels hebben zich 2 jonge rijders (Mike en Yannick Onstenk) aangemeld bij North Racing Juniors. Pappa zal zorgdragen voor de nodige begeleiding en hoopt dat ze in zijn voetsporen zullen treden.

Niet voor niks is mijn lijfspreuk : AGE IS NO LIMIT

si-20080330-123.jpg


Age is no limit !

Offline

#2 28-07-2008 10:22:26

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Racing Jimmy

welkom meneer en indd Age is no limit! zolang je er maar plezier aan beleeft dan kan je nog lang meegaan.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 30-07-2008 14:08:46

daoed
Gebruikers
Geregistreerd: 23-06-2008
Posts: 25

Re: Racing Jimmy

idd age is no limit

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices